Ik heb al jaren 2 Club-3D 512Mb HD4850 kaarten, een ligt momenteel in de kast als reserve, de ander is in de server (headless ubuntu server 13.04) geinstalleerd. Beide hebben helaas het probleem dat de fan na een tijdje (enkele dagen tot weken) stopt met draaien. Beide heb ik al enkele malen uitgebouwd, uit elkaar geschroefd en met een beetje WD40 weer aan de praat gekregen maar het probleem blijft terugkeren.
Graag zou in de fan vervangen om de kaart zo te kunnen blijven gebruiken. De kaart zelf word niet zwaar gebruikt gezien de server headless draait, enkel Plex media server zal af en toe wat vragen dus ik vind het zonde een nieuwe kaart te halen. Mijn vraag ik alleen: Welke andere fan kan ik hier opzetten? Is dit een standaard maat/type fan of moet ik specifiek dezelfde fan ergens vinden??
Bvd!
Graag zou in de fan vervangen om de kaart zo te kunnen blijven gebruiken. De kaart zelf word niet zwaar gebruikt gezien de server headless draait, enkel Plex media server zal af en toe wat vragen dus ik vind het zonde een nieuwe kaart te halen. Mijn vraag ik alleen: Welke andere fan kan ik hier opzetten? Is dit een standaard maat/type fan of moet ik specifiek dezelfde fan ergens vinden??
Bvd!