Voor ik deze topic postte heb ik al onno's search gebruikt, maar geen goed antwoord op mijn vraag gevonden. Mocht ik een topic gemist hebben is een topic-nummer als antwoordt ook welkom 
Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Van een aantal configuraties twijfel ik over een aantal dingen en één daarvan is de processor.
De processor wordt 700 Mhz, ondersteund door 128Mb Ram (of meer) maar de vraag is of het een Celeron of een PIII wordt. Dit scheelt me 300 gulden en ik vraag me af in hoeverre dat werkelijk iets oplevert. Zeker als je weet waar ik de laptop voor zal gebruiken:
te vragen: Is een PIII ten opzichte van een Celeron werkelijk die 300 gulden extra waard, met in het achterhoofd dus ook het gebruik?
Daarnaast twijfel ik over het volgende, voor ongeveer een vergelijkbaar bedrag heb ik een Sony Vaio met een vergelijkbare configuratie, alleen een PIII 650 Mhz, 64 Mb Ram.
Nu zijn de mensen die ik tot nog toe heb gesproken over Vaio erg goed te spreken, reacties zijn meestal in de trant van "Zijn geld (ookal issie duurder) dubbel en dwars waard"... Zijn er tweakers die daarmee ervaring hebben? En is dit aanbod aantrekkelijk? Is die Vaio nu inderdaad zo veel beter dan de rest? De andere laptops zijn (bijvoorbeeld) van de Dell Inspirion serie, dus ook geen slechte keuze volgens mij. Wie weet meer?
Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Van een aantal configuraties twijfel ik over een aantal dingen en één daarvan is de processor.
De processor wordt 700 Mhz, ondersteund door 128Mb Ram (of meer) maar de vraag is of het een Celeron of een PIII wordt. Dit scheelt me 300 gulden en ik vraag me af in hoeverre dat werkelijk iets oplevert. Zeker als je weet waar ik de laptop voor zal gebruiken:
- Ik speel geen games
En mocht ik ooit enthousiast worden over games dan heb ik altijd nog mijn desktop met thunderbird 1Ghz, dus daar is de laptop gewoon echt niet voor bedoeld. - Veel office toepassingen
Outlook 2000, word, powerpoint, MsProject en zo heel afentoe programma's als SPSS. - Multimedia-programma's
Zoals Macromedia Flash 5, Director, etc. Als ik echt aan het ontwerpen ga is er wederom mijn desktop, want een groter scherm vindt ik vanzelfsprekend prettiger werken - HTML-en en PHP-en
Ik gebruik siteaid en dat loopt zelfs op mijn huidige P120 met 16 Mb ram, dus dat is niet echt van toepassing, maar toch - Java programmeren
Zit er aan te komen voor school, en aangezien deze laptop op school veel gebruikt gaat worden, is het dus wel zo handig als ik er een fatsoenlijke JDK op kan draaien.
Daarnaast twijfel ik over het volgende, voor ongeveer een vergelijkbaar bedrag heb ik een Sony Vaio met een vergelijkbare configuratie, alleen een PIII 650 Mhz, 64 Mb Ram.
Nu zijn de mensen die ik tot nog toe heb gesproken over Vaio erg goed te spreken, reacties zijn meestal in de trant van "Zijn geld (ookal issie duurder) dubbel en dwars waard"... Zijn er tweakers die daarmee ervaring hebben? En is dit aanbod aantrekkelijk? Is die Vaio nu inderdaad zo veel beter dan de rest? De andere laptops zijn (bijvoorbeeld) van de Dell Inspirion serie, dus ook geen slechte keuze volgens mij. Wie weet meer?