Sommige Intel Drivers installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Vandaag heb ik W8.1 x64 geinstalleerd, maar er zijn wat problemen met het installeren van de intel VGA driver en Intel Rapid Start Technology. Ik krijg dan de melding 'Jouw systeem voldoet niet aan de minimale hardwareeisen'. Adminstratormode heb ik ook geprobeerd.

Drivers van MSI site: http://www.msi.com/product/mb/Z87-G45-GAMING.html#download

Specs:
Motherboard: Z87 G45 Gaming
CPU: i5 4670k
GPU: 2x 660 Ti
RAM: 2x4 GB (corair vengeance LP)
PSU: Corsair AX 860i
SSD: Samsung 840 EVO 256GB
HDD: Samsung 1 TB 7200rpm

[ Voor 37% gewijzigd door Montu op 03-11-2013 22:23 ]

PC Specs

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Engelstalig, of elke andere niet Nederlandse taal, is niet toegestaan en je link doet het niet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Montu
fixed

PC Specs

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:)

Heb je alleen de drivers van MSI geprobeerd of heb je ze ook rechtstreeks van Intel geprobeerd?
En probeer ze anders eens uit te pakken en dan met de hand naar de inf verwijzen via apparaatbeheer.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 03-11-2013 22:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Montu
Ik heb ze ook vanaf de Intel site geprobeerd. En je laatste zin volg ik niet helemaal :$. Uitpakken; en dan?

PC Specs

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 21:42
Intel Rapid Start is een functie meestal in ultrabooks is terug te vinden, bij een SSD/HDD combinatie (RAID0).
Dat is in jouw geval niet, dus die gaan niet werken. Je zou dan eerst een RAID0 moeten hebben aangemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Stef42 op 03-11-2013 22:47 ]

• Montu
Bedankt Stef! Dat was het inderdaad. Dat heb ik nu gedaan. Wat houdt het precies in?

Ik heb begrepen dat het er voor zorgt dat je data veiliger is. Echter hoef ik deze technologie denk ik niet.. of wel?

[ Voor 41% gewijzigd door Montu op 03-11-2013 23:04 ]

PC Specs

• Stef42
Stel je even voor, een ultrabook:
VOOR de installatie van Windows wordt een RAID0 ingesteld, daarna installatie op reguliere HDD.
Daarna middels Rapid Storage kan een SSD als cache ingesteld worden, met Rapid Start "razendsnel" opstarten. Dat zijn echter functies die je niet wilt gebruiken, gezien je een prima reguliere SSD hebt met HDD. Je hebt immers het systeem al geïnstalleerd, het lijkt me wel gek dat je dit hebt kunnen instellen....

• Montu
Ah. Bedankt. Voor de volgende keer dus RAID, Rapid start, Rapid Storage en Smart Connect drivers dus gewoon niet installeren?

PC Specs

• Stef42
Niet noodzakelijk nee, tenzij je dus van te voren een RAID had aangemaakt.
Smart Connect is ook geen must, je kan eens googlen naar diens functie.
Het zijn features die het moederbord ondersteunt, vandaar dat ervoor drivers worden aangeboden.
De VGA driver kan je ook beter van de support website van Intel halen, waarschijnlijk wel up-to-date.

• Montu
De VGA driver; is die wel noodzakelijk? Aangezien ik toch niet de integrated graphics gebruik..

PC Specs

• Montu
Huh.. Als ik windows installeer en in het schermpje zit van alle schijven, zie ik 1x een ssd en 2x (!) hdd van 1 TB, terwijl ik maar 1 SSD en 1 HDD heb. Hoe kan dat nou weer?

PC Specs

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jirachi schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:36:
Ik heb ze ook vanaf de Intel site geprobeerd. En je laatste zin volg ik niet helemaal :$. Uitpakken; en dan?
Als je een driver uitpakt, dan krijg je een aantal bestanden. O.a. met extensies .cat .sys en .inf. Als je dan naar apparaatbeheer gaat en dan bij de eigenschappen van het apparaat stuurprogramma bijwerken kiest, dan kun je daar naar de inf verwijzen waarna de driver geïnstalleerd wordt. Dit is een alternatieve manier voor het gebruiken van de bij de driver meegeleverde installer.

Oscar Wilde

Pagina: 1