Problemen met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Gegroet,

Ik had huidige setup thuis:

Modem (kelder) =====> Router (Wifi) (bovenverdieping)

Omdat een aantal kamers beneden slechte ontvangst hadden, heb ik nu een router bijgeplaatst:

Modem (kelder) =====> Router (Wifi) (bovenverdieping)
Modem (kelder) =====> Router (Wifi) (benedenverdieping)

Dus 1 modem, 2 routers. En elke router apart verbonden met de modem (modem heeft 4 ingangen)

Gisteren geïnstalleerd en de nieuwe wifi even getest, korte speedtest, allemaal prima. Vandaag zegt m'n zus dat ze geen verbinding krijgt. Ik probeer zelf opnieuw en inderdaad, de wifi geeft 5/5 verbinding aan, maar er is geen verbinding met het internet. Facebook-app zegt netwerkfout, en browsen in safari zegt dat er geen internet verbinding is.

Heeft er iemand een idee wat er hier mis kan zijn? 2 Routers die elkaar tegenwerken?

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 7% gewijzigd door Darks op 03-11-2013 22:40 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Is die modem echt alleen een modem of een modem/router...?

Meerdere routers in een netwerk is sowieso lastig. Bij één of twee van de twee of drie routers kun je beter DHCP uitschakelen. In bridge- of accesspoint modus zetten dus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

4 uitgangen ... is wss niet alleen een modem maar ook een router idd

wat fiber zegt stel je routers in als acces point. (vaak genoeg uitgelegd op het forum)

Iperf