Glasvezel abbonement, maar ik krijg maar 10mbps?

Pagina: 1
Acties:

• Koendej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09-2018
Goededag tweakers,

Ik heb op dit moment een glasvezel pakket met 80mb down en 80 up.
Vaak krijg ik maar 10mb down en up.

Nu vraag ik mij af, wat zorgt ervoor dat ik soms de volle download en upload snelheid krijg en vaak maar 10mb down en upload snelheid.

Ik ben verbonden met een cabel en de mede huismensen hierzo zitten allemaal op het wifi en bij hun valt het internet ook soms weg.

Ben wel een beetje ten einde raad nu :(.

Provider: Caiway
Router: Sitecom wlr5000 (n300)

groetjes

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bedoel je nu 10Mbps of 10MBps.

Nogmaals:
1bit = 1b = 2 waardig, 0 of 1
1byte = 1B = 8 bit
Er zit dus een GROOT verschil in hoofdletter gebruik!

80Mbps = 10MBps (80 Mega bit per seconde = 10 Mega Byte per seconde)

Ik zal nog even niet reageren dat m staat voor mili dus 1 duizendste en M voor mega en dus factor 1000.

Dus wil je even de juiste eenheden opgeven!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Ten eerste: hoe test je deze snelheid? Is dat wat je met een torrent haalt, via Speedtest of wat?
Hoe is de situatie als je WiFi uitzet?
Als je huisgenoten "uitvallen", zijn ze dan nog wel verbonden met het LAN? Het klinkt namelijk zo alsof er iemand de verbinding compleet plattrekt met veel te veel downloads tegelijk.

• Koendej
Ik test mijn snelheid via caiway speed test, deze geeft maar 9mbit per seconden aan.

ik hoort er 80 te krijgen.
Zie net dat mijn stiefbroertje 46 mbit per seconde haalt via de wifi.. ik met mijn kabel maar 9....

waar gaat het fout? :P

@shithappens, ja zoiets denk ik ook, ik weet alleen niet hoe ik dit kan nagaan? 2 laptops en een ipad...
en 3 mobiels op het wifi.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Hoe zit je aangesloten? Sluit eens een kabel direct van je PC naar je modem aan? Wat voor kabel gebruik je (categorie)? Wat gebeurt er als je het modem opnieuw opstart? Heb je Caiway gebeld? Kunnen zij je modem hoger laten intrainen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• ShitHappens
Simpelweg in de router/Access point even WiFi uitschakelen ;) Kijken wat je dan op je PC haalt.

Daarnaast... Mijn verbinding belooft max 100 megabit per seconde, maar zit soms op de 80 of 70, schommelt een beetje. Weet je zeker trouwens dat je provider niet "tót 80" zegt (dan komen ze met 1 of 15 namelijk ook hun belofte na), in plaats van "gegarandeerd altijd 80"?

[ Voor 8% gewijzigd door ShitHappens op 03-11-2013 15:00 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Weet je wel zeker dat je 80 hoort te krijgen?
Als ik op caiwai.nl kijk, bestaat dat niet icm glasvezel.

Hoi!

• ShitHappens
Caiway vermeld wel 75 via glasvezel, zal dat 'm wel zijn.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ShitHappens schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:09:
Caiway vermeld wel 75 via glasvezel, zal dat 'm wel zijn.
Scheelt toch weer bijna 10%.
Bovendien staat er inderdaad tot 75.
Je zou dit echter wel eenvoudig moeten halen, bekijk de adviezen hierboven eens.
WIFI uit en je PC rechtstreeks bedraad op het modem aansluiten en kijken wat je dan haalt.

