nodig voor o/c k7...

Pagina: 1
Acties:

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 03:36
ik hoorde van iemand dat je naast een GFD ook een cache divider nodig hebt om een k7 te o/c.

kan iemand mij hier meer over vertellen? :confused:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

die heb je niet persee nodig maar als je cache het niet meer bij kan houden kun je zo instellen dat hij op een minder groot deel van je cpu snelheid draait bijvoporbeel ipv 1/2 naar 1/3 van de cpu snelheid, dus bij een 600 athlon niet op 300 Mhz maar dan op 200 Mhz dus als je hem overklokt kun uje hem vak hoger geklokt krijgen als hij door de cache afhaakt, als je die 600 dan als voorbeeld op 900 wilt laten draaien, en hij draait standaart op 1/2 an de cpu speed dan moet de cache dus 450 Mhz draaien en dat haald hij misschien niet dus als je hem dan op 1/3 laat lopen dan draait hij maar op 300 Mhz cachedus net als orgineel zeg maar dan ligt daar het probleem niet als hij afhaakt,
is alleen voor L2 cache, de L1 kun je geloof ik niet regelen, en die L2 cache regelaar zit op sommige GFD's
mvg FFF :D

Verwijderd

Ligt eraan tot hoever le overklokt. Als je cache onder de 375 blijft heb je geen cache control op je GFD nodig, dat kan je cache wel aan.