Sinds Battlefield 3 en 4 krijg ik wat een probleem: op min of meer onregelmatige momenten valt de complete pc uit, waarna de boel weer opstart. Duidelijk géén Battlefield crash to desktop, maar een echte reboot.
Ik heb wat zitten zoeken (o.a. Tomshardware) en kan een drietal dingen bedenken:
- voeding
- memory
- koeling
Configuratie:
- W64b
- 8GB intern
- Recom 600 plus-e voeding
- Asus 660GTX (twee koelers)
- i7 2600, niet overclocked
Ik heb met Speedfan de boel al eens op 100% fan gezet, en met de kast open is dat soms ok, maar soms ook tijdens het nét starten van een map: knal, de hele boel eruit.
Na een mapstart, maar ook na 10 minuten spelen: het komt allemaal voor. Zowel cpu als gpu fan draaien allebei max (handmatig). Als ik het op auto laat staan neemt de fanspeed wel toe, maar niet tot 100%.
Mijn grootste gok zou dus de voeding zijn, maar aan de andere kant: 600w zou het moeten trekken toch?
Wat kan ik nog controleren?
Ik heb wat zitten zoeken (o.a. Tomshardware) en kan een drietal dingen bedenken:
- voeding
- memory
- koeling
Configuratie:
- W64b
- 8GB intern
- Recom 600 plus-e voeding
- Asus 660GTX (twee koelers)
- i7 2600, niet overclocked
Ik heb met Speedfan de boel al eens op 100% fan gezet, en met de kast open is dat soms ok, maar soms ook tijdens het nét starten van een map: knal, de hele boel eruit.
Na een mapstart, maar ook na 10 minuten spelen: het komt allemaal voor. Zowel cpu als gpu fan draaien allebei max (handmatig). Als ik het op auto laat staan neemt de fanspeed wel toe, maar niet tot 100%.
Mijn grootste gok zou dus de voeding zijn, maar aan de andere kant: 600w zou het moeten trekken toch?
Wat kan ik nog controleren?