Fout met verzenden: unable to relay 5.7.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 22:35
Sinds woensdagsmiddag heeft mijn schoonvader problemen met de email. Hij was een paar emails aan het verzenden waarop hij de melding unable to relay 5.7.1 foutmelding kreeg. Ze waren beneden bezig in de winkel met het aansluiten van kassa's op het internet netwerk. Maar dit kon het probleem niet zijn volgens de installateur. Dus ik ging even kijken wat er precies aan de hand was. De is router drie maanden geleden vervangen voor een KPN xperia box tg789. Ze hebben telfort. Maar van die helpdesk wordt je ook niet wijzer want die zeggen doodleuk dat je dan gebruik moet maken van hun webmail.
Ik heb het volgende gedaan om het probleem te verhelpen:
  • Smtp server opnieuw ingesteld
  • KPN smtp server ingesteld
  • Router vervangen.
  • Ander email programma
  • Andere computer geprobeerd
Telnet smtp.telfort.nl 25 in opdrachtprompt ingevoerd en daar kwam KPN te staan in plaats van telfort. Geef je dit aan bij de helpdesk dan snappen ze er niks van.
Maar nog steeds is het probleem niet verholpen. Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hostfile misschien ?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Telnet smtp.telfort.nl 25 kom ik ook bij KPN uit. Wellicht is er een storing bij Telfort. Kun je tijdelijk een andere smtp server gebruiken? Bijvoorbeeld XS4ALL (eventueel op poort 587)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Even voor de duidelijkheid, heeft je schoonvader een abbo bij KPN of bij Telfort

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 02-11-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
Speedmaster schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:33:
Even voor de duidelijkheid, heeft je schoonvader een abbo bij KPN of bij Telfort
Ze hebben een abonnement bij telfort. Ik heb al geprobeerd met ssl met dat werkt ook niet zelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Doe een tracert vanaf zijn computer naar google.com
2e hop moet Telfort zijn.
De reden dat ik dit vraag is jouw enigzins onduidelijke verhaal over werkzaamheden op het netwerk beneden. Ik vraag me dus af of hij nog wel een xDSL verbinding via Telfort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

M3lvinG schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:47:
...telfort. Maar van die helpdesk wordt je ook niet wijzer want die zeggen doodleuk dat je dan gebruik moet maken van hun webmail...
Misschien hebben ze daar wel gelijk in.
Kijk even rond op de website van telfort, hoe je geacht wordt je mail in te stellen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
Ik zal vanavond. Even kijken met de tips. Ik heb de email zelfs samen met de helpdesk van telfort ingesteld. Daarna ook nog gekeken op de website van telfort en alle instellingen staan goed. In de winkel is een nieuw afrekening systeem geplaatst die automatisch de voorraad controleert en bijbesteld wanneer nodig. Hierbij zijn twee switches van cisco geplaatst.
Pagina: 1