voedingsfan (sunon 8PTS 12V) naar case verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
hej, nou de titel zegt het al een beetje :)

ik heb dus mijn voeding opengesloopt (indrukwekkend om dat ding van binnen te zien) en ging mijn sunon daaruit slopen :) (bleek er toevallig in te zitten)

nou zit hier een of andere vage connector aan, die niet op mijn moederboard zit :( .

nu is aan jullie de vraag, hoe je deze het simpelst direct op je voeding kan aansluiten (wel buiten de voeding zodat hij in de kast komt)

zelf ben ik bang, dat als ik em gewoon op de 12V plus en de 12v min van de voeding (geel en blauw) aansluit dat mijn moederboard niet meer genoeg stroom krijgt om mijn pc draaiende te houden.....

plz geef me tips (schemas zijn superwelkom) over hoe dit aan te sluiten, en ik ben weer on my weej ;)

:) specs vergeten:
300W voeding
amd athlon 1200@1512 266 FSB 1.94 volt (1.85 in bios)
abit kt7a
geforce 2 gts (mjah, zeker overbodig?, maar toch, ding vreet ook stroom)
en een netwerkkaartje :)

1x DVD speler
1x 2*2*24 smelter
floppy
1x 30GB maxtor
1x 6GB maxtor

alvast tnx

Verwijderd

beetje onzin...
als ie 12v is zet je hem gewoon op geel (12v) en zwart (ground) dan staat er 12v op en zo sluit de gem. tweaker zijn case fan aan

• answer_man
Op woensdag 06 juni 2001 20:33 schreef Hiro Shima het volgende:
beetje onzin...
als ie 12v is zet je hem gewoon op geel (12v) en zwart (ground) dan staat er 12v op en zo sluit de gem. tweaker zijn case fan aan
ja ok, maar werkt me pc dan ook nog?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 13:52
Waarom niet??

Ik zou zeggen probeer het gewoon een keer - boot ie niet dan kan het niet.

There is no magic.

Verwijderd

nee alle tweakers hier hebben de case vol met fans maar de computer doet het nietmeer...

wat verwacht je? ik heb 3x 120x120x38mm fans op mijn 12v hangen, gebruik gewoon zo'n connector die je gebruikt voor je HD's (molex)

Verwijderd

maarehhh wat moet je voeding nu? oververhitten?

Verwijderd

ik heb een extra voeding(100watt WOW :( ) voor al mijn Fantilatoren, standaard voeding is 300watt
zwart is ground
geel 12v+
rood is 5v+

ook leuk een schakelaar met 2 standen 1 naar de 5v en de andere naar de 12v

• answer_man
ok ok. deze kwam dus uit me oude voeding (250 watt)en had em net eff open draaien om te kijken of mijn voeding het deed :) . raak ik perongeluk dus die 2 vinnen aan die zo leuk omhoogsteken, krijg ik me een schok!! t*ring :) had geen gevoel in me arm meer :D

maar goed, das nu weer over en ik zal het eens proberen op de manier die jullie zeggen :)

als me pc nie meer boot, moet ik andere voeding hebben, en kan ik hier verderposten met mijn problemen via de server :+

Verwijderd

pas een beetje op met je voeding... de amperages die daar doorheen razen zijn behoorlijk dodelijk

• answer_man
Op woensdag 06 juni 2001 20:44 schreef Hiro Shima het volgende:
pas een beetje op met je voeding... de amperages die daar doorheen razen zijn behoorlijk dodelijk
jah kreeg de schok al 2 cm BOVEN!! die vinnen :r echt lelijk, had wel dood kunnen zijn (dacht ook nie na |:( )

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

leuk he, schakelende voedingen heten dat.. die slingeren de spanning flink op en die elco's erop houden die wel een tijdje vast :)
dat heb jij dus gevoeld.

Maar je hoeft echt niet zo voorzichtig te zijn hoor met je voeding die trekt dat wel .. zelfs de meest goedkope bokkiewokkie voeding .. en mocht het nu te zwaar belast zijn dan merk je dat vanzelf dan valt je p.c. gewoon tijdens het werken spontaan uit en duurd het weer ff voordat je hem aan kunt zetten (termische beveiliging heet dat) als dat gebeurd dan weet je dat je voeding te zwaar belast.

FF offtopic .. maar hoe kom jij aan die mooie CPU temperaturen ? wat voor cooler heb jij op je Athlon zitten (ik neem aan dat die temps zijn met een dichte case )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• answer_man
ok die fan heeft dus maar 2 draadjes (een zwarte en een rooie)

het is dus een 12V fan dus die rooie zal dus op de gele moeten.
en de zwarte volgens jullie op de zwarte
dus vandaar dit schema, en zeg of ik het goed heb begrepen :)

[img]http://da_mod.tripod.com/inage3.jpg[/img]

• answer_man
Op woensdag 06 juni 2001 21:04 schreef CyCLoNe het volgende:

FF offtopic .. maar hoe kom jij aan die mooie CPU temperaturen ? wat voor cooler heb jij op je Athlon zitten (ik neem aan dat die temps zijn met een dichte case )
klopt, open case (maar op zolder) dus nog wel casetemp van 30 graden :r

ik heb er een coolermastertje opzitten (dp5-nogwat)
en ik heb ook geen id waarom ie zo heerlijk koel blijft :+

Verwijderd

ik zit hier achter een firewall die me weinig laat zien dus dat plaatje is niet zichtbaar voor mij maar de text klopt als een bus

• answer_man
ok, ga het nu proberen :)

als het niet is gelukt laat ik jullie het zeer snel weten (via server) en moet ik nieuwe voeding kopen :) (want dan zijn er 2 verprutst :) )

ik ga nu solderen, dus mzzlz

Verwijderd

en zo hoort het... meteen de solderen ;)

• answer_man
gelukt, 2 gaatjes geboort zodat hij recht voor me proc hangt :) en nix solderen. gewoon van die klipjes :+ (kwam me pa mee :) ) die schuif je over het snoer waar je iets van af wil tappen, het andere snoer erbij, en klaar ben je :) nix solderen dus :) en nog sneller ook :)

tnx voor jullie hulp. en me coolermaster draait nu op 5600 rpm ipv 4900 rpm >:)
Pagina: 1