Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Ik wilde mijn 6850 een kleine boost geven door hem te overklokken met behulp van een andere BIOS op mijn kaart. Ik krijg het echter niet voor elkaar vanwege een BSOD die ik krijg tijdens de installatie van Catalyst of tijdens het booten van Windows.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen gebruik maken van ATI(WIN)FLASH om te kijken of ik misschien ergens een stap in de procedure mis.

Wat ik doe:
  • Back-up mn huidige BIOS middels GPU-z
  • Bak een nieuwe image met behulp van TechPowerUP Radeon BIOS editor. Ik laad de orginele BIOS in, pas de kloksnelheden aan, en sla hem op onder een andere naam.
  • Flash de BIOS op mijn kaart middels ATIFLASH, die ik boot vanaf usb.
Hierna krijg ik dus een BSOD met daarin de volgende melding: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDELD (atikmdag.sys)

Het probleem treed niet op als ik:
  • In safe modues boot
  • Geen AMD Catalyst heb geïnstalleerd
Met de overklok op zich is niets mis mee. De overklok die ik heb geprobeerd is 780 MHz, terwijl de standaard kloksnelheid 775MHz is, daar kan het dus niet aan liggen lijkt mij. Als ik een tweede BIOS bak me dezelfde kloksnelheden heb ik overigens geen problemen, maar dan wijzigt er natuurlijk ook niets.

Ik heb ook een BIOS gedownload uit de BIOS database, maar daarmee startte mijn kaart helemaal niet meer op, die heb ik dus maar weer terug geflashed :) Ik heb deze BIOS geprobeerd.

Toen ik op google zocht vond ik dat MSI Afterburner soms dit probleem veroorzaakt. Deze heb ik gede-installeerd, maar mocht niet baten bij mijn probleem. Het probleem kan ik zelf wel makkelijk verhelpen door mijn oude BIOS er weer op te flashen, dan start het systeem weer goed.

Iemand die doorheeft wat ik verkeerd doe?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Uit de vele reacties kan ik dus opmaken dat ik in principe niets fout doe? Wie maakt er überhaupt nog wel succesvol gebruik van ATIFLASH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men is hier niet meer intellectueel, weg is alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kaart in andere PC geprobeerd?
Wat gebeurt er als je de clocks omlaag brengt?

Als ik tegenwoordig mijn kaart probeer te flashen met RBE krijg ik de melding dat dit niet meer mogelijk is vanwege aanpassingen in de drivers door ATI. Terwijl ik een oudere kaart heb. Hoe heb je dat ontweken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer het vanaf DOS. Windows en de ATI drivers maken dat tegenwoordig erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:13:
Men is hier niet meer intellectueel, weg is alles..
En dan zelf geen antwoord geven.. nou nou....
StefanvanGelder schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:38:
Uit de vele reacties kan ik dus opmaken dat ik in principe niets fout doe? Wie maakt er überhaupt nog wel succesvol gebruik van ATIFLASH?
Je doet niets verkeerd in je procedure, maar je manier van overclocken is 'not done'. Allereerst, er zijn veel verschillende HD6850's, je kan er niet zomaar een ander bios overheen flashen, maar dat had je al uitgevonden.. Daarnaast, van 775Mhz naar 800Mhz is een oc van ~0,7% dus onmerkbaar.

Als je je kaart een boost wil geven gebruik daar gewoon afterburner voor. Test je OC en save dat OC profiel. afhankelijk van je kaart kan je de 850-900Mhz wel halen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op donderdag 07 november 2013 @ 01:03:
Dit topic bleef zo in tact zonder respons..

Even naar hier kijkend, m'n iphone kan ik ook "Nog" niet jailbreaken doordat het ios dat tegenhoudt, het kan dus maar zo aan win8 liggen en dat flashen wellicht wel onder dos kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
•Flash de BIOS op mijn kaart middels ATIFLASH, die ik boot vanaf usb
Hij flasht dus gewoon uit DOS.

Wat ik uit je verhaal niet kan opmaken, heb je ook geprobeerd afterburner en je catalyst drivers te deinstalleren alvorens je de kaart flasht?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nog nooit atiflash gebruikt...

Misschien een http://www.tomshardware.c...andled-error-windows.html proberen?

Verder gewoon overclocken met een ander progje, probeer sapphire trixx.

En misschien nog een oude truc die nog wel eens kan helpen, open geen enkel bestand op de normale manier maar alles via ''Run as administrator''

[ Voor 43% gewijzigd door Frozen op 08-11-2013 20:43 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Dat het probleem zich niet voordoet als Catalyst niet is geïnstalleerd/de PC geboot is in safe mode, doet mij vermoeden dat Catalyst het niet leuk vindt als er opeens een andere BIOS/andere kloksnelheden zijn.
Nu vraag ik mij af wat er gebeurt als je dit doet: Catalyst deïnstalleren > geoverclockde BIOS flashen > Catalyst installeren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Stefanovic45
Saturnus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:18:
Kaart in andere PC geprobeerd?
Wat gebeurt er als je de clocks omlaag brengt?

Als ik tegenwoordig mijn kaart probeer te flashen met RBE krijg ik de melding dat dit niet meer mogelijk is vanwege aanpassingen in de drivers door ATI. Terwijl ik een oudere kaart heb. Hoe heb je dat ontweken?
Ik heb alleen de BIOS gemaaakt met RBE, de flash doe ik met ATIFLASH in dos.
millman schreef op donderdag 07 november 2013 @ 01:03:
[...]

[...]

Je doet niets verkeerd in je procedure, maar je manier van overclocken is 'not done'. Allereerst, er zijn veel verschillende HD6850's, je kan er niet zomaar een ander bios overheen flashen, maar dat had je al uitgevonden.. Daarnaast, van 775Mhz naar 800Mhz is een oc van ~0,7% dus onmerkbaar.

Als je je kaart een boost wil geven gebruik daar gewoon afterburner voor. Test je OC en save dat OC profiel. afhankelijk van je kaart kan je de 850-900Mhz wel halen.
De overklik is inderdaad klein, maar je moet klein beginnen ;) Ik heb ook direct 850 MHz geprobeerd (dit had ik eerder ook in Afterburner draaien), maar daarmee kreeg ik ook een blue screen. Om een te hoge kloksnelheid uit te sluiten probeerde is dus een minimale overklok.
nedernakker schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:14:
[...]

Hij flasht dus gewoon uit DOS.

Wat ik uit je verhaal niet kan opmaken, heb je ook geprobeerd afterburner en je catalyst drivers te deinstalleren alvorens je de kaart flasht?
TommieW schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:47:
Dat het probleem zich niet voordoet als Catalyst niet is geïnstalleerd/de PC geboot is in safe mode, doet mij vermoeden dat Catalyst het niet leuk vindt als er opeens een andere BIOS/andere kloksnelheden zijn.
Nu vraag ik mij af wat er gebeurt als je dit doet: Catalyst deïnstalleren > geoverclockde BIOS flashen > Catalyst installeren.
Dat kan ik wellicht nog even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Helaas. Catalyst gedeinstalleerd, driver sweeper er over heen, nieuwe bios ingeladen, Catalyst installatie, bam weer blue screen. Ik zou eigenlijk mijn kaart moeten flashen en dan een schone Windows installatie moeten uitvoeren, maar daar gaat me te veel tijd in zitten...

Op een andere computer die ook op W8.1 maar dan met een 6870, krijg ik hetzelf fenomeen.

Pagina: 1