Wordt externe harde schijf wakker als pc wakker wordt?

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
Tot nu toe als ik een externe hard disk gebruik zet ik hem aan op het moment dat ik hem wil gebruiken.
Nu wil ik zo een schijf als backup schijf gebruiken en Windows bepaalt via een schedule wanneer er gebackuped wordt. Dan moet die schijf wel aanstaan.

Nu wil ik de schijf gewoon permanent aan hebben staan en dat hij gaat slapen als de pc slaapt en vanzelf wakker wordt als de pc wakker wordt? Kan dit? Of kan dit alleen met bepaalde externe harde schijven?

Ik wil ook niet dat zo een schijf op eigen houtje besluit te gaan slapen. Wat als Windows dan net met een backup wil beginnen?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
Hoe verloopt de stroomvoorziening? Apart, via usb gevoed, ...?

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
Ik wil hem via usb op de pc aansluiten en ze hebben een eigen voeding. Ik heb er ook een zonder eigen voeding. Deze is ook USB.

• Spaiker
  • Laatst online: 10:04
Dat maakt normaal gezien toch niet uit? Een HDD (intern) gaat ook na x aantal minuten in standby.
Als deze actief moet worden zal die wel actief gaan. Zolang hij niet verdwijnt in "Deze Computer" zie ik geen probleem.

• azerty
  • Laatst online: 10:15
MarkoVie schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:28:
Dat maakt normaal gezien toch niet uit? Een HDD (intern) gaat ook na x aantal minuten in standby.
Als deze actief moet worden zal die wel actief gaan. Zolang hij niet verdwijnt in "Deze Computer" zie ik geen probleem.
Hangt ervan af hoe oud ze zijn hoor. Mijn 1TB externe schijf (+- 3 jaar) heeft geen slaapstand. Blijft gewoon lekker doordraaien.

Ik denk dat het geen probleem zou mogen vormen. Anders test je het gewoon uit?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Een backup, die je aan je pc hangt is geen backup!

Bliksem slaat in, alle hd's defect?
Voeding ontploft, beide hd's defect.
De nieuwe politie virus, zoekt naar hd's, usb stick, netwerken, om de data te encrypten, en je moet 300 dollar betalen om je data terug te krijgen.

[ Voor 69% gewijzigd door jan99999 op 03-11-2013 17:25 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47
Als ie aangesloten is, en Windows heeft 'm nodig, schudt Windows 'm wel wakker hoor ;) Zie ik ook bij mijn eigen externe HDD.
Maar inderdaad, zoals bovenstaand: backup bewaar je op andere locatie. Noem het liever een reservekopie.

[ Voor 29% gewijzigd door ShitHappens op 03-11-2013 17:19 ]

Pagina: 1