[Win 8.1] BSOD tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:01
Beste tweakers,

Aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met het 'redden' van OS-installaties en ik toch gestructureerd te werk wil gaan, raadpleeg ik dit forum. Ik vrees echter al voor een herinstallatie.

Ik heb te maken met een BSOD tijdens het booten van Windows 8.1. Dit gebeurde een paar dagen na het installeren van Windows 8.1. Dus enig verband valt niet uit te sluiten. De BSOD verscheen, nadat ik Apple Software Update draaide en deze vervolgens annuleerde. Annuleren wilde echter niet lukken en toen verscheen de BSOD. Sindsdien heb ik altijd dezelfde BSOD bij het booten, dus ik kan het systeem niet meer gebruiken.

Mijn specificaties:

Windows 8, 64 bits
AMD A serie A10-6700 APU
ASUS F2A85-V PRO - Moederbord
Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1866 MHz / PC3-15000 - CL9
WD Caviar Blue WD10EZEX - Vaste schijf - 1 TB
Seasonic Voeding X-660 660W, Modulair
Externe Samsung DVD-rewriter

De BSOD geeft de volgende fout: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION atikmpag.sys. Ik had al begrepen dat er niet zo veel te zeggen is zonder de crash dump? Is er een stappenplan beschikbaar om het probleem op te lossen? Op naar een werkend OS! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 11:37

TommieW

Numa numa.

atikmpag.sys klinkt een beetje als de GPU driver. Ik kan er overheen kijken, maar wat is je videokaart? Een AMD/ATi?
Je kan proberen de driver van de videokaart te updaten. Start de PC nog wel in de veilige modus?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:01
Ter verduidelijking heb ik de specificaties even aangepast. Ik gebruik geen discrete GPU, maar een AMD APU.
Zojuist is het starten in veilige modus gelukt. Bij het Googlen op 'atikmpag.sys' krijg ik allemaal problemen met de GPU, dus het lijkt erop dat het inderdaad een GPU issue is.

Dus het updaten van mijn GPU driver lijkt mij zeker een nuttige optie. Mijn bevindingen zal ik later toevoegen.