[Windows 8.1] Ziekmakend taal probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Lezers,

Ik snap er echt helemaal niks meer van. Onder Windows 8, 7, Vista, XP installeerde ik altijd de Engelse versie met een Nederlandstalig language Pack er over heen. Daarbij was de keuze altijd Nederlands met US International toetsenbord.

Nu mijn problem, onder Windows 8.1 begon de ellende dat hij altijd naar US toetsenbord schakeld met Nederlandse localisatie. Dus niet naar US International. Toetsenbord verwijderd, opnieuw toegevoegd en toen werkte het.

Nu staat alles op Nederlands, en wat schetst mijn verbazing. Zelfs op Nederlandstalige sites (zoals tweakers) wil hij alles in het Engels hebben. De spellchecker past zelfs tijdens typen woorden aan naar het Engels.

Nu automatische spellingscontrole uitgezet. En het werkte. Maar na de browser weer opgestart te hebben, begon de ellende weer. Weer in het Engels. Word het een beetje zat.

En blijf maar de instellingen aanpassen, maar op 1 of andere wijze pakt ie het niet. Inmiddels:
  • Herinstallatie, dus kale Windows 8.1;
  • Roaming profile weggegooid.
  • Getest met lokaal account.
Maar niks werkt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je zegt op Nederlandstalige sites, maar ik welke browser zit je te werken??
De spellingscontrole is verschillend per browser IIRC.

En wat doen andere programma's zoals een tekstverwerker?

[ Voor 18% gewijzigd door Plato112 op 03-11-2013 00:20 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je geen Nederlandse Office gebruikt dan moet je een Proofing tools taal installeren om Nederlandse spellingscontrole te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

Google Chrome herkent volgens mij in welke taal je zit te typen en past daar de spelling controle op aan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
ie 11 met office 2013.

Engelse office met nl language pack.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt in de language settings (Control Panel via de Desktop) op Advanced klikken, daar kun je iets meer instellen. Dus Engels als displaytaal, maar wel NL spellingscpntrole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Probleem opgelost, maar gedeeltelijk via methode van TheVMaster. Het probleem lag dus veel dieper. En heb het volgende gedaan:

Export gemaakt van Windows 7 International instellingen en Keyboard Layout instellingen via REGEDIT.
Deze .reg bestanden geïmporteerd, en toen liep de boel fout. Bleek geen rechten te hebben op HKCU\Software\Keyboard Layout. En daar liep het dus mis.

Pagina: 1