Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Na enige tijd te hebben gekeken voor een goede tablet ben ik eigenlijk uitgekomen bij de surface rt. Dit eigenlijk voornamelijk omdat ik dmv die touchcover hem ook makkelijk op school kan gebruiken. Nu heb ik nog wel wat vraagjes voordat ik hem daadwerkelijk wil kopen. (studenten hebben het al niet zo breed:p)

- Zijn er apps die jullie missen tov een android of apple tablet?
- Zijn er veel gratis apps/spelletjes te downloaden?
- Wat zou voor jullie de grootste reden zijn om evt toch voor een ander OS te kiezen?
- Is het verstandig voor de surface rt of surface 2 te gaan? Als ik hem op het bedrijf van mn ouders koop hoef ik namelijk geen btw te betalen. Op de duurdere surface 2 krijg ik dan ook meer korting en die kan ik voor €350,- kopen. De RT is €183,- excl. als ik dat in de pricewatch heb gekeken. De RT is dus bijna de helft goedkoper.

Graag jullie reacties op mijn vragen:)

Gr Roy

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 13:58
Hoewel ik m'n Surface RT nog niet binnen heb, kan ik wel enkele vragen beantwoorden

1) Hangt er volledig van af welke apps je gebruikt. Ik gebruik geen instagram of andere zaken dus ik kan het ook niet missen. Het hangt dus sterk af van persoon tot persoon. Wat wel een plus punt is dat de browser werkt net zoals op iedere andere laptop/desktop waardoor je dus vaak de website kan gebruiken en er niet echt nood is aan een app.

2) Ik denk dat dit goed meevalt. Goede games kosten nu eenmaal wat geld maar je kan deze gekochte apps/spelletjes ook op je Windows 8.1 laptop/desktop installeren (tot 81 PCs) wat dit dus een stuk "goedkoper" maakt.

3) Geen. Ik vind persoonlijk Windows 8.1 een ideaal OS voor tablets waarbij je echt kan Multi-tasken en je echt productief kan zijn.

4) Hangt af van je budget. De Surface 2 is 2x zo duur maar grofweg ook 2x zo snel. Maar snelheid is relatief. Zet de RT naast de 2 en de 2 is bloedsnel. Zet de 2 naast een goede laptop/desktop en de 2 zal als traag beschouwd worden.
Enkel als je veel wilt gamen is de 2 wel aan te raden omdat de graphics wel een heel stuk beter zijn. En het HD t.o.v. het Full HD scherm zou ik niet wakker van liggen. Ja, het is wat scherper maar je zal grofweg evenveel informatie zien omdat alles groter moet geschaald worden omdat het anders niet leesbaar is op het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Leuke reactie!

Ik speel verder geen hele zware games, ik heb ook een htc one X en daar speel ik eigenlijk ook zowat geen spelletjes op. Daarnaast snap ik wat je bedoelt over de snelheid, ik heb zelf een bloedsnelle hp laptop dus dat verschil zal ik miss wel merken.

Waarom heb jij zelf voor de RT gekozen ipv de 2?

• Death1ord
Studenten actie. Heb deze gekocht voor €306 incl. type-cover (tablet was €191 los). Het was (en is) een goede deal voor de tablet.

Dezelfde combinatie met de Surface 2 zou me €539 kosten wat een vrij groot verschil is en voor het geen dat ik de tablet ga gebruiken (mail, surfen, video, office) is deze snel genoeg.

Toen de iPad 2 uitkwam, was deze ook snel zat. M'n vader heeft er een van z'n werk en die doet gewoon z'n werk zoals je het verwacht. Kijk je naar de benchmarks, dan overtreft de Surface RT.
Het is wat verouderde hardware, dat kan niet ontkent worden, maar de vraag blijft of dat het de meerprijs waard is voor jou.

Het enige wat me spijt is dat ik de typecover heb besteld bij de tablet omdat ik voor €20 meer een type 2 cover zou kunnen kopen hebben, maar de prijs van de tablet vind ik nog steeds goed voor de hardware die je krijgt. En eenmaal een app is geopend, dan werkt deze gewoon vloeiend, het duurt gewoon even vooraleer deze geopend is, maar 2s wachten lijkt gewoon lang in deze tijd terwijl vroeger 10 min wachten tot je Windows 95 Pentium I 120 MHz was opgestart als normaal beschouwt werd.

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 08:25
Een tip: bij de mediamarkt is de surface RT 64G nu voor 259 en met touchcover ( zwart ) 297
Zelf gisteren in bij de mediamarkt in rotterdam alexandrium gekocht. Waren er nog een stuk of 6.

• Death1ord
Welja schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:52:
Een tip: bij de mediamarkt is de surface RT 64G nu voor 259 en met touchcover ( zwart ) 297
Zelf gisteren in bij de mediamarkt in rotterdam alexandrium gekocht. Waren er nog een stuk of 6.
Ik denk dat ze inderdaad van hun stock willen afkomen. Hier in België is er geen enkele 64 GB variant meer te vinden, zelfs niet via de Microsoft store site.
Pagina: 1