Kan iemand een goeie, lange en mooie co-op RPG aanraden (PC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Beste Tweakers,

Zoals de naam al zegt, ben ik op zoek naar een co-op RPG voor de PC. Enkele eisen aan de game:

1. moet geen MMO(RPG) zijn
2. Moet redelijk recent zijn, althans, de graphics moeten in orde zijn (dus geen games van < 2000 denk ik)
3. Het liefst een lang, diepgaand verhaal welke je volgt.

Wil namelijk met m'n vriendin wat gaan gamen :)
Enkele voorbeelden misschien, ik vond toendertijd Dungeon Siege II echt een supervette game, qua graphics (toendertijd), verhaallijn, etc. Ik heb de opvolger ervan, Dungeon Siege III, ook geprobeerd, maar wat was dat een teleurstelling...
Een andere kansmaker is Two Worlds II, daar heb ik echter alleen een paar filmpjes van gezien op youtube, maar in het ene filmpje ziet het er veelbelovend uit en in het ander twijfel ik er weer aan.

Heeft iemand nog goeie ideeën of ervaringen met leuke games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Diablo III? Of de wat oudere Sacred 2 al gespeeld? Die games heb ik met veel plezier samen met mijn vrouw gespeeld.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Diablo 3, torchlight 2 is ook wel leuk, Path of Exile? Is nog gratis ook ;)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Path of Exile zou ik zeker proberen/aanraden.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32

garathane

l'enfer, c'est les Autres

En waarom geen MMO's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Lotr: War in the Nord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit. Genoeg free to play titels om uit te kiezen. Ik probeer af en toe een nieuwe titel met men vriendin en het is massas fun om samen naar max level te questen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Co-op aanrader: Neverwinter Nights 2 (via LAN, de stekker is helaas uit de servers getrokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Als je meer van de actiegerichte RPG (met co-op) houdt:Vooral deze laatste zou qua co-op heel goed zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door Hurtebise op 04-11-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:47
The Lord of the Rings - Return of the King. Geen hele lange game, maar zeker vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The witcher 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Die is toch singleplayer, of heb ik daar nu zo hard over gekeken :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Als je van Dungeon Siege fan bent kan je ook Dragon Age Origins leuk vinden, helaas is daar geen co-op voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

hellknight

Medieval Nerd

Over half jaartje ofzo komt Divinity: Orgiinal Sin uit - co-op, diepgaand verhaal, geen MMO, en goede graphics.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Borderlands 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Net op Steam verschenen (het is te zeggen, de preorder): http://store.steampowered.com/app/219990/
Grim Dawn

Zal ook co-op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Laatst online: 18-09 16:35
Hoppaa, dat zijn nog eens reacties :)
Ik ga even met vrouwlief door de titels heen speuren om te kijken naar een goede kansmaker, thanks!
Intussen zijn meer titels altijd welkom! Stel je nou eens voor dat geen van al deze games aanslaat (of juist zo goed dat we er binnen no-time doorheen zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 14:26
trine en trine2 zijn ook aanraders als je beschikking hebt over een 3D setje is ie helemaal top die game is gemaakt om in 3D te spelen al werkt 2D net zo goed hoor :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
SMD007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:15:
trine en trine2 zijn ook aanraders als je beschikking hebt over een 3D setje is ie helemaal top die game is gemaakt om in 3D te spelen al werkt 2D net zo goed hoor :)
Mooie game, leuk om spelen. Maar is geen RPG.
Steam duidt het aan als action, indie, adventure, platformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:31
Als je van DnD en een fantasy setting houdt, kan je zeker NeverWinter Nights eens proberen. Die was -naar mijn mening- toch beter dan NWN 2.
Extra voordeel bij NWN (ten opzichte van andere rpg's) is dat je honderden (user-made) campaigns kan downloaden, dus als het ene verhaal je niet kan bekoren, download je een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zoek ook een co-op RPG om samen met mijn broer te spelen (zijn nu met NWN2 bezig, TL2 al gespeeld)

Ik wil niet dit topic kapen, maar ben wel nieuwsgierig waarom MMO's geopperd worden.
Ik loop altijd met een grote boog om MMO's heen vanwege die 3 redenen (1. er zitten andere spelers in, 2. vaak geen of een slecht verhaal en 3. het bestaat voor 99% uit grinden).
Bestaan er MMO's met een verhaal waar je niet hoeft te grinden en het liefst ook waarbij je, behalve je medespeler, alle andere spelers weg kan laten?
Die is dus als co-op RPG kan spelen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29
anandus schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:50:
Ik zoek ook een co-op RPG om samen met mijn broer te spelen (zijn nu met NWN2 bezig, TL2 al gespeeld)

Ik wil niet dit topic kapen, maar ben wel nieuwsgierig waarom MMO's geopperd worden.