Hoi!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als hij maar 9mbit over een kabel haalt dan zou ik eerst eens nakijken of je niet toevallig maar een link speed van 10mbit hebt (slechte kabel, oude NIC, o.i.d.)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jup, dat kun je aan de Ethernet poort zien, iets met kleuren lampjes, zodat je kunt zien of ie op 10/100/1000 zit te werken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• BeefHazard
  • Laatst online: 26-11 17:17
Kleuren van lampjes zijn waardeloos. Gewoon in je windows settings kijken, daar staat het zwart op wit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55

Shunt

Boe

Stomme vraag maar test het eens met http://www.speedtest.net/
Wat geeft hij hier aan? Ik heb sterk het vermoeden dat jij naar Mb per seconde aan het kijken bent die je ziet staan bij download programma's.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Koendej
Cabel direct op de modem gebeurd er niks, gaat alleen via de router :O.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3076115298.png

hier mijn resultaten die ik haal, caiway speedtest geeft dezelfde resultaten.

9Mbps, dat is normaal 80Mbps als hij het "normaal" doet

• Koendej
Ik heb hem nu weer getest, zoals je ziet verschilt het nu ineens heel erg.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3076125656.png

• ShitHappens
Dan heb ik toch echt zeer sterk het vermoeden dat er iemand in huis de boel wat verziekt. Heb je nou al eens de WiFi uit gegooid en getest?

• Koendej
@shit, dat kan ik nu niet doen omdat iedereen erop zit, zitten allemaal te netflixen met hun series van ze.

kan hem niet zomaar uitgooie dan draaien ze door :P

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met hoeveel mensen zit je erop? Dat maakt natuurlijk ook verschil.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Koendej schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:38:
@shit, dat kan ik nu niet doen omdat iedereen erop zit, zitten allemaal te netflixen met hun series van ze.
Uhm.. dat lijkt mij toch een prima verklaring waarom je maar 10mbit haalt.

• kluyze
  • Niet online
Wat doet het donwloaden zelf? Heb je al eens ergens een 100MB / 1GB bestand van gedownload

Bv: http://www.bbned.nl/speedtest/

• ShitHappens
Netflix alleen pakt al makkelijk 5Mbit/s. Je zei dat er 2 laptops en een iPad op zitten, dus dan ben je er al makkelijk 15 kwijt. En als één van hen dan toevallig ook nog een gunstige torrent zit te downloaden, ja dan is het al snel gebeurd.

Denk er natuurlijk ook aan dat de snelheid die de provider belooft per aansluiting is, en niet per apparaat :P Dus die 80 moet verdeeld worden over iedereen in je huis.

• Koendej
@ maracid, met ze 5e max, meestal met ze 2/3e.

@job: wat zou ik hieraan kunnen doen zodat ik gewoon met stabiele 75mbit haalt?

@kluyze: Uw huidige bandbreedte is 85.78 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 10.72 MB/sec.

@shit: Tja dan moet ik maar is gaan vragen wie dat allemaal doet. Alleen ik en me stiefbroer downloaden met torrents

• kluyze
  • Niet online
En als je op die link die ik gaf, onderaan op "1000 mb aan data downloaden" gebruikt, dan download je een dummy bestand van 1GB. Wat voor snelheden geeft je browser dan aan?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Wat je zou kunnen doen is een centrale computer danwel nas inrichten waar iedereen zijn downloads/torrents op doet. Dan heb je 1) geen dupes - iemand gaat niet dezelfde film downloaden als jij die al hebt gedownload 2) je kan op die computer de limieten zo instellen dat er geen overlast is voor anderen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Koendej
@kluyze kan ik niet duidelijk zien bij chrome. Hij fluctueert maar een beetje en staat nu ineens helemaal stil...

• Koendej
@ramon, tja dat gaat hem niet worden, die limieten lijkt me wel wat, ik de helft en de rest kijkt maar haha

• job

job

Koendej schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:44:
@job: wat zou ik hieraan kunnen doen zodat ik gewoon met stabiele 75mbit haalt?
Je huisgenoten verbieden ook maar iets op het internet te doen.

Oftewel, niet. Jij hebt niet recht om de volle bandbreedte. Deze wordt verdeelt over alle gebruikers.
Tuurlijk kan je dmv software de andere computers minder bandbreedte geven.. maar waarom? (en het is eenvoudig weer ongedaan te maken).

