Toon posts:

Asus K7V, Athlon 700, Goldinger, 133 Mhz mem, beste manier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het onderwerp zegt het al.
ik heb een asus k7v met athlon 700 mhz en een goldfinger. Wat zijn nou de beste instellingen om hem over wat power in zijn kop te geven. Ik heb 133 mhz geheugen.
Ook heb ik nog niet echt goede cooling, wat raaden jullie me aan.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

ik raad als eerste goede koeling aan :D
anders krijgt hij het moeilijk deze zomerdagen, dan zou ik met die GFD hem stapje voor stapje op klokken en dan ff stevig testen, zodat je hem niet ineens te hoog klokt en hij het begeeft zo gau je iets flinks gaat doen.
verder is de FSB heel belangrijk, met de winst ik Mhz met de GFD bereik je minder als met de winst met het verhogen van de FSB dus gewoon ff de juiste balans weten te vinden om hem zo hoog mogelijk en toch stabiel te laten lopen...
z zou ik het doen,
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat me toch iets te snel. Weet niet precies hoe alles werkt. ik heb de power boost en heavy metal cooler van computernerd gekocht. Ook nog extra vin in m'n kast gemonteerd op 220. Dus cooling heb ik wel, powerboost gemonteerd, en dan. welke instellingen moet ik precies in bios aanpassen voordat ik met powerboost aan de slag ga. en hoe werkt dat ding precies.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

Weet je wel hjoe je die GFD d'r op moet zetten?
je moet in elk geval dan eerst je athlon open maken, en bovenop dus niet aan de kant die in je slot 1 moet, maar aan die andere kant zit zo'n dingetje die als het goed is precies in je GFD past, deze zet je d'r op en zo kun je de multieplier instellen, weet niet op je met de jouwe ook de cache divider in kunt stellen, maar dat is niet erg hard nodig, die cache kan tot ongeveer 350-400 Mhz draaien, alleen als je je cpu dus echt hoog wilt klokken moet je de cache terug zetten op bijvoorbeeld 1/3 deel van de cpu speed, zoals 1/3 van 900 Mhz is 300 Mhz en dat kan je cache zeker halen, zeker als je koeling een beetje goed is maar die je hebt is wel goed, let d'r wel ff op dat je koelprut d'r tussen doet enzo, maar dat weet je wel neem ik aan.
zit er bij die powerboost geen gebruiksaanwijzing?
anders moet je ff naar de winkelier gaan deze kan je waarschijnlijk betyer helpen, maar de fsb instellingen moet je bij hardware monitor setup in je bios doen.
als dat tenmiste kan met jou mobo (verwacht ik wel) kan meestal als je de temperatuur kan zien en dat kan je wel.
en gewoon alles stapje voor stapje instellen en hoger gaan tot hij onder warme omstandigheden, dus met hoge buitentemperatuur en flinke berekeningen laten maken tot zolang hij het goed blijft doen terwijl hij al een tijdje aanstaat bijvoor beel een hele middag dan kun je hoger gaan tot hij onstabiel wordt en dan ga je een stapje terug, waar hij dus nog wel stabiel is, dit kun je met die multieplier settings van je GFD doen, dan ga je kijken tot hoever je de FSB kunt verhogen, het zelfde verhaal, tot hoever hij goed loopt laten staan zoals met de multieplier.
mvg FFF :D