Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Small Business Server 2011 Standard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een dag bezig SBS 2011 te installeren, elke keer hangt deze na het installeren(voordat ik gegevens in kan vullen over bedrijfsnaam etc) Ik kan wel de muis bewegen maar daar blijft het bij, na een uur had ook niet het idee dat de server nog wel verder zou gaan.

Ik heb het geprobeerd in Vmware Workstation en in Virtualbox.

Verder heb ik bij de hardware requirements gekeken, en daar voldoe ik aan. De machine heeft 12gb ram en de processor voldoet ook prima.

Waar kan het aan liggen dat de server niet verder gaat? Als ik overigens safeboot doe, dan kom ik wel in het verdere menu waar ik de bedrijfsnaam etc in kan geven.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou ergens denken kapot geheugen of een defecte harde schijf. Vooral kapot geheugen kan ervoor zorgen dat een machine blijft hangen zomaar.

Meeste servers hebben in hun BIOS of op een bijgeleverde DVD diagnostische tools. Dan zou ik een controle laten doen van de hardware.

SBS 2011 doet een hardware check voor installatie. Als je niet de juiste specs had dan weigert de installer om verder te gaan. Ik zou het meer in de hoek van defecte hardware nu zoeken. Alternatief als safeboot blijft werken (welke modus van safeboot?) kan je ook een driver hebben in je image die roet in het eten gooit.

Bij het opgeven van je bedrijfsnaam e.d. stel je ook meteen het domein in en diverse netwerk eigenschappen. Je kan dan nog hebben dat je NIC driver niet goed is.