Hallo mensen,
Ik wil een dezer dagen een nieuwe (game) pc gaan kopen en bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen (resolutie 1920x1080). Ik wil de huidige en toekomstige games (met name first person shooters) behoorlijk kunnen draaien. Verder zal ik de pc gebruiken voor Photoshop, Illustrator en InDesign en de standaard dingen als internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo'n € 1500,-. Dit is inclusief randapparatuur en besturingssysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur. Mijn tweede monitor (LG W1934S 19") en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest. Een systeemkast met inhoud, een monitor, simpel geluidssetje, muis en Windows.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen. Hoewel het systeem niet te luidruchtig moet zijn.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Met dit alles in het achterhoofd lijkt de mainstream game pc uit BBG mij een heel aardig systeem.
Hier heb ik nog een monitor (1920x1080), een luidsprekersetje, een dvd drive (voor games), een muis en Windows aan toegevoegd.
De pc komt in mijn trapkast te staan, veel power uit de luidsprekers en subwoofer heb ik dus niet nodig. Daarom lijkt het me niet nodig om echt in het geluid te investeren. Vandaar dat het onderstaande setje mij voor nu voldoende lijkt. Wel wil ik nog eens een goede headphone kopen.
Ik ben een vrij casual gamer, ik speel vrijwel alleen singleplayer games. Ik ben dus absoluut geen super fanatieke online-gamer. Ik heb altijd prima gegamed met een iets minder dure muis. Misschien weet ik niet wat ik mis, maar de noodzaak van een duurdere game-muis zie ik niet echt.
Ik heb nu nog wel een beetje budget over (hoewel het niet per se op moet
). Ik heb het liefst waar voor mijn geld en hoef niet per se het beste. In de reacties onder de BBG zag ik nog wel een discussie of de, in prijs gedaalde, GTX770 niet een betere optie is. Hoewel je dan met maar 2GB videogeheugen zit.
Heb ik met dit systeem al zo'n beetje het meeste waar voor mijn geld? Of zijn er met het beetje budget dat over is nog dingen te verbeteren?
Alvast heel erg bedankt.
Ik wil een dezer dagen een nieuwe (game) pc gaan kopen en bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen (resolutie 1920x1080). Ik wil de huidige en toekomstige games (met name first person shooters) behoorlijk kunnen draaien. Verder zal ik de pc gebruiken voor Photoshop, Illustrator en InDesign en de standaard dingen als internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo'n € 1500,-. Dit is inclusief randapparatuur en besturingssysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur. Mijn tweede monitor (LG W1934S 19") en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest. Een systeemkast met inhoud, een monitor, simpel geluidssetje, muis en Windows.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen. Hoewel het systeem niet te luidruchtig moet zijn.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Met dit alles in het achterhoofd lijkt de mainstream game pc uit BBG mij een heel aardig systeem.
Hier heb ik nog een monitor (1920x1080), een luidsprekersetje, een dvd drive (voor games), een muis en Windows aan toegevoegd.
De pc komt in mijn trapkast te staan, veel power uit de luidsprekers en subwoofer heb ik dus niet nodig. Daarom lijkt het me niet nodig om echt in het geluid te investeren. Vandaar dat het onderstaande setje mij voor nu voldoende lijkt. Wel wil ik nog eens een goede headphone kopen.
Ik ben een vrij casual gamer, ik speel vrijwel alleen singleplayer games. Ik ben dus absoluut geen super fanatieke online-gamer. Ik heb altijd prima gegamed met een iets minder dure muis. Misschien weet ik niet wat ik mis, maar de noodzaak van een duurdere game-muis zie ik niet echt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | MSI Z87-G41 PC Mate | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 253,50 | € 253,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | LG IPS237L Zwart | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Logitech Z323 | € 33,70 | € 33,70 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,51 | € 37,51 |
| 1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 20,60 | € 20,60 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,91 | € 63,91 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,06 | € 14,06 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 146,21 | € 146,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.277,39 | |
Ik heb nu nog wel een beetje budget over (hoewel het niet per se op moet
Heb ik met dit systeem al zo'n beetje het meeste waar voor mijn geld? Of zijn er met het beetje budget dat over is nog dingen te verbeteren?
Alvast heel erg bedankt.