Nu SSD schijven eindelijk een stuk betaalbaarder (en sneller) zijn geworden wil ik er graag ook eentje aan gaan schaffen.
Ik zat zelf na te denken over de volgende pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Dit is wat ik momenteel in mijn pc heb zitten:
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
GPU:Club 3d Radeon HD 6870 OC
Intern geheugen: 4GB DDR3 PC 8500 1066 MHZ
Moederbord:Asus M4A79XTD EVO
HDD:WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Retail
Nou las ik dat SSD schijven minder goed presteren op moederborden met 3gb/s poorten i.p.v. 6gb/s.
Helaas heeft mijn moederbord alleen 3gb/s poorten.
Ik vraag me af, hoe groot is dit verschil en is het nog steeds waard om een SSD schijf te kopen?
De reden waarom ik een SSD schijf wil kopen is omdat ik heb gelezen dat het echt een grote upgrade is voor de performance van je pc die je eigenlijk overal wel in merkt.
Ik gebruik mijn pc voor standaard dingen, beetje gamen, en ik ben wel een verfent film en serie kijker, ik ben dus vaak bezig met het repareren en uitpakken van grote bestanden, helpt een SSD schijf hier ook bij?
Daarnaast vroeg ik mij af of het gewoon mogelijk is om mijn 1TB oude schijf ernaast te houden voor opslag, want 250 gb vind ik toch wel een beetje weinig.
Alvast bedankt
Ik zat zelf na te denken over de volgende pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
Dit is wat ik momenteel in mijn pc heb zitten:
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
GPU:Club 3d Radeon HD 6870 OC
Intern geheugen: 4GB DDR3 PC 8500 1066 MHZ
Moederbord:Asus M4A79XTD EVO
HDD:WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Retail
Nou las ik dat SSD schijven minder goed presteren op moederborden met 3gb/s poorten i.p.v. 6gb/s.
Helaas heeft mijn moederbord alleen 3gb/s poorten.
Ik vraag me af, hoe groot is dit verschil en is het nog steeds waard om een SSD schijf te kopen?
De reden waarom ik een SSD schijf wil kopen is omdat ik heb gelezen dat het echt een grote upgrade is voor de performance van je pc die je eigenlijk overal wel in merkt.
Ik gebruik mijn pc voor standaard dingen, beetje gamen, en ik ben wel een verfent film en serie kijker, ik ben dus vaak bezig met het repareren en uitpakken van grote bestanden, helpt een SSD schijf hier ook bij?
Daarnaast vroeg ik mij af of het gewoon mogelijk is om mijn 1TB oude schijf ernaast te houden voor opslag, want 250 gb vind ik toch wel een beetje weinig.
Alvast bedankt