Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoi Tweakers,
Ik heb afgelopen week een HTC One X via Marktplaats gekocht. Deze loopt op Android 4.2.2 met HTC Sense 5.
Eigenlijk doet-ie alles uitstekend, behalve WiFi en foto's/videos maken. Ik heb voor jullie een paar sample foto's gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Ook heb ik met mijn oude Desire HD en nieuwe One X naast elkaar screenshots gemaakt en die aan elkaar genaait zodat jullie kunnen zien hoe erg het is met het WiFi. Zie deze link.

Aangezien de telefoon tweedehands is, weet één van jullie of HTC daar makkelijk mee is? En of het wat kost om 'm op te sturen voor reparatie? Is de camera wel te repareren? Kan ik 'm misschien beter doorverkopen en iets anders ervoor in de plaats kopen? Alle suggesties zijn welkom!

Tevens is dit mijn eerste post hier. Hallo! :)

[ Voor 2% gewijzigd door Hiddos op 04-11-2013 23:01 . Reden: Link geüpdate naar nieuwe Dropbox folder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zit er nog garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Nee, ik heb 'm tweedehands zonder garantie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 17:24

TommieW

Numa numa.

Heb je al een factory reset gedaan?
De WiFi is een bekend hardwarematig probleem met de One X. De antenne sluit niet goed aan op de behuizing. Als je kan solderen is dit zelf te verhelpen.
De camera lijkt mij meer een softwarematig probleem (hoewel ik een hardwarematig probleem niet uitsluit).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Toen ik 'm net heb gekocht heb ik onderweg naar huis (in de trein) een factory reset gedaan.
Als ik het goed zie is de camera van binnen een beetje vies/beschadigd. Helaas is mij dit niet opgevallen bij de aankoop.

Ik kan wel (kabels) solderen, maar heb een paar weken terug ook onsuccesvol de koelpasta van m'n PS3 vervangen, dus erg zelfverzekerd ben ik niet met het technische knutselen.

EDIT: Ik heb uiteraard al gegoogled, en daaruit heb ik gevonden dat het een goed idee is om even in de telefoon te knijpen terwijl je een WiFi-analyzer runt (om te kijken of dan de punten wel goed contact maken), maar dit helpt bij mij ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Hiddos op 03-11-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 14:50
Hiddos schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:26:
Nee, ik heb 'm tweedehands zonder garantie gekocht.
Weet je dit zeker? In Nederland heb je namelijk (minstens) 2 jaar garantie op bijvoorbeeld telefoons, dus hij kan nog niet over de garantieperiode heen zijn aangezien de HTC One X nog niet eens 2 jaar uit is voor zover ik weet :)

Mocht je denken dat je geen garantie hebt omdat je de bon niet hebt: HTC geeft garantie door middel van het IMEI-nummer van het toestel, dus die hele bon heb je opzich niet eens nodig.

Dus je hebt als het goed is sowieso nog garantie, tenzij het toestel natuurlijk uit bijvoorbeeld het buitenland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
4WardNL schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:43:Mocht je denken dat je geen garantie hebt omdat je de bon niet hebt: HTC geeft garantie door middel van het IMEI-nummer van het toestel, dus die hele bon heb je opzich niet eens nodig.
Ah! Dit wist ik niet. Bedankt! Ik ga contact opnemen met HTC. Hopelijk antwoorden ze snel. Tot die tijd zie ik geen reden om dit topic te bevorderen. Anders reply ik wel.
Nogmaals bedankt! :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Voor toekomstige bezoekers met hetzelfde probleem houd ik dit topic up to date. Als dat niet erg toepasselijk is op dit forum hoor ik het graag.

Ik heb antwoord gekregen van HTC. Dit luidt:
quote: Ozgur van HTC NL
Hartelijk dank voor uw contact met betrekking tot uw HTC One X.

Ik vind het vervelend om te vernemen dat u problemen ondervindt met de wifi verbinding.

De instructies hieronder kan eventueell het probleem oplossen.

Heeft u recentelijk een update gehad. Wat is uw router model?

Heeft u Wi-Fi> geavanceerd > “Best Performance” al ingesteld?

Op welke minimale afstand van de router krijgt u deze problemen?

Heeft u deze problemen op elk netwerk? Heeft u uw router al een re-start gegeven?