[ Voor 32% gewijzigd door job op 03-11-2013 16:05 ]

• ShitHappens
Ohja en QoS instellen op je router. Zo kun je torrentverkeer een lage prioriteit geven, en dus de rest van het verkeer (games, browsen etc) voorrang.

• job

job

qos helpt inderdaad aardig wat.
Wat nog beter werkt is als je torrents gebruikt de upload snelheid naar beneden te schroeven in de torrentsoftware.

• Koendej
Alleen me stiefbroer doet weellis een torrent maar ik denk dat hij dan gewoon die torrent laat open staan met seeden ipv dattie het hele zooitje afsluit. ik ga er op letten wanneer hij thuis is wat het internet doet op dat moment.

QoS ga ik ook even naar kijken

• job

job

Beperk dan eens de upload snelheid bij je stiefbroers pc, en kijk of dat veel verschil maakt.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
job schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:07:
Wat nog beter werkt is als je torrents gebruikt de upload snelheid naar beneden te schroeven in de torrentsoftware.
Dat maakt voor glasvezel niks uit omdat het synchroon is. Oftwewel: de download heeft geen last van de upload. Bij ADSL is dat wél zo.

• job

job

Synchroon betekent alleen dat de snelheid van up en down gelijk is aan elkaar.
Als je je de upload volledig laat dichtslibben dan kan krijg je nog steeds problemen. Al moet ik toegeven dat ik er niet bij had stil gestaan dat hij ook 80mbit upload zou hebben.. dat krijg je niet zo snel vol. :)

Andere mogelijk veroorzaker voor de tragere verbinding. De router die achter de modem hangt.De hoeveelheid connecties die een torrentverbinding onderhoudt kan veel routers traag laten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 04-11-2013 10:22 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

sypie schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:36:
[...]
Dat maakt voor glasvezel niks uit omdat het synchroon is. Oftwewel: de download heeft geen last van de upload. Bij ADSL is dat wél zo.
Wat Job zegt, wat jij bedoelt is full of half duplex ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Begrijp ik nu goed dat je denkt dat alle gebruikers een 75Mbps verbinding krijgen met internet, ongeacht hoeveel gebruikers verbonden zijn!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• _JGC_
  • Laatst online: 01:10
Die 50ms ping is overigens ook schandalig voor glasvezel, moet eerder iets in de 5-15ms range zitten. Zelfs met kabel en ADSL haal je 10-20ms, met glas zou dat lager moeten zijn.

Ik gok dat er idd iets is dat je router zit te verzieken, sowieso helpt het aantal connecties in torrent clients naarbeneden zetten daar al een stuk tegen, verder zou je QoS in moeten stellen op een manier dat kleine packets en bepaalde services voorrang krijgen.

• Koendej
En hoe doe ik dit precies in mijn router,

is er een soort van guide hiervoor dan regel ik dit even want zodra jan en alleman weer op het internet zitten trekken die het internet weer aan goort.

Ik wil gewoon bepalen wie wat krijgt aan snelheid haha, iig die upload van me stiefbroer plat gooien met Qos

• Koendej
Het is of, 10mbit of 60/80mbit.

ik snap niet hoe die aan die 10 komt en daar altijd blijf hangen, soort van magisch getal ofzo?

• kluyze
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:19:
Die 50ms ping is overigens ook schandalig voor glasvezel, moet eerder iets in de 5-15ms range zitten. Zelfs met kabel en ADSL haal je 10-20ms, met glas zou dat lager moeten zijn.
Kabel, ADSL/VDSL zijn FTTC. Ik zie niet in hoe die laatste paar 100 meter glas je ping zou moeten verbeteren. Het medium doet niks af, zeker niet op die korte afstanden. Het is voornamelijk de apparatuur (modem/switch/...) die de ping bepaald, en het zou me niet verbazen zouden de consumenten modems niet zo geweldig zijn met het omzetten van elektrische signalen (over koper) naar licht, in elk geval tov. de dure apparatuur die ISP's in hun netwerk hebben staan.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Ben ik de enige die zo z'n vraagtekens zet bij een pricewatch: Sitecom WLR-5000, een 80Mbit synchroon abbo en de mogelijkheid van het modem en de router om dit allemaal af te handelen? Misschien ben ik slecht geïnformeerd, voor zover ik weet heeft z'n router geen ingebouwde modem. Ik denk dat dat wel eens de bottleneck zou kunnen zijn, ik zou wel eens weten wat voor modem hij heeft. Ook acht ik de WLR-5000 niet als een van de meest capabele routers, deze zal ook niet optimaal zijn voor de snelheid.

