Het probleem is bij mij als volgt. Sinds kort heb ik een HTPC(windows 7) gebouwd hierin zit een Asrock FM2A85-ITX gekoppeld aan een AMD A6-6400k. Deze geven beeld weer via HDMI uit op het moederbord naar de Philips 32PFL7803. De tv is ingesteld op PC en schaalt dus mooi zonder korrelig beeld op de tv. Maar nu komt het.
Als ik met de muis beweeg of ik beweeg bijvoorbeeld een windows verkenner beweeg, dan trilt het beeld een beetje en de muis die ik beweeg is dan heel kartelig. ook bij films is dit bij letters vooral terug te zien. Mijn oplossing is terug te gaan naar 720p, die geeft wel alles strak aan, maar ik wil graag films kunnen kijken op 1080p.
Wat heb ik al gedaan:
HDMI ingang ingesteld op pc en scherpte en andere filters uit gezet.
Catalyst center v-sync aan gezet zo ook triple buffering.
Heb alles op 60 hz staan. In windows geavanceerde instellingen en in de catalyst control center.
Aangesloten met DVI naar hdmi, mocht ook niet baten
Overscan staat op 0%
Weet iemand nog wat? Of is iemand hier nog meer tegen aan gelopen.
Op 720p 60hz gaat het heel goed en op mijn Samsung LE32B530 op 1080p gaat het ook goed, maar niet op de Philips TV.
Dus het beeld is niet zoals velen op het internet kartelig of korrelig, maar bij bewegingen trilt het beeld en bij films zie je soms lichte strepen en zijn qua beeld ook niet mooi op te zien.
Als ik met de muis beweeg of ik beweeg bijvoorbeeld een windows verkenner beweeg, dan trilt het beeld een beetje en de muis die ik beweeg is dan heel kartelig. ook bij films is dit bij letters vooral terug te zien. Mijn oplossing is terug te gaan naar 720p, die geeft wel alles strak aan, maar ik wil graag films kunnen kijken op 1080p.
Wat heb ik al gedaan:
HDMI ingang ingesteld op pc en scherpte en andere filters uit gezet.
Catalyst center v-sync aan gezet zo ook triple buffering.
Heb alles op 60 hz staan. In windows geavanceerde instellingen en in de catalyst control center.
Aangesloten met DVI naar hdmi, mocht ook niet baten
Overscan staat op 0%
Weet iemand nog wat? Of is iemand hier nog meer tegen aan gelopen.
Op 720p 60hz gaat het heel goed en op mijn Samsung LE32B530 op 1080p gaat het ook goed, maar niet op de Philips TV.
Dus het beeld is niet zoals velen op het internet kartelig of korrelig, maar bij bewegingen trilt het beeld en bij films zie je soms lichte strepen en zijn qua beeld ook niet mooi op te zien.