Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muis start langzaam op

Pagina: 1
Acties:

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik met hulp van hier een pc samengesteld.
Nu zit ik dus met een probleempje, als ik m'n computer opstart duurt het nog redelijk lang voor ik m'n muis, de g400, kan gebruiken, een heel stuk langer dan de tijd die het kost om m'n pc op te starten in ieder geval. Zelf dacht ik dat het misschien komt omdat m'n bestuursprogramma van m'n muis als laatste opstart of iets in die richting, zou zoiets kunnen? Als dat het is, is dat dan aan te passen door die hoger in een soort van op start lijst te zetten? Of weten jullie misschien iets anders.

Bedankt alvast.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is langzaam?

En: gebruik je bepaalde specifieke tools i.c.m. die muis, of standaarddrivers?

Prioriteren van services kan wel via services.msc (door services die later nodig zijn op Delayed te zetten), en andere programma's kan je zoveel mogelijk gewoon niet automatisch laten starten (door te verwijderen uit Startmenu\startup, uit het register, etc.)

Daarbiji ga ik uit van bijv WIndows 7, maar dat is natuurlijk een pure gok. Bij Windows 3.1 of bij Linux gaat het natuurlijk anders. Welk OS gebruik je precies? En aangezien het opstarten van zelfs maar een muis merkbaat langzaam gaat: welke hardware?

offtopic:
Ajb dat soort erg relevante info voortaan in de topicstart geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nathank
Hoe lang het precies duurt was ik vergeten te timen, maar wel dusdanig lang dat het flink irriteert. M'n beste gok zou zijn ~20 seconden.

Besturingssysteem inderdaad vergeten expliciet te vermelden, dit is Windows 7.
De tools die ik gebruik voor de muis is het standaard programmaatje dat erbij komt, Logitech Gaming Software 8.50.281.

Dit is m'n hardware lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 289,-€ 289,-
1Asus TUF Gryphon Z87€ 129,65€ 129,65
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,45€ 92,45
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,15€ 34,15
3Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 5,69€ 17,07
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 130,90€ 130,90
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 194,-€ 194,-
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 5,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,81

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Probeer het eens met een Linux Live CD.

Abort, Retry, Quake ???

• Nathank
F_J_K schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:25:
Wat is langzaam?

En: gebruik je bepaalde specifieke tools i.c.m. die muis, of standaarddrivers?

Prioriteren van services kan wel via services.msc (door services die later nodig zijn op Delayed te zetten), en andere programma's kan je zoveel mogelijk gewoon niet automatisch laten starten (door te verwijderen uit Startmenu\startup, uit het register, etc.)
Ben zelf niet zo technisch helaas, dus moest even het één en ander proberen voor het was gelukt wat je zei.
Heb ook wat metingen gedaan. Na het indrukken van m'n aanknop duurt het 11 seconden voordat skype helemaal is opgestart, wat automatisch opstart.
Dan 9 seconden voordat van m'n dongel in helemaal verbonden is, dat programmatje runt ook altijd bij startup, met een venster als back up internet. 20 seconden daarna kan ik m'n muis bewegen, maar wel met een lage dpi. Vervolgens na nog eens 12 seconden doet die het pas met de dpi die ik heb ingesteld. Ook hoor ik dan het geluidje wat je hoort in Windows 7 als je een usb aansluit.

Via uitvoeren kwam ik bij services.msc, hier heb ik een aantal dingen aangepast en zelf nog wat verwijderd, maar maakt 0% verschil
Startmenu\startup daar stond 1 snelkoppeling die ik ook heb verwijderd, zonder resultaat. Het register kon ik niet vinden.
aZuL2001 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:54:
Probeer het eens met een Linux Live CD.
Via google vond ik http://www.linuxliveusb.com/, waar moet ik op letten als ik dat op een usb heb gezet?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat je PC vanaf een USB-drive kan opstarten.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:36
en je Linux niet installeert maar start, er staat meestal een verwijzing naar "live-cd" bij de opstartopties.
Pagina: 1