Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Omdat mijn S3 met Foxhound ROM de laatste tijd wat problemen gaf wou ik vandaag upgraden naar een nieuwe ROM. De telefoon had de laatste tijd last van even een volledig blauw scherm geven bij het unlocken en soms vastlopers.

Bij het installeren van de nieuwe ROM wou de telefoon niet door booten. Uiteindelijk heb ik wel de setup kunnen voltooien. Hierna liep de telefoon soms vast of gaf een spontane reboot. Toen heb ik geprobeerd een aantal andere ROM's te installeren maar dit wou al helemaal niet. Na het flashen van de ROM's bleef de telefoon hangen bij de eerste boot en ging niet verder.

Nu heb ik er Foxhound 2.7 op gekregen alleen lijkt nu de root niet meer te werken. Als ik Titanium Backup wil openen krijg ik het venster van SuperSU om toegang tot root te geven en dan gaat het scherm uit. Na een paar seconden komt het beeld weer terug en ben ik bij het beginscherm. Ook andere programma's die iets met de root doen geven dit probleem. Het lijkt er dus op dat de root niet meer werkt. Net met Odin opnieuw geroot maar dit lost het probleem niet op. Ook gaat het scherm soms weer aan als ik de telefoon met de aan/uitknop in standby druk. De telefoon is nogal vreemd aan het doen dus.

Ik heb het vermoeden dat er toch iets hardwarematig aan de hand is. Ik wou met Triangle Away de telefoon terug brengen naar de originele settings en ROM alleen heeft dat programma root nodig en dat werkt dus niet meer.

Is er iemand die deze problemen herkent en misschien een oplossing weet ? Ik heb het vermoeden dat er hardwarematig iets niet goed is, maar dit weet ik niet zeker. Als ik de telefoon nu met deze ROM en root zou laten repareren weet ik niet of ik garantie zal krijgen.

Alle suggesties zijn welkom.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Ik heb ook veel last gehad van vastlopers en spontane reboots. Uiteindelijk heb ik laatste stock erop gezet. Daarna weer een andere rom erop. En nu draait alles weer prima. Doordat stock ook de recovery had vervangen, had ik de interne sd gewiped met wipe data (niet geheel de planning, maar ach). Wellicht dat daar iets corrupt was. Maar uiteindelijk was dit voor veel mensen op XDA een goede oplossing en voor mij ook. Daar werd aangeraden naar de gelekte stock 4.2.2 te gaan en daarna een rom naar keuze te flashen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik denk dat je zal moeten wipen. Heb je dit gedaan bij de vorige ROM installatie?

• PilatuS
  • Niet online
Terug naar originele ROM en dan weer naar een custom had ik nog niet van gehoord, dat kan misschien een oplossing zijn.
Momus schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:54:
Ik denk dat je zal moeten wipen. Heb je dit gedaan bij de vorige ROM installatie?
Iedere keer dan ik een ROM installeer doe ik het onderstaande.

Wipe Data / Factory reset --> delete all user data
Advanced / Wipe Dalvik Cache

En na het installeren nog Fix Permissions.

Inmiddels werken root programma's weer doordat ik bij SuperSu ingestelt heb dat alles root kan krijgen zonder te vragen. Blijkbaar ging het mis bij de popup vraag of een programma root access mocht krijgen.

Verder lijkt alles nog niet echt te werken zoals het hoort. Als ik niets met de telefoon doe behalve muziek afspelen dan hapert de muziek al. In het verleden heb ik al wel eens wat schokjes gehad. Nu is 1 nummer normaal afspelen al niet meer mogelijk.

• Fakir
Ik vind het altijd fijn dat bij CWM wipe data de interne sd niet wiped, maar daar kan nou juist bij veel rom flashen troep achter blijven denk ik. Hoe dan ook je toestel is weer geroot :D
Maar ik zou eerst focussen op stabiel maken. Ik heb die topic op xda niet bij de hand, maar het is dat topic waar dummy file generator wordt voorgesteld. Uiteindelijk is de grap dat dat vastlopen vaak niet echt vastlopen is, als je maar lang genoeg wacht reageert je toestel weer. Of hij wordt warm en reboot. En voor velen daar was naar stock en daarna iets anders de oplossing. Ik was daar ook sceptisch over, maar voor mij werkt het ook. Nu weer jellybam erop en alles draait als een zonnetje.

Overigens doe ik ook jou stappen, maar na cache wipe doe ik nog mount system.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:30
Fakir schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:18:
Ik vind het altijd fijn dat bij CWM wipe data de interne sd niet wiped, maar daar kan nou juist bij veel rom flashen troep achter blijven denk ik. Hoe dan ook je toestel is weer geroot :D
Maar ik zou eerst focussen op stabiel maken. Ik heb die topic op xda niet bij de hand, maar het is dat topic waar dummy file generator wordt voorgesteld. Uiteindelijk is de grap dat dat vastlopen vaak niet echt vastlopen is, als je maar lang genoeg wacht reageert je toestel weer. Of hij wordt warm en reboot. En voor velen daar was naar stock en daarna iets anders de oplossing. Ik was daar ook sceptisch over, maar voor mij werkt het ook. Nu weer jellybam erop en alles draait als een zonnetje.

Hier is dat XDA thread dat je bedoelde vermoed ik:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401

• Fakir
yup dat is degene die ik bedoelde.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Fakir schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:18:
Ik neem aan dat je format system bedoelt want system mounten is behoorlijk zinloos :)

Nickname does not reflect reality

• PilatuS
  • Niet online
Ik wil de stock ROM terug flashen om te zien wat ie dan doet. Mocht ie dan nog vreemd doen kan ik de telefoon opsturen voor garantie. Ik weet alleen niet precies welke ROM ik dan moet hebben. Mijn telefoon is een simlockvrije standaard nederlandse telefoon. Weet iemand hier misschien een download link voor ?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
PilatuS schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:18:
Weet iemand hier misschien een download link voor ?
Samfirmware.com?

Nickname does not reflect reality

• PilatuS
  • Niet online
Dan zou het de volgende moeten zijn: I9300XXEMH1 ?

• Fakir
Ja die heb ik ook gebruikt.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb de firmware geflashed. Nadat dit klaar was wou de telefoon niet booten. Hij bleef hangen bij het Samsung logo. Nadat ik in de recovery de factory wipe en wipe cache partition uitgevoerd heb start de telefoon weer normaal op. Als ik nu weer muziek afspeel gaat dat weer goed.

De telefoon is nu helemaal stock en er word ook netjes unmodified aangegeven. Nu vraag ik mij alleen af of het goed blijft gaan. Nu weer gaan rooten en een andere ROM erop zetten is niet echt verstandig denk ik. Als er nu weer iets mis gaat kan ik de telefoon teminste opsturen voor garantie. De telefoon heeft de laatste dagen zo enorm vreemd gedaan en dat ie net na flashen niet wou booten vind ik ook vaag. Ik denk dat ik nu maar even een paar dagen stock blijf draaien om te zien wat ie doet.

• Fakir
Ik had hetzelfde. Factory wipe en hij deed het weer. Maar ook stabiel. Ik heb een andere rom erop gezet en die draait ook goed. Dus ik zou gewoon je favoriete rom erop zetten. Mocht er iets mis gaan, dan ga je weer naar stock terug.
Maar goed te horen dat dit voor jou ook een oplossing was. :)

• PilatuS
  • Niet online
Ik kijk deze week even wat ie doet. Als het goed blijft werken gooi ik aankomend weekend de custom ROM er wel weer op. Bedankt voor alle reacties verder :)
Pagina: 1