Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug?] Custom RSS-feeds werken niet altijd in tracker

Pagina: 1
Acties:

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 08:20

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Gisteravond ben ik bezig geweest met het instellen van mijn tracker. Het viel me op dat de custom RSS-feeds vrij instabiel werken.

Als eerste leek het alsof het een tijdje duurde voor de feed in mijn traceer verscheen. Dit komt misschien doordat jullie elke paar minuten de feeds bijwerken. Als gebruiker verwacht je echter dat het direct werkt (`eker omdat er na het opslaan van je voorkeuren staat: "Vanaf de volgende pageview zullen de nieuwe instellingen in werking treden.").

Eén feed werd maar niet zichtbaar in de tracker. Inmiddels zijn we een halve dag verder (en heeft jullie server de feeds vast al vele malen bijgewerkt), maar nog steeds zie ik 'm niet. Een andere feed van nrc.nl werkt wel; het probleem kan dus niet in het soort feed of het formaat van de feed zitten (aangezien ze – m.u.v. de content – identiek zijn). Ik heb nog geen oplossing hiervoor gevonden.

Hopelijk kan een Lieve Devver zijn blik hierop werpen :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

De importer lijkt inderdaad wat moeite te hebben met de nrc-feeds. Lokaal doet hij het bij mij prima, maar waarom het vanaf onze servers niet lukt is iets wat we verder zullen moeten uitzoeken...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En ineens zie ik nu NRC headlines verschijnen (heb 'm zelf ook even ingesteld staan) :)

Intentionally left blank

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik heb gisteravond al een PHP-scriptje gemaakt die de feed doorgeeft zonder de <description> en <content:encoded>. Dit werkte wel 'direct' goed (binnen een halfuurtje). Vermoedelijk zat er in een artikel dus code die jullie parser niet leuk vond (en is dat artikel nu uit de feed geschoven?).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ulster Seedling schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:13:
Ik heb gisteravond al een PHP-scriptje gemaakt die de feed doorgeeft zonder de <description> en <content:encoded>. Dit werkte wel 'direct' goed (binnen een halfuurtje). Vermoedelijk zat er in een artikel dus code die jullie parser niet leuk vond (en is dat artikel nu uit de feed geschoven?).
Nee, ik kon de feed gisteravond zonder problemen parsen. Blijkbaar ging het mis met het connecten vanaf onze servers, maar waarom precies (en waarom juist op deze feed en andere niet) heb ik helaas niet kunnen achterhalen (misschien toch nog iets meer logging inbouwen...)

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 04-11-2013 20:56 ]

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb ook niets kunnen vinden, voornamelijk omdat we eigenlijk alleen maar loggen dat iets fout gaat en niet meer. En dan proberen we het later nog een keer en steeds later. We hebben zelfs nog feeds staan die sinds 2008 niet meer lukken...

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Dan zullen we maar zeggen dat het Schrödingers feed was ;)

offtopic:
Hebben jullie toevallig nog een idee hoe ik een bepaalde tekst via een (custom) feed 'gescheiden' bij de titel in de tracker kan krijgen? 'Gescheiden' kan in een <span> o.i.d. zijn, of als html-attribuut (van de <a> bijvoorbeeld). Het gaat erom dat ik die tekst met css apart kan stylen om m'n tracker nog perfecter dan 'ie nu is te kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ulster Seedling op 04-11-2013 21:48 ]

Pagina: 1