Aan de TS, Koendej: Als je wilt dat wij een nuttig advies kunnen geven moeten we veel en veel meer weten over je netwerk. Hoeveel en welke apparaten zijn er aangesloten? Wat voor apparatuur gebruik je, wat voor kabels, wat voor modem, wat voor router, wat voor switches en wat voor accespoints. Het liefst een afbeelding met de hele layout van je netwerk. En snelheidsmetingen van elk mogelijk apparaat, waarbij je de omstandigheden vermeld (afstand tot router, hoe druk het op het netwerk is, type verbinding enz.). Hoe meer details je ons geeft hoe makkelijker je het ons maakt en een hoe beter advies wij kunnen geven ;).

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
hmm ik vind die 10mbit ook erg verdacht. Heb je al naar de eerder genoemde suggesties gekeken of je netwerkkaart wellicht op dat moment (rotte kabel?) op 10mbit zit?

Zou je eens een andere kabel kunnen proberen? Of (met voorkeur als het mis gaat) een test uitvoeren met bijvoorbeeld IPERF (http://www.iperfwindows.com)?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Koendej
Er zijn maximaal 4 tv's die op netflix kunnen.
2 laptops
2 computers
3 telefoons via wifi
1 ps3
1 ipad

Die allemaal gebruik kunnen maken van het internet, tegelijk of soms maar 1 of 2 apparaten per keer.

Mijn pc is verbonden met een cat 5e kabel (zat bij het glasvezel pakket). Deze loop door naar een acces point in de kamer ernaast. Vanaf hier loopt er een 5e kabel direct door naar de router. De router staat in de meterkast 10cm naast de modem. De modem is verbonden met de router via een cat 5e kabel.

Het type router is de : Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X5 WLR-5000

Het type modem is de : Genexis, staat voor de rest niks op, hier een plaatje ervan https://www.google.nl/sea...1465895%252F6%3B471%3B309

Voor de rest ben ik de enigste die via de kabel op de router zit. De rest zit allemaal via, dit zie ik nu pas nadat ik een snelle chek door het huis heb gedaan wie er met kabel of wifi zit.

• Koendej
@ laurens, als ik naar network en sharingcentrum gaat. En dan op connections druk, ethernet.

Dan krijg ik ook een schermpje te zien met Ethernet status: speed 10.0 Mbps

• Balance
Probeer eens met een laptop over diezelfde ethernet kabel de snelheid te meten (speedtest.net) en de connection speed te vermelden. Of nog beter, doe het in de volgende situaties:
  • PC, Ethernet
  • Laptop 1, WiFi
  • Laptop 1, Ethernet
  • Laptop 2, WiFi
  • Laptop 2, Ethernet
Zorg bij het testen over Ethernet dat je de WiFi (en andere draadloze verbindingen, zoals Bluetooth) uit hebt staan en steeds dezelfde ethernet kabel gebruikt. Zorg bij het testen over WiFi dat je 2 a 3 meter afstand tot de router hebt en je deze direct kan zien. Ook moet er op het moment van testen niemand anders op het internet zitten en moeten alle wifi verbindingen van andere appartaten uitgeschakeld zijn. Vermeld dan de connection speed en het speedtest resultaat en met een beetje geluk weten we dan waar het aan ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 05-11-2013 16:56 ]

• laurens0619
Koendej schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:59:
@ laurens, als ik naar network en sharingcentrum gaat. En dan op connections druk, ethernet.

