Vraag MSI 770's

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02 14:43

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik neem nu een kijkje bij de GTX 770's aangezien de prijzen redelijk aantrekkelijk zijn vergeleken met de performance.

Nu had ik de volgende drie kaarten in gedachten:

MSI Geforce GTX 770 twin frorz gaming 2gb OC
MSI Geforce GTX 770 2gb lightning
MSI Geforce GTX 770 4gb gaming

Ik neem aan dat de 2GB en de 4GB hetzelfde zijn qua performance (behalve 2-4GB geheugen).
Waarin verschilt de lightning nou? Hij is aanzienlijk duurder dan de 2GB OC, maar kloksnelheden zijn bijna hetzelfde, die kan ik er ook zelf wel bijklokken.

Dus welke moet ik kopen, en waarom? Wat verschilt hij van de andere twwee?

Met vriendelijke groet,

Rick

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pff, ik zou sowieso niet voor MSI gaan, ga dan voor Asus, buiten dat, 4 gb is geen overbodige luxe, maar de 256bit bus laat veel liggen.

Lightning is gewoon een marketing naam.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
ASUS heeft er maar 1, die gaat tot max 1.1GHZ in turbo. Kan er zelf altijd wat bijvoegen maar toch.
In een review van HWI staat ook dat MSI beter is, en stiller. Daarbij komt dat ik games opneem, en dus extra kracht nodig heb om sowieso 60+FPS te behalen.

Wat is dus het verschil tussen de 770 2gb en de lightning van MSI, of het verschil tussen de 2gb en 4gb (behalve het extra geheugen)?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X is wel een erg goede.

Voor gamen een betere keus, vanwege mantle 3gb en betere bus. de 4GB 770's zijn hun geld gewoon totaal niet waard.

People as things, that’s where it starts.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik render veel, dus CUDA is voor mij wel een prioriteit. Daarom heb ik liever NVIDIA.

Heb je benchmarks van dat mantle? Want dat mantle er is betekend niet dat het gelijk beter is, ik zou graag dan een vergelijking van dit met een 770 zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Processorkoeler op 02-11-2013 22:30 ]

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02 19:13
De Lightning heeft hetzelfde koelsysteem als de Twin Frozr (Twin Frozr IV), maar:
• komt uit de fabriek met wat hogere standaard kloksnelheden
• heeft een optie in het BIOS om overkloklimieten uit te zetten zodat je alles zo hoog in kunt stellen als je dat zou willen,
• heeft opties op het PCB om er meer stroom doorheen te jagen

zo snel als de bliksem dus ;) .. (een overklokkerskaart mocht het nog niet duidelijk zijn). De lage winst die je hieruit krijgt rechtvaardigt totaal niet het prijsverschil van 58 euro (+/- 20% duurder!).

Wat betreft 4GB tov 2GB: vaak is meer beter bij gamen op hogere resoluties dan Full HD (1920x1080), maar mogelijk dat het bij CUDA/renderen ook van pas komt - daar durf ik niets over te zeggen en zul je wat benchmarks moeten opzoeken van de programma's die jij gebruikt.

edit:

Als je trouwens kijkt bij de reviews van de Lightning en de Twin Frozr, zie je dat TERW_DAN beide heeft gereviewed en dat hij ook een kleine vergelijking heeft gemaakt tussen de twee: productreview: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning review door TERW_DAN

[ Voor 18% gewijzigd door C0rnelis op 02-11-2013 22:41 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Processorkoeler schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:28:
Heb je benchmarks van dat mantle? Want dat mantle er is betekend niet dat het gelijk beter is, ik zou graag dan een vergelijking van dit met een 770 zien.
Dat zal niet gaan AMD's nieuwste GPU's zijn de enige die het op dit moment gebruiken, Intel heeft zich geinterreseerd getoond en Nvidia lijkt er weinig van te willen weten, zover ik er over heb gelezen. Mantel is voornamelijk handig voor ontwikkelaars die ook voor de next gen consoles ontwikkelen, het "poorten" naar Pc zal velemalen makkelijker gaan, dit komt ook doordat AMD practische te gehele next console markt in handen heeft. Mantel is door AMD overigens als open in de markt gezet, iedereen mag het dus vrij gebruiken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dus welke moet ik kopen, en waarom?
Aankoopadvies, dus naar het aankoopadviesforum :)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dus die Lightning is beter als ik het maximale uit m'n GPU wil halen vanwege dat dual BIOS, en beter koeling/meer stroom? Of gooi ik dan m'n geld weg en kan ik beter de 2GB nemen.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02 19:13
Als je niet gaat overklokken gooi je je geld weg: je krijgt namelijk niet 20% extra performance en wat het dual bios betreft: ik heb alleen ervaring met een biosswitch waarbij je kunt schakelen tussen je actieve bios en een backup bios. Met behulp van zo'n backup bios kan je namelijk je actieve bios herstellen mocht het flashen van een nieuw bios bijvoorbeeld zijn mislukt. Of een dubbele hoeveelheid RAM uitmaakt voor een videokaart bij dezelfde hoeveelheid CUDA-cores is me onbekend.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik zou geen €50 extra over hebben voor de "Lightning" kaart zowel de "4GB" uitvoering en dus deze kopen: pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC

De koeling van die Lightning is trouwens niet beter, hij kan beter worden overgeklokt vanwege betere spanningstoevoer/regeling. Als je dit dus niet doet, uitgaande van de gemiddelde gamer, is het zinloos. Net als 4GB op die videokaart, getuige deze review: http://alienbabeltech.com/main/gtx-770-4gb-vs-2gb-tested/3/
Die laat vrijwel nergens verschil zien en als het verschil er is (multimonitor) dan is het geen verschil dat opeens soepele gameplay betekend.

Wil je meer/beter kun je dan beter kijken naar een 780 of 780Ti (komt eraan).

Specs

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Processorkoeler schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:28:
Ik render veel, dus CUDA is voor mij wel een prioriteit. Daarom heb ik liever NVIDIA.

Mantle komt als het goed is in december naar BF4, dus, het is nog niet bekend hoe handig het nou echt is.

CUDA begint heel langzaam minder gebruikt te worden, dus je moet even kijken of je er nog echt baat bij hebt of dat OpenCL net zo goed werkt.

Als je gaat gaat gamen zou ik niet meer voor 2GB gaan, naar mijn mening is dat geld weggooien.

People as things, that’s where it starts.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dusdeze is voldoende?

[ Voor 13% gewijzigd door Processorkoeler op 04-11-2013 17:54 ]

Verwijderd

Ja. Is ook erg stil.
Als je een Nvidia kaart hebt kun je ook opnemen met shadowplay, kost maar 1-3 fps.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Vergelijkingstabel videokaart van Processorkoeler

Hier zie ik dat die van inno3d toch redelijk presteert t.o.v van de rest.
Kan alnog €330 betalen, de GTX 770 is bij alternate van 260 naar 300 gegaan (jammergenoeg), en bij andere winkels krijg ik geen games erbij.

Kan ik net zo goed voor €30 meer de lightning kopen of die inno3d met wél games en stukken betere performance.

Is die code per winkel apart geregeld of is dat bij nvidia geregeld? 'n Vriend van me kreeg ze in de doos (geseald) maar ik weet niet of de winkel dat doet, of dat dat gewoon bij NVIDIA gebeurt, wil wel de games erbij.

[ Voor 45% gewijzigd door Processorkoeler op 05-11-2013 18:38 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Iemand die dit weet?

• Processorkoeler

Processorkoeler