Ik heb een hobby die enigzins uit de hand is gelopen (zie sig
) kwa budget en om het voor mij zelf enigzins betaalbaar te houden koop ik wel eens een partijtje Lego (prijs per item is dan relatief lager dan dat ik losse items koop) waar ik spullen uit haal die ik zelf niet heb en wat dubbel is verkoop ik weer door. Dit niet met het doel om grof geld te verdienen, als ik de uren om reken dan leg je er dik op toe, maar om mijn hobby wat betaalbaar te houden.
Ik had hier verder niet zo'n erg in, maar vandaag werd ik getriggerd doordat ik weer een bedrag op mijn Paypal rekening gestort kreeg en ik vervolgens een waarschuwing kreeg dat ik in de buurt kwam van het bedrag dat ze aan de EU moesten melden (is € 2500,- helaas kan ik het exacte bericht niet meer terug vinden). Nu word er ook wel eens wat direct op mijn bankrekening overgemaakt dus in z'n totaliteit ben ik de 2500 euro wel voorbij, maar levert dit nou problemen op met de belastingdienst?
Op de BD site vind ik wel terug als je diensten verleent, maar niet echt wat voor iemand die simpel af en toe wat plastic de wereld over stuurt
Anders zal ik maandag eens bellen, maar misschien hebben mensen hier ervaring met zo'n situatie? Ook al loont van het financieel gezien van geen kant, maar heb geen zin in gezeur.
Ik had hier verder niet zo'n erg in, maar vandaag werd ik getriggerd doordat ik weer een bedrag op mijn Paypal rekening gestort kreeg en ik vervolgens een waarschuwing kreeg dat ik in de buurt kwam van het bedrag dat ze aan de EU moesten melden (is € 2500,- helaas kan ik het exacte bericht niet meer terug vinden). Nu word er ook wel eens wat direct op mijn bankrekening overgemaakt dus in z'n totaliteit ben ik de 2500 euro wel voorbij, maar levert dit nou problemen op met de belastingdienst?
Op de BD site vind ik wel terug als je diensten verleent, maar niet echt wat voor iemand die simpel af en toe wat plastic de wereld over stuurt