Heeft u uw toestel al in de veilige modus geprobeerd?
- bij instellingen > energie > snel opstarten uitzetten > dan opnieuw opstarten > powerknop vasthouden tot htc welkom scherm > dan powerknop los en volumeknop tegelijkertijd indrukken

Heeft u al een harde reset gedaan?
- zie hiervoor bij ondersteuning op HTC.com/nl voor uw toestel > uw telefoon instellen > terug naar fabriek instellingen - zorgt u voor een goede back-up

Graag verneem ik van u over bovengenoemde vragen zodat ik u beter van dienst kan zijn.

Laat het me weten of ik de vraag goed heb beantwoord; klik hier om door te gaan.

Klik hier om een reactie op dit bericht te sturen

Met vriendelijke groet,

Ozgur
HTC
Op alles is 'al geprobeerd/dit helpt niet' te antwoorden. De minimale afstand is ongeveer 1-1½m zonder ramen of deuren ertussen. Andere apparaten in het huis hebben gewoon een prima WiFi connectie door het hele huis, dus het is een probleem van de One X zelf.
Helaas doet de reply form van HTC het niet, dus ik heb maar weer via de Emailcontact pagina contact opgenomen. Hopelijk mag ik 'm naar ze opsturen en krijg ik een refurb terug die het wél goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:57
De camera problemen lijken op een vies lensglaasje. Heb je die met een zachte doek al schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
mac1987 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:41:
De camera problemen lijken op een vies lensglaasje. Heb je die met een zachte doek al schoongemaakt?
Ja, maar heb probleem zit van binnen waar ik niet bij kan. :'(

Als topic update:
Ik heb inmiddels weer antwoord gehad van Ozgur. Hij vraagt weer naar mijn router merk/model terwijl dit probleem toch echt bij alle WiFi verbindingen voorkomt. Ook is mij gevraagd of de WiFi problemen na de update zijn begonnen. Euhm, ik heb helemaal geen update gedaan en dit ook al verteld.
Over de camera heeft hij niets gevraagd. Ik denk niet dat hij mijn tweede bericht écht heeft gelezen.
Goed, ik houd jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 17:24

TommieW

Numa numa.

Dit wordt waarschijnlijk nog een heel lang kastje-muur verhaal vrees ik... :/

Maar veel succes, en onthoud, de aanhouder wint meestal! :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Goed, ik heb er inmiddels voor gezorgd dat mijn One X komende week wordt opgehaald. Als het goed is gaat-ie dan naar Dynafix. HTC heeft bevestigd dat er nog fabrieksgarantie op zit.
Nu dus maar duimen dat ze niet verzinnen dat er gebruikersschade zichtbaar is (da's mijn vriendin gebeurt, maar dat was bij HTC UK).
Zoals gewoonlijk houd ik jullie op de hoogte! :)

Weet één van jullie toevallig hoe ik het beste een volledige back-up kan maken? Ik zou bijv. graag mijn app folders en SMS'jes willen bewaren.

[ Voor 17% gewijzigd door Hiddos op 10-11-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Mijn telefoon is inmiddels ontvangen door Dynafix, maar het blijkt dat mijn IMEI nummer anders dan ik opgegeven had. Da's raar, want ik heb gewoon in de telefoon zelf gekeken. Het maakt verder niks uit, zeiden ze, dus vooruit dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Zo, zo, vanochtend al m'n One X teruggekregen! En helemaal met een nieuw scherm erin! Mooi!
Wacht, een nieuw scherm erin? Er was toch helemaal niks mis met het scherm? Nee, dat klopt. En de WiFi en camera zijn nog steeds stuk. Lekker, kan ik 'm weer terug sturen...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 13:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hebben ze toch iets met dat IMEI door elkaar gehaald kennelijk :P

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Ja, dat denk ik dan. Wel heel jammer. Heb inmiddels een email teruggestuurd naar HTC.

EDIT 22-11: Mijn One X is inmiddels voor de tweede keer opgehaald. Ik ben benieuwd...

[ Voor 34% gewijzigd door Hiddos op 22-11-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddos
Heb inmiddels mijn One X weer terug. Op een bijgeleverd A4'tje stond dat ze de camera hebben vervangen, dus ik was even bang dat de WiFi nog steeds stuk zou zijn, maar alles doet het helemaal prima! Bij deze het einde van dit topic.
Bedankt allemaal!
Pagina: 1