Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een Dienst laptop +/- 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• Wasknijper
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-02 09:28
Beste mede tweakers,

Al jaren ben ik gebruiker van een desktop. Ongeveer 6 jaar geleden heb ik een laptop aangeschaft voor school, even ging er een wereld voor mij open maar al snel lag deze te verstoffen in de kast waarna ik deze uiteindelijk verkocht heb. Mijn eerste laptop was dus geen succes..

Na wat denk werk heb ik toch besloten een gok te wagen en opnieuw een laptop aan te schaffen.
Hetgene wat ik wil gaan doen met de laptop is voornamelijk films en series kijken tijdens dode momenten in een nacht of avond dienst. Bewerken van foto's lijkt mij ook een leuk klusje voor op de laptop, al ben ik geen uitgebreide photoshop gebruiker. Het lezen van diverse PDF bestanden zal ook gebruikt gaan worden. Een goede geluidskwaliteit staat ook op het verlanglijstje, voor muziek en het houden van skype gesprekken.
Ook wil ik graag een mogelijkheid hebben tot het spelen van games, maar op de laptop zullen dit geen hoogstaande games worden. Gamen heeft dan ook geen preoriteit.

Aan opslag dacht ik zelf aan een normale HDD, SSD hoeft niet persee voor mij. Echter als er een SSD van 256GB voor een degelijke prijs te vinden is houd ik mij aanbevolen. Opzich kan ik deze er zelf ook in knutsellen, het moet dan wel weer rond het budget blijven.

Al met al dus een laptop waarbij een goed scherm het belangrijkste punt is 15' of groter.

Zelf had ik al wat rond gekeken en was uitgekomen op een inspiron 17 van dell.
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-17-3737

Ook de Asus die in vele topics wordt aangeraden heb ik bekeken en zal voldoen al vind ik de prijs wat aan de hoge kant voor mijn budget.
pricewatch: Asus N56VB-S4062H

Graag zou ik horen of er nog betere opties zijn voor ongeveer 750 1000 euro.

[ Voor 0% gewijzigd door Wasknijper op 27-11-2013 22:57 . Reden: Nieuw budget ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Deze is een paar tientjes goedkoper, €832 bij saturn en mediamarkt. Misschien dat dat genoeg is om toch over de streep getrokken te worden.

• PepijnvLeeuwen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 21:12
Nog een paar andere opties die wat meer binnen het budget zijn:
zwaarder, hd en oudere processor
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii
licht, kleiner, 768x1366 pixel scherm
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA002H
Als je graag onder je budget wil zitten met een full hd scherm, een quad core en 6 gig ram en het niet erg vind om 2de hands te gaan.
V&A aangeboden: Asus N53SV-S1827V
Dit is misschien ook wel een goede optie voor je als je voor een lichte laptop zoekt en kan leven met een 1366x768 pixel scherm
Dell inspiron-15-3537 - where is the catch?

als er geen win8 opzit kun je altijd upgraden
veel succes

• Wasknijper
Bedankt voor het meedenken tot zover.

De plannen zijn in de tussen tijd wat gewijzigd. Vanwege een verandering in het mijn contract en de mogelijkheid van het volgen van een opleiding via mijn werk wil ik wat meer investeren in de aanschaf van een laptop.
Met dit in het achterhoofd is een laptop groter dan 15.6 inch uitgesloten omdat ik er vaak mee op stap zal gaan. Ook een Full HD scherm is een must.

Het belangrijkste verder is nog steeds:
Een goede kwaliteit scherm om op te werken en films en series op te kunnen kijken.
Hier en daar wil ik een game kunnen spelen, maar dit zijn over het algemeen geen games met hoog staande graphics.
Dingen als tekstverwerken, browsen, presentaties maken en dergelijk moet uiteraard soepel verlopen.

Het budget kan ik ophogen van 750 naar 1000 euro en ik heb al naar wat opties gekeken.

Via Dell heb ik de volgende twee modellen gevonden:
http://www.dell.com/nl/p/...iron-15r-se-7520#TechSpec
http://www.dell.com/nl/p/...inspiron-15-7537#TechSpec

Vooral de naar horen zeggen goede service van dell spreekt mij aan.

De bestbuy van afgelopen oktober de Asus N56 spreekt mij qua prijs kwaliteit verhouding erg aan.
pricewatch: Asus N56VB-S4061H
pricewatch: Asus N56VB-S4062H
Twijfel tussen deze twee modellen. De vraag is of ik de extra HDD ruimte en 2GB geheugen nodig ga hebben voor mijn doeleinden en of dit de prijs waard is. Verder kon ik geen verschil tussen deze laptops vinden.

Dan is er nog deze asus
pricewatch: Asus N550LF-CN061H

en de lenovo die mij aanspreekt vanwege de inbegrepen SSD
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)

Graag hoor ik of jullie het eens zijn met mijn nieuwe keuzes en of er wellicht betere opties zijn voor mijn verhoogde budget!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Gezien jouw gebruik is denk ik 6GB en 750GB HDD wel genoeg. Dus de N56 S4016H lijkt mij de beste keuze. De N56 doet het verder qua koeling beter dan de N550 en Y510p, en is een goede allround keuze. Omdat je nog budget over hebt raad ik je zeker aan om er gelijk een SSD in te zetten. Het makkelijkst is dat je de SSD dan op de plek van de HDD zet, en de HDD in een caddy zet op de plek van je DVD speler. De DVD speler heb je dan dus niet meer, maar je zult waarschijnlijk steeds minder met DVD's doen. Als dat niet zo is, kun je eventueel nog een USB DVD speler kopen. Voor de SSD is dit een goede: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Wasknijper
Dat klinkt erg aantrekkelijk een ssd bijplaatsen in een laptop, echter heb ik nooit eerder aan een laptop gesleuteld. Vervalt bij zo'n technische ingreep de garantie van de laptop ook?
Het is dan natuurlijk ook niet direct nodig om een ssd in de laptop te plaatsen, het kan ook als latere speedboost voor de laptop werken.

Nu heb ik ook nog niks gehoord over de opties die Dell bied, zijn deze niet aantrekkelijk?
Pagina: 1