Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Mijn eerste smartphone was de iphone 3g en ondertussen heb ik nog enkele iphones gehad. Nu vind ik echter dat het tijd wordt voor een android toestel omdat ik zelf verandering wil. Na verschillende reviews te hebben gelezen heb ik veel interesse voor de LG G2, voornamelijk door de snelle prestaties en dat het toestel een en al scherm is. Zoals eerder vermeld heb ik nog nooit een android toestel gehad, daardoor ben ik een beetje bang dat de 'shock' van IOS naar android te groot zal zijn. Daarom vraag ik jullie advies, denken jullie dat de Nexus 5 een betere optie zou zijn dan de G2 om de overstap van IOS naar android te maken? Een mid-range android toestel zie ik niet zitten omdat ik liever wat meer geld geef aan men smartphone zodat deze ook de beste specs (van dit moment) heeft.

Ik weet dat topics als 'welke van de twee smartphones' liever niet gezien worden maar ik ben echt wel op zoek naar advies van kenners omdat dit voor mij een belangrijke beslissing is financieel gezien :)

Alvast bedankt!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:30
Nexus 5 is gebaseerd op de G2.
Maar goedkoper.
En altijd de nieuwste android updates van Google zelf, en aangezien LG niet al te best bekend staat om zijn update-beleid is dat een groot verschil.
Ook is het 'stock' android, en geen lelijke, aangepaste skin van LG.
Hardwarematig zijn ze zo goed als gelijk.

Dus wikken-en-wegen tussen de G2 en je komt zo goed als altijd bij de Nexus uit lijkt me.

Overigens hebben we hier een mobile aankoopadvies forum voor.

• ColonelChocomel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05-2023
De Nexus 5 heeft eigenlijk dezelfde specs als de G2. En hij is ook iets kleiner. Zelf vindt ik de G2 echt te groot, maar meningen verschillen. De Nexus 5 is een prima optie, mocht Android je niet bevallen heb je ook niet te veel eraan uitgegeven. Het grote voordeel is ook dat je dan "stock" Android hebt, zoals Google het bedoelt heeft. Dus geen skin en onnodige meuk op je telefoon. Bovendien krijg je als eerste de nieuwste updates.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. De reden waarom ik zo twijfel is omdat ik het enerzijds leuk vind dat de G2 die gadgets heeft zoals de knock on, betere camera, infrarood afstandsbediening,.. maar dan ben ik weer bang dat ik net verloren ga lopen in al die extra features en bloatware en dan kom ik bij de Nexus 5 terecht die vele cleaner is..