Ik wilde mijn 6850 een kleine boost geven door hem te overklokken met behulp van een andere BIOS op mijn kaart. Ik krijg het echter niet voor elkaar vanwege een BSOD die ik krijg tijdens de installatie van Catalyst of tijdens het booten van Windows.
Ik vroeg me af of er nog meer mensen gebruik maken van ATI(WIN)FLASH om te kijken of ik misschien ergens een stap in de procedure mis.
Wat ik doe:
Het probleem treed niet op als ik:
Ik heb ook een BIOS gedownload uit de BIOS database, maar daarmee startte mijn kaart helemaal niet meer op, die heb ik dus maar weer terug geflashed
Ik heb deze BIOS geprobeerd.
Toen ik op google zocht vond ik dat MSI Afterburner soms dit probleem veroorzaakt. Deze heb ik gede-installeerd, maar mocht niet baten bij mijn probleem. Het probleem kan ik zelf wel makkelijk verhelpen door mijn oude BIOS er weer op te flashen, dan start het systeem weer goed.
Iemand die doorheeft wat ik verkeerd doe?
Ik vroeg me af of er nog meer mensen gebruik maken van ATI(WIN)FLASH om te kijken of ik misschien ergens een stap in de procedure mis.
Wat ik doe:
- Back-up mn huidige BIOS middels GPU-z
- Bak een nieuwe image met behulp van TechPowerUP Radeon BIOS editor. Ik laad de orginele BIOS in, pas de kloksnelheden aan, en sla hem op onder een andere naam.
- Flash de BIOS op mijn kaart middels ATIFLASH, die ik boot vanaf usb.
Het probleem treed niet op als ik:
- In safe modues boot
- Geen AMD Catalyst heb geïnstalleerd
Ik heb ook een BIOS gedownload uit de BIOS database, maar daarmee startte mijn kaart helemaal niet meer op, die heb ik dus maar weer terug geflashed
Toen ik op google zocht vond ik dat MSI Afterburner soms dit probleem veroorzaakt. Deze heb ik gede-installeerd, maar mocht niet baten bij mijn probleem. Het probleem kan ik zelf wel makkelijk verhelpen door mijn oude BIOS er weer op te flashen, dan start het systeem weer goed.
Iemand die doorheeft wat ik verkeerd doe?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP