Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC reboot

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:01
Sinds Battlefield 3 en 4 krijg ik wat een probleem: op min of meer onregelmatige momenten valt de complete pc uit, waarna de boel weer opstart. Duidelijk géén Battlefield crash to desktop, maar een echte reboot.

Ik heb wat zitten zoeken (o.a. Tomshardware) en kan een drietal dingen bedenken:

- voeding
- memory
- koeling

Configuratie:
- W64b
- 8GB intern
- Recom 600 plus-e voeding
- Asus 660GTX (twee koelers)
- i7 2600, niet overclocked

Ik heb met Speedfan de boel al eens op 100% fan gezet, en met de kast open is dat soms ok, maar soms ook tijdens het nét starten van een map: knal, de hele boel eruit.
Na een mapstart, maar ook na 10 minuten spelen: het komt allemaal voor. Zowel cpu als gpu fan draaien allebei max (handmatig). Als ik het op auto laat staan neemt de fanspeed wel toe, maar niet tot 100%.

Mijn grootste gok zou dus de voeding zijn, maar aan de andere kant: 600w zou het moeten trekken toch?
Wat kan ik nog controleren?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:50

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je drivers zijn ook nog een optie.
Maar Recom klinkt niet echt bekend bij mij, het zou best wel eens kunnen dat er daar iets niet klopt. Heb je een andere voeding om te testen?

Android developer & dürüm-liefhebber

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

En als je bijvoorbeeld een benchmark draait, temperaturen bijhoud met een programma?
Voor je aan de hardware sleuteld lijkt het mij eerst eens zaak te kijken wat er gebeurd.
Misschien wordt je videokaart te heet, of je processor, of inderdaad een driver probleem.
Dit is voor ons net zo hard gokken als voor jou

• GurbY{nl}
Nee ik heb zo geen andere voeding. En drivers, welke bedoel je? MB drivers? Graka zijn uptodate, alhoewel ik nu na zoeken bij Tomshardware ook iemand zie die een rollback naar een oudere nvidia driver heeft gedaan.

**EDIT**

Ik heb hwmonitor even draaien, en kijk (op afstand) op de pc thuis. Temperaturen zijn nog onder de 67 graden terwijl bf4 draait. Dan join ik de map en knalt ie er direct uit. Zou dus haast stellen dat het niet de temperatuur zou kunnen zijn.

Vervolgens wacht ik tot de pc weer is gereboot, pak em weer met teamviewer en doe hetzelfde. Temps blijven onder de 67. Map is gestart en ik zit in de game. Ik blijf hwmonitor op de voorgrond houden. Alt tab naar desktop, start Outlook en knal, systeem eruit.

Blijft drivers en psu over, waarbij ik twijfel over de GPU drivers. Immers: met (oude) drivers ging ook BF3 af en toe al onderuit. Zou dus dan alleen nog PSU overblijven.? Of redeneer ik scheef?

[ Voor 70% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-11-2013 13:14 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Je bent op de goede weg.
Ik neem aan dat de temperatuur die je noemt van je videokaart is?
Voor BF4 raadden ze de beta drivers aan (probeer die eens)
En drivers : ALLE DRIVERS.
Juist van je Moederbord(chipset), geluidskaart ALLES
Misschien windows update draaien

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
denk je voeding

• GurbY{nl}
ApC_IcE schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:32:
Je bent op de goede weg.
Ik neem aan dat de temperatuur die je noemt van je videokaart is?
Voor BF4 raadden ze de beta drivers aan (probeer die eens)
En drivers : ALLE DRIVERS.
Juist van je Moederbord(chipset), geluidskaart ALLES
Misschien windows update draaien
Nee, temperaturen van de videokaart liggen aanmerkelijk lager. Volgens hwmonitor is 70 de max geweest op de cores, en 37 de max van de GPU. Fanspeed van de GPU is niet boven de 10% geweest. Lijkt me dat die helemaal geen rol in de "ellende" speelt.
Inmiddels de nvidia driver gedowngrade en ik heb em een tijd ingame laten staan (via teamviewer spelen is niks.. ;-)). Nog geen crash gehad. Vanavond even live een paar maps doorlopen.

Afbeeldingslocatie: http://bakker-timmenga.nl/GY/BF4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-11-2013 15:41 ]

• GurbY{nl}
Blijkt dat met een gedowngrade driver BF4 niet te spelen is (lees; powerpoint). Nu de beta er eens op.

**EDIT**

Moet haast een driver kwestie zijn. De voorlaatste driver erop ging mis. Nu de laatste driver erop, en direct bij het betreden van een map, reboot van de pc.....

[ Voor 46% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-11-2013 17:22 ]

Pagina: 1