[...]
Ik loop altijd met een grote boog om MMO's heen vanwege die 3 redenen (1. er zitten andere spelers in, 2. vaak geen of een slecht verhaal en 3. het bestaat voor 99% uit grinden).
Bestaan er MMO's met een verhaal waar je niet hoeft te grinden en het liefst ook waarbij je, behalve je medespeler, alle andere spelers weg kan laten?
GuildWars(2)?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:49
anandus schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:50:

[...]
Guild wars 1
In de travel maps, waar je vecht enzo heb je de map voor je party. Niemand anders.
Verhaal is prima van elke deel. En al helemaal niet grind gericht. Het kan wel maar hoeft absoluut niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Xepos op 07-11-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Daar komt bij dat sinds het uitkomen van GW 2 de wereld van GW 1 helemaal leeg is. Ik speel het nog wel eens,maar ook op de plekken waar je andere spelers zou kunnen ontmoeten,sta je in je eentje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik denk dan aan Lotro, waar je een goeie epic story quest lijn hebt. Speelt relaxter weg dan menig andere MMORPG. Kun je prima solo doen. Ook hier, er zit grind in, maar dat kan je meestal links laten liggen. En is nog gratis te spelen ook. SWOTR is ook story driven, van Bioware, maar zelf nog niet getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Hurtebise op 08-11-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zat zelf toevallig, met de zelfde vraag in mijn hoofd. Er zijn vrij weinig echte story driven coop rpg games beschikbaar. Wel een aantal hack en slash games, Maar dat houdt niet veel meer in dan een verhaaltje doorlopen zonder gebruik te maken van tactiek. Het is vrij hersenloos klik werk. Er zit geen echt samenspel in hack en slash games, eerder concurrentie van de andere spelers. Je werkt niet echt samen, je vult mekaar niet echt aan. En dat is jammer. Dat concept zie ik wel terug in de xbox360 games maar niet in pc games, wat ik persoonlijk erg jammer vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Divinity: Original Sin
www.divinityoriginalsin.com

Hij komt wel pas volgend jaar uit, maar ik heb er toch ook mijn vrouw voor warm gekregen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 12:22
Dit is miss niet RPG maar wel co-op met leuk verhaal

- Saints Row 3 en 4

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Laatst online: 11-09 23:39
Dust: An Elysian Tail

YouTube: ► WTF Is... - Dust: An Elysian Tail ?

Speelt voor mij lekker als ik even bored ben met andere games.

The Mighty Quest for Epic Loot

YouTube: ► WTF Is... - The Mighty Quest for Epic Loot (Beta) ?

Ook wel leuk om te spelen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Azerox op 27-04-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:02:
Co-op aanrader: Neverwinter Nights 2 (via LAN, de stekker is helaas uit de servers getrokken)
Even tussendoor, de servers zelf bestaan nog steeds, maar de ingame lobby en login server zijn neergehaald door Bioware. Je kan nog steeds direct connect doen via IP naar een server. Je kan kijken op NWNList voor het IP. Je kan ook de Client Extension downloaden, dan heb je de lobby weer terug.

Als je op publieke servers gaat spelen ligt NWN2 ergens tussen MMO en Co-op RPG in. Klinkt vast een beetje vreemd, maar ik kan het in ieder geval van harte aanraden, ik speel het nog dagelijks. :)
De servers die ik speel zijn wel echte roleplaying servers, dus misschien is dat niks voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik weet dat Skyrim een coop mod heeft.

Minder RPG, maar wel een coop ster is Magicka. Verwacht veel ruzies omdat je per ongeluk je vriend opblies, doordat je spell iets krachtiger bleek te zijn dan verwacht. Daar zit eigenlijk juist de lol van het spel in. Bonuspunten als je van parodieën houdt: Magicka is copyrightschending galore. Van grote kaskrakende games als Battlefield tot random animeseries.

[ Voor 22% gewijzigd door Amanoo op 27-04-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
Xepos schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:52:
[...]

Guild wars 1
In de travel maps, waar je vecht enzo heb je de map voor je party. Niemand anders.
Verhaal is prima van elke deel. En al helemaal niet grind gericht. Het kan wel maar hoeft absoluut niet.
GW1 heeft een fantastische verhaallijn, en je kan alles samen doen plus op je eigen tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou Dead Island en Borderlands 2 willen voorstellen, beide zijn geniaal voor Co-Op. GENIAAL!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeverDream
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 10:14
Wat dacht je van Defiance? Kost ongeveer 7 euro. Toevallig gisteren gekocht en ik moet zeggen dat het best een vermakelijke game is. Deze game heeft trouwens ook een gelijknamige televisie serie die daar aan vastgekoppeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nogal anime, maar de Tales of.. games ondersteunen coop in de gevechten. Het zijn verder vrij grote diepgaande RPGs waar je wel even zoet mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Eve online. Sandbox met een leuke verhaallijn er achter. Je kan doen wat je wilt.

[ Voor 76% gewijzigd door Tricq op 09-05-2014 20:32 ]

Pagina: 1