Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste medetweakers

Enkele maanden geleden heb ik een Nexus 4 gekocht op vakantie in Duitsland. Meteen vond ik dit een prachtige smartphone. Snel, groot scherm en een relatief mooi design. Vooral in vergelijking met mijn vorige Nexus S was het een grote vooruitgang.

Als bij toeval liet ik dit toestel reeds na een weekje vallen op de grond, jawel: het scherm was gebarsten. Na wat prijsvergelijken heb ik het scherm laten vervangen. Dat ging snel (binnengebracht, 2 werkdagen later thuis ontvangen). Ik was blij dat ik opnieuw aan de slag kon.

Enkele weken na de herstelling begint dit ding zich vreemd te gedragen. Er zijn 2 (vervelende) problemen:
  • Het netwerksignaal valt voortdurend weg als je op internet gaat.
  • Het toestel is onbetrouwbaar: na een 30-tal minuten intensief gebruik (baterijmeter 75%) slaat het meteen uit. (Niet afsluiten of dergelijke, gewoon meteen zwart scherm) Dit gebeurt ook als je het minder gebruikt, maar dan duurt het uiteraard langer. Na het opnieuw opstarten geeft de batterijmeter aan dat de batterij leeg is (of sterk verminderd).
Het netwerksignaal valt voortdurend weg als je op internet gaat.
Natuurlijk gaan tweakers eerst research doen. Op internet vond ik dat het probleem kan veroorzaakt zijn door Android 4.3. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
  • Stock Android 4.2.2 installeren
  • Rooten, custom rom en aangepaste kernel installeren
  • Kiezen voor 'WCDMA only' (vreemde tip, maar ik had het ergens gelezen...)
Geen van deze oplossingen verbeterden het probleem.

Het toestel is onbetrouwbaar: na een 30-tal minuten intensief gebruik (baterijmeter 75%) slaat het meteen uit. ... Na het opnieuw opstarten geeft de batterijmeter aan dat de batterij leeg is (of sterk verminderd).
Dat is vervelend. In standby gebeurt het nooit, enkel bij gebruik. De oplossingen van het vorige probleem hielpen niet. Dit heb ik ook nog geprobeerd:
  • Mogelijke batterijverbruikers uitschakelen
  • Toestel gebruiken met enkel standaardapps. (zodat andere apps niets kunnen beïnvloeden)
Deze problemen zijn, op z'n zachts gezegd, vervelend. Vooral als je op een vliegtuig naar een film wilt kijken en je tijdens eens spannend moment onderbroken wordt. 8)7

Weten jullie nog iets wat ik kan doen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RMA? Toestel lijkt mij gewoon defect.

• arluijen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2020
EXACT hetzelfde.

Sterker nog: bij mij brak de achterkant. Dit leek eigen schuld, al kon ik me niet herinneren wanneer dit gebeurd was, maar goed. Dus: contact met MM nordhorn over het eerste probleem. Antwoord: zolang de achterkant kapot is, kunnen we niets doen.
Dus....achterkant er maar eens afgehaald om te kijken of ik die zelf zou kunnen vervangen, blijkt de batterij letterlijk opgezwollen te zijn.

Ik zit nu in een fase waarin ik het poog af te handelen, dat blijkt lastiger dan gedacht, want RMA werkt niet zo makkelijk: Ik kan vanuit NL zelfs niet bellen met Google Play duitsland...

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:00
Hier ook zelfde, na plaatsing nieuw scherm problemen met de accu gekregen (zal denk ik niet met elkaar te maken hebben).
Hij stond zo bol dat hij het glas eruit drukte.
Accu heb ik zelf vervangen, dit is prima te doen en kost je zo'n 30 euro.

Je andere probleem wordt denk ik opgelost in android 4.4

• arluijen
Ik wacht even de reactie af van LG Deutschland...

Overigens viel mij ook op dat ik het uitvallen kon reproduceren: Zodra ik een foto wilde nemen of zodra ik internet direct benaderde of via Google Play. Bellen kon nog wel.

• arluijen
Daar komt bij dat ik zowel de achterkant als de batterij zal moeten vervangen (€63,71 exc. verzendkosten), voor een probleem dat mij toch sterk aandoet als een productiefout.

• arluijen
Ik denk dat ik de link gevonden heb:

http://forum.xda-develope...read.php?t=2202253&page=6

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties.
In de komende dagen contacteer ik eens het bedrijf dat het scherm heeft hersteld. Wanneer ik ervoor kies het scherm niet zelf te vervangen, verwacht ik toch wel dat er geen andere negatieve zaken voorvallen.
Ook zal ik LG eens proberen... Ik vrees enkel dat het geen garantiegeval is als je het toestel hebt (laten) openmaken!?
Desnoods vervang ik de batterij. Op de herstelonderdelenwebsite van LG kost de batterij €17. Geen idee of er nog verzendkosten zijn.
Blijkbaar hebben 'veel' mensen hier last van.
Laat weten of de problemen zijn opgelost.
Pagina: 1