Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe geluidsinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben zeer ontevreden met de geluidskwaliteit van mijn huidige Sony 5.1 setje. Eigenlijk wil ik ook geen 5.1 set meer maar gewoon een goed 2.1 setje. Bij de Bang en Olufsen winkel vertelde de verkoper mij dat de 5.1 en 7.1 hype wel zo'n beetje over is..

Met mijn budget van 500 euro kom je echter niet erg ver.. Veel 2.1 setjes bevatten ook een blu-ray speler maar ik heb enkel een versterker met 2 HDMI aansluitingen en 2 degelijke speakers nodig.

Wie kan mij een bepaald merk/type adviseren voor <500 euro?

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Gezien jouw budget zou ik zeker eens kijken naar tweedehands, dan moet er voor 500 euro best iets te vinden zijn.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:09:
Hallo allemaal,

Ik ben zeer ontevreden met de geluidskwaliteit van mijn huidige Sony 5.1 setje. Eigenlijk wil ik ook geen 5.1 set meer maar gewoon een goed 2.1 setje. Bij de Bang en Olufsen winkel vertelde de verkoper mij dat de 5.1 en 7.1 hype wel zo'n beetje over is..

Met mijn budget van 500 euro kom je echter niet erg ver.. Veel 2.1 setjes bevatten ook een blu-ray speler maar ik heb enkel een versterker met 2 HDMI aansluitingen en 2 degelijke speakers nodig.

Wie kan mij een bepaald merk/type adviseren voor <500 euro?

Waar baseert die beste verkoper van B&O deze basale uitspraak op? Dat B&O geen/ weinig 5.1 of 7.1 meer verkoopt wilt echt niet zeggen dat het nu "voorbij" zou zijn.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De grap is juist dat B&O vooral die 2.1 rommel verkoopt dus dan kunnen ze moeilijk zeggen dat 5.1 geweldig is :+

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Bierkameel schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:21:
De grap is juist dat B&O vooral die 2.1 rommel verkoopt dus dan kunnen ze moeilijk zeggen dat 5.1 geweldig is :+
Dat was ook mijn eerste gedachte..

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan zijn, maar dan nog. Als je ontevreden bent over de geluidskwaliteit zul je in dit budget zeker bij 2.0/2.1 moeten blijven.

Simpele receiver met twee boekenplank speakers zoals de alomgeprezen Boston A25's. Ga zeker eens in een zaak luisteren naar wat speakers binnen (en net boven ;) ) je budget.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:49:
Kan zijn, maar dan nog. Als je ontevreden bent over de geluidskwaliteit zul je in dit budget zeker bij 2.0/2.1 moeten blijven.

Simpele receiver met twee boekenplank speakers zoals de alomgeprezen Boston A25's. Ga zeker eens in een zaak luisteren naar wat speakers binnen (en net boven ;) ) je budget.
Dit lijkt me wel wat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 19:57 ]

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
mr.paaJ schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:49:

Inderdaad. Voor 500 euro kan je niet heel veel verwachten. Een receiver ~€250 plus 2x een boston a25 ~€150 zit je totaal op €400. En dan kan je later eventueel nog een subwoofer toevoegen om 2.1 te maken.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Never trust a salesman.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverre bepaalt een versterker de geluidskwaliteit? Is het een optie om de 2 front-speakers te vervangen voor die Boston A25 speakers, zodat ik met stereogeluid van bijv Spotify gewoon goed geluid heb. En met 5.1-films altijd nog die Sony speakertjes kan gebruiken.

Is dit wellicht de uitkomst?

thanks

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb nu een homecinema pakket met van die kleine plastic speakertjes in mijn hoofd, dus corrigeer me als ik me daarin vergis. Het zou me niets verbazen als de versterker zodanig is gefilterd dat het geluid wat de speakers niet kunnen weergeven (onder iets van 150+Hz) ook niet wordt aangeboden. Dan zul je dus erg weinig opschieten met betere speakers.

