Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 20:13
Momenteel heb ik een wc set gekocht om mijn CPU te koelen. Dit werk lekker alleen ben tot 1 probleem aangelopen wat ik niet had verwacht. Dit is namelijk dat ik geen push config kan maken vanuit de kast (dus rad bovenin de case hangen met fans aan de binnenkant) wel aan de buitenkant.

Dit werkt natuurlijk niet want de bovenkant van de behuizing gaat nu niet dicht. Wat wil ik dus nu doen? Slim fans aan mijn rad hangen. Hiervan zijn natuurlijk minder veel van beschikbaar. Ik ben dus al eens gaan zoeken en kwam op deze uit: Highflow shop

Nu ben ik ondertussen nog gaan verder zoeken maar verder staan veelal fans niet netjes aangegeven of ze slim zijn of normale dikte.

Mijn vraag is dus nu: Zijn er ook betere? Zoja welken, en welke gebruiken jullie? Hebben jullie ervaring ermee?

Eisen van de fans zijn toch wel dat ze veel moeten verplaatsen en stil zijn. De huidige zitten rond de 19db (De Cooler Master A12025-20RB-3BN-F1 zijn dit)

De fans moeten dus rond dit db level zitten (19DB) . Als er leds in zitten , liever niet en als het moet blauw of dat ik ze eruit kan halen (modden ben ik niet vies van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Slim fans zijn absoluut niet aan te bevelen als radiator fans. Ze zullen gegarandeerd luidruchtiger zijn dan 'normale' fans omdat ze niet zoveel 'luchtdruk' geven. Om in de buurt te komen van de performance van normale fans zullen de slim fans harder moeten draaien ;)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Hmm, naja is nog altijd beter dan de grootste rad passief gekoeld lijkt me? Of dat ik me dit geld bespaar en door spaar voor een nieuwe case... Eens bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als passief al prima voor je werkt, dan gaat zo'n fan van €10,- ook wel werken.
Desnoods op laag RPM zetten, je wilt er geen ijsblokjes mee maken neem ik aan.

Op full load draait mijn H100i ook maar op ± 800-900 RPM.
Ik kan het wel hoger zetten, maar ijsblokjes pak ik wel uit de koelkast.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
@GoT, Koeler is beter :P ze lopen stressed op 60graden. Vind dit niet zo prettig met een WC set. (heb 240mm rad en 120mm rad) Liefst wil ik natuurlijk geen nieuwe case. Omdat deze net tijdje terug heb gemod naar mijn smaak. Dat zou nogal zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dunne fans zijn inderdaad schaars.
Hoeveel ruimte heb je? De Scythe Slip Stream Slim die jij linkt is maar 12mm dik...

Past 15mm ook? Cooler Master XtraFlo 120 Slim (alleen te koop via Cooler Master zelf) of Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 (later deze maand beschikbaar)

Of zelfs 20mm: Yate Loon (aanrader!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Helaas maar een krappe 15mm, daarvoor wil ik best eens die prolimatech ultra eens proberen of die van CM
W8 wel totdat die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ok, ben benieuwd naar de uitkomst. Wat zijn je specs en welke kast heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Asrock Extreme 3 990FX
965AMD BE @3.8ghz
XFX DD 6950 cfx
Vector 120gb en vertex4 120gb
Corsair cx750m

wc set
Heatkiller rev3.0 1155 socket met omzet set naar AM3(+)
120mm radiator (Geen idee welk merk) met push config
240mm radiator zonder fans(momenteel dan) tevens geen idee van het merk
Alphacool met eiheim res-pomp combi

Case is zalman z9 gemod.
Pagina: 1