Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
luitjes,

Zoals de titel al vermeld gaat het over een ASUS MATRIX-R9280X-3GD5, heb deze kaart gisteren binnen gekregen, gelijk ook maar een nieuwe kast besteld, anders past de ruim 30cm lange kaart niet in m`n kast !

Nou heb ik een probleem, nadat ik de kaart geïnstalleerd heb in de kast + de 2, 8 pins connectoren heb aangesloten. Krijg ik geen signaal op mijn monitor, de pc start wel gewoon op maar daar blijft het ook bij ! Zelfs de 2 indicatie-leds staan op groen ! Er staat op de doos dat deze kaart minimaal een 750 watt voeding behoeft, zelf heb ik een 600 Watt OCZ voeding, nu geloof ik niet dat dit er mee te maken heeft, dit zou immers problemen moeten geven onder het presteren van de kaart, niet bij het opstarten.

De kaart gebruikt PCIe-versie 3.0, heb gelezen dat nieuwere kaarten backwards-compatible zijn met 2.0, dus dit zou ook gewoon moeten werken ! (of het moet nu veranderd zijn bij de nieuwe serie?)

Als iemand hier enig idee heeft wat hier aan de hand is zou ik dat zeer op prijs stellen, voordat ik een nieuw moederbord + voeding aanschaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
misschien eens de bios van het moederbord updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het was ook handig als je de rest van je systeem hier neerplante, als je namelijk een intel hebt kan het zijn dat het moederbord naar de IGP is overgeschakelt.
(Wel een erg fijne en snelle GPU trouwens, die Asus R9 280X's, heb hem zelf ook)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10-2024
drivers sweepen en nieuwe drivers al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
kuusj98 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:11:
Het was ook handig als je de rest van je systeem hier neerplante, als je namelijk een intel hebt kan het zijn dat het moederbord naar de IGP is overgeschakelt.
(Wel een erg fijne en snelle GPU trouwens, die Asus R9 280X's, heb hem zelf ook)
Alles is AMD,

Moederbord :990FXA-GD65
Processor : AMD FX-6300
Geheugen : Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600
PSU : 600 Watt OCZ

Met een eventuele bios - update zou het probleem weg kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40

D4NG3R

kiwi

:)

Mischa204 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:07:
Er staat op de doos dat deze kaart minimaal een 750 watt voeding behoeft, zelf heb ik een 600 Watt OCZ voeding, nu geloof ik niet dat dit er mee te maken heeft, dit zou immers problemen moeten geven onder het presteren van de kaart, niet bij het opstarten.
Foute stelling. JUIST bij het opstarten kan dit problemen geven omdat je systeem dan een piekstroom momentje heeft.

Om je weer gerust te stellen: Een degelijke 400 a 500W voeding volstaat al bij dit systeem. OCZ maakt welistwaar niet de beste voedingen, maar je huidige voeding is degelijk genoeg om het bovenstaande systeem te draaien.

Je krijgt dus wel gewoon de enkele "OK" beep als je je PC start? En je hoort eventuele OS geluidjes?

Probeer je GPU te testen in een ander systeem.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoe oud is je voeding? Niet-top-voedingen gaan snel achteruit in een paar jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
eL_Jay schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:25:
Hoe oud is je voeding? Niet-top-voedingen gaan snel achteruit in een paar jaar tijd.
de voeding is hoogstens een jaartje oud...

Ik hoor trouwens geen systeem piepjes, geen idee eigenlijk of ik die normaal wel hoorde.

Op het moment alles aan het testen uit de kast en per onderdeel maar kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Weer een test gedaan met het complete oude systeem, die start nu ook totaal niet meer door en soms gaat het totaal niet aan, dit gezien te hebben denk ik dat m`n voeding het begeven heeft of dat het PCI-E slot niet functioneert !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je hebt toch wel een ander PCIe 16x slot? (dat het op 4 of 8x draait) maakt niks uit

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
kuusj98 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:01:
Je hebt toch wel een ander PCIe 16x slot? (dat het op 4 of 8x draait) maakt niks uit
Dat kan ik inderdaad even proberen ! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Dat haalde verder ook niks uit, soms start de pc, soms niet. Ik wacht nu tot dinsdag wanneer ik met wat andere hardware kan testen ! bedankt iedergeval voor de hulp. Het word zeer gewaardeerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Trek al het overbodige eraf, ook je harde schijven. Test dan eens. En wees er zeker van dat je videokaart ook prik krijgt van verschillende rails. Als je bijv een molex naar PCI-E stekker gebruikt sluit die molex dan op een andere rail aan dan dat je 'm nu bijv hebt.

