Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-07 00:51
Wie weet de oorzaak?

Als ik een film naar mijn Readynas 102 kopieer, geeft de NAS aan dat er te weinig schijfruimte beschikbaar is. Er is echter ruim een halve TB ruimte beschikbaar.

Lijkt er op dat er ergens een beperking aan de betreffende map staat ingesteld maar ik heb geen idee of dat de reden is of dat er een andere verklaring voor is?

Raid staat niet ingesteld, totale ruimte 1,5 Tb, bedraad netwerk.

Wie heeft er een verklaring voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
Zijn de schijven in FAT32 geformatteerd? Volgens mij kan één bestand dan niet groter zijn dan (om en rond) de 4GB.

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 03-11-2013 14:04 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Klopt: FAT32 heeft een beperking van 4GB per bestand. En er zijn films die daar (ruim) overheen gaan.

Staat er overigens ook nergens een quotum ingesteld? Zowel vanuit de NAS als vanuit Windows kan ingesteld worden hoeveel er opgeslagen "mag" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien is het nogal gevaarlijk om FAT te draaien op een externe schijf; onverwacht stroomverlies of kabel die even geen contact maakt kan gelijk schade op je filesystem betekenen. NTFS is dan beter, met 'optimize for quick removal' geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alles wat er over FAT/FAT32 gezegd wordt klopt, maar het lijkt me stug dat dat het probleem is:
The ReadyNAS uses Linux Ext3/Ext4 file system.
Bron: http://www.readynas.com/k..._system_does_readynas_use

WIl niet zeggen dat TS het anders ingericht kan hebben, maar gezien zijn vraagstelling vermoed ik dat ie daar bij het installeren van de NAS niet eens naar gekeken heeft. Anders had ie zelf ook wel geweten dat FAT32 een limiet kent ;)

Ik vermoed dus idd ook ergens een limitatie op een mapgrootte oid.
Maar goed, zonder inzage in wat TS precies probeert te doen en hoe ie de boel ingericht heeft valt daar toch geen pijl op te trekken. Dus @TS: geef eens wat meer info :)

Overigens zag ik ook deze:
http://www.readynas.com/k...the_readynas_will_support
Dus zelfs in het minst gunstige geval zijn 2TB files supported. Lijkt me stug dat die film groter is ;)
http://www.readynas.com/k...tation_on_filename_length
Zou evt van toepassing kunnen zijn. Je weet het niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44

JME

zeg maar Jamie

Heeft je nas een prullenbak die je bewust moet leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
Bedankt voor jullie reactie!

In antwoord hierop;

- De Readynas heeft de HDD zelf geinstalleerd, zonder dat ik daar aanpassingen heb gedaan en volgens mij is dat idd in Linux.
- Aan de lengte van de naam van het bestand ligt het niet; ook korte namen weigert hij.
- Wel schijnt het probleem bij de 4 Gb te liggen. Kleiner geen probleem, groter werkt niet.
- Ik heb geen quotum ingesteld en kan dat ook nergens vinden. Lijkt me ook niet van toepassing omdat hij kleinere bestanden wel slikt.

Linux werkt niet met FAT32 toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als de schijf in FAT32 geformatteerd is geweest voor je hem in de NAS plaatste zou het kunnen dat hij niet opnieuw geformatteerd is. Ik kan van netwerkschijven die een driveletter heb gegeven zien welk filesystem gebruikt wordt als ik de eigenschappen opvraag. Wat staat daar voor gebruikt FS?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
Hey Marcieking,

Zou kunnen dat de schijf oorspronkelijk FAT32 geformatteerd was..
De netwerkschijf heeft een driveletter maar daar laat hij niet zien in welk bestandssysteem hij geformatteerd is. In de NAS is het ook niet te vinden... )-:

Als hij idd FAT32 is geformatteerd, ben ik er wel weer even zoet mee... Er zit nu één schijf in. Als ik er een tweede schijf bij zet, hem dan laat spiegelen en vervolgens die eerste schijf er uit haal, NTSF formatteer en hem dan weer terug plaats, moet het toch goedkomen?? Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
Ben iets te enthousiast geweest, geloof ik. Nu weigert hij ook een bestand van 1,5 Gb en zegt dat hij 1.01 Gb meer ruimte nodig heeft. Magische grens ligt toch niet bij de 4 Gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/ahxlm7g7r/Untitled.png
Hoe ziet het schermpje "Eigenschappen" er bij jou uit?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08

D4NG3R

kiwi

:)

Een rare vraag: Heeft je lokale systeem nog wel genoeg schijfruimte? Ik heb Windows al eens vaker zien klungelen omdat er op een van de lokale schijven niet genoeg ruimte was.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
marcieking,

Bij eigenschappen slechts 2 tabbladen; Algemeen en Vorige Versies.
Als ik bij mijn gewone schijven kijk, zie ik het wel...

D4NG3R,

Op lokaal systeem idd weinig ruimte! Zal eens gaan ruimen en kijken of dat helpt! Je hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44

JME

zeg maar Jamie

Zeker omdat je maximale kopieergrootte lijkt af te nemen: had je nu je nas-prullenbak al gecheckt? Dus in je nas-beheertool de prullenbak legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psepers
JME, Die kopieergrootte nam idd af, maar doordat er op de C-schijf steeds minder ruimte over bleef.

Schijfruimte vrijgemaakt op C schijf en kopiëren is geen probleem meer!

Windows heeft dus idd ruimte nodig om te kopiëren en geeft dat dan op deze - vreemde - manier aan!

Probleem opgelost!!

Bedankt allemaal voor de snelle support!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus de foutmelding kwam vanuit Windows. Zeg dat danook meteen ;)

Als je nou nog eens zoiets hebt: gebruik een kopieercommando (bijv xcopy) via een commandline. Dan heb je geen last van die copy/past buffer als het goed is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08

D4NG3R

kiwi

:)

Het probleem is dat de melding 'er is te weinig ruimte op het doelstation' en 'er is te weinig ruimte op je OS partitie' gewoon identiek zijn :') . Ik kan dan ook begrijpen dat de TS dit niet door had.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Dat is niet het eerste waar ik dan aan zou denk als er gebrek aan ruimte op het doel zou zijn... hm, weer wat geleerd vandaag.
Pagina: 1