Nooit zelf geprobeerd overigens, en je kunt de achterspeakers (of de frontspeakers als die groter zijn) met de nieuwe versterker natuurlijk blijven gebruiken als surround kanalen. De woofer zal waarschijnlijk wel onbruikbaar zijn

Wat de intentie van B&O ook is, ik merk zelf ook dat er naar 5.1 wel degelijk minder vraag is, veel mensen willen klein en kabelloos. Met de komst van draadloze systemen van Philips en semi-draadloos van Sonos komt het misschien wel weer meer terug.

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 03-11-2013 20:08 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 23:12
Nu kaap ik hier wel een beetje het topic, maar zijn de A26 niet beter dan de A25 of is het het prijs verschil niet waard?

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:02:
Ik heb nu een homecinema pakket met van die kleine plastic speakertjes in mijn hoofd, dus corrigeer me als ik me daarin vergis. Het zou me niets verbazen als de versterker zodanig is gefilterd dat het geluid wat de speakers niet kunnen weergeven (onder iets van 150+Hz) ook niet wordt aangeboden. Dan zul je dus erg weinig opschieten met betere speakers.

Nooit zelf geprobeerd overigens, en je kunt de achterspeakers (of de frontspeakers als die groter zijn) met de nieuwe versterker natuurlijk blijven gebruiken als surround kanalen. De woofer zal waarschijnlijk wel onbruikbaar zijn
Even ter illustratie...
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/ImageHandler/fixedscale/400/300/products/2008/158/x158HTS2300-F-1.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/3/9/3/0/4/7/webimg/564256136_tp.jpg
Wat de intentie van B&O ook is, ik merk zelf ook dat er naar 5.1 wel degelijk minder vraag is, veel mensen willen klein en kabelloos. Met de komst van draadloze systemen van Philips en semi-draadloos van Sonos komt het misschien wel weer meer terug.
Juist... Philips..

Dit zal vast een overpriced setje zijn maar dat draadloze is wel ideaal. Het enige dat ik niet snap, waar is de versterker?
davevogel0 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:13:
Nu kaap ik hier wel een beetje het topic, maar zijn de A26 niet beter dan de A25 of is het het prijs verschil niet waardt?
waardt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 20:15 ]

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 23:12
Ik zie niets :o

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
davevogel0 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:13:
Nu kaap ik hier wel een beetje het topic, maar zijn de A26 niet beter dan de A25 of is het het prijs verschil niet waard?
De prijs is inderdaad gelijk maar het geluid niet. Er is veel te lezen dat de A25 een beter geluid geeft, neutraler en beter in balans dan de A26. Misschien dat de A26 iets meer geluid geeft maar voor mij zijn de A25's echt voldoende.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goede 5.1 sound-test? Ik heb enkel een torrent gevonden met te veel leechers.

Zo eentje die dan opnoemt "right channel", "left channel", "center channel"

Bij voorbaat dank.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:47:
Weet iemand een goede 5.1 sound-test? Ik heb enkel een torrent gevonden met te veel leechers.

Zo eentje die dan opnoemt "right channel", "left channel", "center channel"

Bij voorbaat dank.
http://nzbindex.nl/search...espam=0&hidespam=1&more=0

YouTube: surround test 5.1

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 03-11-2013 23:07 ]

Iperf

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Bierkameel schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:21:
Dit is pertinent onjuist. Bijna alle B&O video apperatuur heeft minimaal 5.1 output. Audio apperatuur heeft stereo output.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij het volgende uitleggen?

Als ik een film afspeel in VLC komt het geluid door SL en SR (de vogeltjes e.d. komen door FL en FR).

Speel ik het zelfde bestand af in XBMC is dit precies omgekeerd.

Echter, de 5.1 test is op beide het zelfde (niets is omgedraaid)
Pagina: 1