Dan krijg ik ook een schermpje te zien met Ethernet status: speed 10.0 Mbps
En daar is je probleem. Met 10.0 Mbps netwerkverbinding ga je natuurlijk nooit meer dan 10Mbps halen. Waaorm dit soms wel lukt? Wellicht is je desktop/pc ook via WiFi verbonden en kiest hij soms voor deze verbinding? Een andere optie zou kunnen zijn dat je kabel/switch/netwerkkaart brak is en hij dus soms wisselt tussen 10 en 100.

Dus voor jou:
* Heb je ook Wifi op deze computer?
* Kan je een andere kabel proberen?
* Kan je de kabel in een andere poort op het AP drukken? (er vanuit gaande dat je met AP een AP/Switch ("omgebouwde router" bedoelt) en deze minimaal 100mbit poorten heeft.

• ShitHappens
lier schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:11:
Begrijp ik nu goed dat je denkt dat alle gebruikers een 75Mbps verbinding krijgen met internet, ongeacht hoeveel gebruikers verbonden zijn!?
Nee, het is dus zo dat die 75 in dit geval verdeeld moet worden over ALLE apparaten. Dus gebruik je 5 apparaten tegelijk op zo'n aansluiting, zou het het eerlijkst zijn dat iedereen 15mb/s krijgt. En dat is dan waar QoS voor kan zorgen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 11:48

psy

Liften zij mee op jouw abonnement? Zo ja, dan was ik er snel klaar mee hoor. Gewoon hop die verbinding eruit, en gaan experimenteren.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Haribo112
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:46:
Liften zij mee op jouw abonnement? Zo ja, dan was ik er snel klaar mee hoor. Gewoon hop die verbinding eruit, en gaan experimenteren.
Uhhm ze wonen bij hem in huis... Grote kans dus dat het niet zijn eigen abbo is, maar van het huis.

• Koendej
Snelle update: Heb denet een speedtest gedaan 6Mbit/sec ipv 75/80.

Dit heb ik gedaan zonder dat iemand thuis is of op internet zit behalve ik..

Morgen test ik de boven genoemde suggesties even.

• _JGC_
  • Laatst online: 01:10
Met 10Mbit verbinding met je router ga je nooit meer dan 10Mbit halen. Mogelijk heb je ook nog een duplexprobleem, verklaart ook je hoge ping en het niet eens halen van 10Mbit.

Controleer je kabels: kijk of de draadvolgorde klopt, of alle draden aanwezig zijn en of er misschien niet ergens een knik in de kabel zit. Kan ook nog zijn dat je goedkope CCA bekabeling hebt, daar krijg je dit soort gedoe ook van.

• Koendej
@JGC, hoe zorg ik ervoor dat ik dan weer die 100mbit of meer heb via me ethernet status?

Heb net 2 laptops wireless getest met wifi, 1 haalde 40mbit en de ander 51mbit.

Ik haal wired 9mbit haha :P

• Balance
Ik durf nu vrij zeker te zeggen dat het aan de kabel ligt, want draadloos gaat het goed en bedraad haal je met alle apperatuur over dezelfde kabel dezelfde lage snelheden. Regel ergens even een andere kabel en test opnieuw.

• Koendej
@balance ik heb nog niet een ander apperaat op mijn kabel getest, ik ga dit zsm doen. Ook zit ik boven en mijn router beneden dus moet ik ff een nieuwe kabel kopen ofzo.

• Koendej
ik replug net me internet kabel en nu weer dit geintje:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3083736807.png

nog niet helemaal goed maar zo zieje dat de kabel wel max snelheid aankan. ik denk toch dat het ergens anders licht daatie niet altijd de volle snelheid pakt

Ethernet status geeft nu ook gewoon 100.0 Mbps snelheid aan ipv 10.0 Mbps

[ Voor 10% gewijzigd door Koendej op 06-11-2013 21:57 ]

• laurens0619
Damn Koendej je bent wel hardleers ;)

Nog een keertje dan:
Je vaste netwerkverbinding wisselt continu tussen 10 of 100 mbit. Dat hij 10 of 100 is opzicht niet zo heel gek. Dat het de hele tijd wisselt wel:

Op het moment dat je een kabel in een computer doet (of de netwerkkaart aangaat) dan kijkt de computer op hoeveel mbit hij gaat verbinden met de switch. Dat kan 10,100,1000 zijn afhankelijk van:
- De switch aan de andere kant
- De netwerkkaart
- De kabel

Dat jouw computer de ene keer 10 of 100 pakt duidt er juist op dat er iets mis is met je netwerkkaart/kabel/switch. 99/100 keer is het de kabel dus ik zou die eerst eens proberen te vervangen!

edit: leuk stukje leesvoer voor je :> Wikipedia: Autonegotiation

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 06-11-2013 23:09 ]

• Koendej
Hee laurens!,

Bedankt voor de info man, het is nu al een stuk duidelijker.

Kga maar eens even prutsen dan, want een switch heb ik niet zover ik weet.
Een netwerkkaart ook niet?
Kabel wel dus ff vervangen voor een ander als het probleem zich aanhoudt.

Danku!

• Koendej
Heb net alle kabels gepakt die ik thuis heb, en geen 1 is er lang genoeg om het naar de switch in de kamer naast mij te redden of eventueel de trap af naar de meterkast..

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Shit Koendej, dan houdt het op natuurlijk.

Of:
a) Je loopt naar de winkel en koopt een langere kabel
b) Je verplaatst je pc even om te testen, als je zo vaak storingen hebt, ben je er ook zo achter of het helpt.

• laurens0619
Een switch heb je wel, dat is hetgeen waar je kabel ingaat (wat jij een ap noemt ;))
Een netwerkkaart heb je ook, dat is hetgeen waar de computer in je computer gaat. Meestal is een kaart onboard dus ik snap je verwarring :P

enne voor de rest met rooot :D

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:44
Koendej schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:56:
Hee laurens!,

Bedankt voor de info man, het is nu al een stuk duidelijker.

Kga maar eens even prutsen dan, want een switch heb ik niet zover ik weet.
Een netwerkkaart ook niet?
Kabel wel dus ff vervangen voor een ander als het probleem zich aanhoudt.

Danku!
Koendej: wat doe je op tweakers als je zelfs de basics niet begrijpt?

• tha-
  • Laatst online: 29-10 21:51
kabel vervangen! kost niet veel en je heb er veel plezier van.
je kan ook voor de zekerheid je router en of accespoint een firmware update geven ;)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
tha- schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:27:
je kan ook voor de zekerheid je router en of accespoint een firmware update geven ;)
Bij zoiets moet je dus niet in één keer alles gaan aanpassen, maar stap voor stap kijken waar de oorzaak ligt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55

Shunt

Boe

mark_vs schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:32:
[...]

Koendej: wat doe je op tweakers als je zelfs de basics niet begrijpt?
Wel sommige mensen zitten op tweakers omdat ze nog niet alles weten en hier van willen leren.

Verder on topic,
Ik heb een soort gelijk issue gehad met een aantal kabels die ik gelegd had daar waren 4 van de 8 aders niet van koper maar een goedkoop materiaal (is hier ergens nog een heel topic over geweest). 100 mbit deed het meestal wel soms 1000mbit maar ook met regelmaat slechts 10 mbit.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Koendej
Shunt schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:13:
[...]

Wel sommige mensen zitten op tweakers omdat ze nog niet alles weten en hier van willen leren.

Verder on topic,
Ik heb een soort gelijk issue gehad met een aantal kabels die ik gelegd had daar waren 4 van de 8 aders niet van koper maar een goedkoop materiaal (is hier ergens nog een heel topic over geweest). 100 mbit deed het meestal wel soms 1000mbit maar ook met regelmaat slechts 10 mbit.
gelukkig dat jij mij snapt en ik hier ben om te leren, heb me pc via de BBG van november 2013 gekocht mainstream. Dus ik ben wel blij als mijn internet het ook goed doet.

ik ga morgen even me pc verplaatsen en verder kijken hoe of wat.
Pagina: 1