600 W is opzich voldoende mits 12V rails maar genoeg Ampere's leveren. Bij het opstarten komen er echt geen 300W van een videokaart vanaf. Dat is gewoon een power on self test.

Reset je bios desnoods, testen met 1 reepje etc. Lijkt me stug dat je een DOA hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
600 W is opzich voldoende mits 12V rails maar genoeg Ampere's leveren. Bij het opstarten komen er echt geen 300W van een videokaart vanaf. Dat is gewoon een power on self test.
Op de doos van de kaart staat : a minimum 750W system power supply(with 12V current rating of 42A)

Op mijn voeding staat een grafiekje waar max 25A weergegeven word, kan dit uitmaken ?

Verder heb ik al zoveel verschillende testen gedaan, met verschillende setups. Ik denk zelf dat ik misschien m`n voeding heb verpest. Maar er is op dit moment geen manier om dat zeker te weten. Het soms opstarten en soms helemaal niks uitvoeren lijkt mij te liggen aan de voeding en niet aan andere componenten. Dit kan ik nu niet met 100% zekerheid zeggen maar het lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:55

Thomg

Aww yiss

Heb je überhaupt de speaker wel aangesloten? Ik rukte dat ding er altijd af na de eerste boot omdat die "piep" me altijd kapot ergerde.

Een 600W voeding zou meestal voldoende moeten zijn, misschien meer gegevens van je voeding / foto posten?

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 02-11-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Thomg schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:38:
Heb je überhaupt de speaker wel aangesloten ik rukte dat ding er altijd af na de eerste boot omdat die "piep" me altijd kapot ergerde.

Een 600W voeding zou meestal voldoende moeten zijn, misschien meer gegevens van je voeding / foto posten?
Het gaat hier om een OCZ ModXStream Pro 600W - Model : OCZ600MXSP

Meer specs staan hier :

http://ocz.com/consumer/p...wer-supply/specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

De fabrikant plaatst die dingen met een beetje overhead. Dat wil zeggen dat de minimale vereisten heel erg ruim worden genomen. Er zijn namelijk veel voedingen in omloop die met een piek-wattage adverteren, bijv 750W terwijl het daadwerkelijke nog geen 300W continue is.

Dit tref je vooral in veel kasten die kant en klaar met een voeding worden geleverd. Hierdoor heb je vaak dat zo'n dikke kaart dan al niet werken wil.

Start je PC eens op zonder videokaart, en stel in als eerst te booten van PCI-express kaart. Zet 'm dan uit en plaats de kaart er dan weer opnieuw in. Let even op de stroomtoevoer. Je kabels moeten overigens wel compleet zijn. Niet dat je een 6 pins stekker in een 8 pins connector stopt. Dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:44:
De fabrikant plaatst die dingen met een beetje overhead. Dat wil zeggen dat de minimale vereisten heel erg ruim worden genomen. Er zijn namelijk veel voedingen in omloop die met een piek-wattage adverteren, bijv 750W terwijl het daadwerkelijke nog geen 300W continue is.

Dit tref je vooral in veel kasten die kant en klaar met een voeding worden geleverd. Hierdoor heb je vaak dat zo'n dikke kaart dan al niet werken wil.

Start je PC eens op zonder videokaart, en stel in als eerst te booten van PCI-express kaart. Zet 'm dan uit en plaats de kaart er dan weer opnieuw in. Let even op de stroomtoevoer. Je kabels moeten overigens wel compleet zijn. Niet dat je een 6 pins stekker in een 8 pins connector stopt. Dat werkt niet.
Ik heb op m`n moederbord geen onboard kaart zitten dus dit behoort niet tot de mogelijkheden. De kabels zijn compleet, 2x 6+2 pins connectoren voor op de R9. De leds zijn ook groen als ze aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Vriend van mij had precies het zelfde maar met een 7970. Bleek ook dat een bios update noodzakelijk was om het probleem op te lossen. Heb de laatste bios erop gezet en na het installeren van zijn 7970 kreeg hij weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
davey s. schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:47:
Vriend van mij had precies het zelfde maar met een 7970. Bleek ook dat een bios update noodzakelijk was om het probleem op te lossen. Heb de laatste bios erop gezet en na het installeren van zijn 7970 kreeg hij weer beeld.
Het probleem is alleen nu precies hetzelfde met de oude video kaart, geen beeld. Wel draaiende fans maar daar houd het wel mee op. Er is niet echt een manier om de bios te updaten als ik niet eens kan booten.
Pagina: 1