Windows 8 vind geen WIFI netwerken meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Sind gister middag heb ik onder Windows 8 op m'n Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH) geen internet meer. Een half uur van tevoren heb ik op school nog op internet gezeten dmv een kabel (draadloze netwerk is daar niet geweldig), en de dag ervoor werkte alles ook nog prima.
Het gaat ook echt alleen om de WIFI, want het internet werkt op m'n laptop nog prima met een kabel (ook thuis), net zoals de TV en m'n desktop.
WIFI staat zo te zien wel aan maar er worden gewoon geen netwerken gevonden.

Ik weet bijna 100% zeker dat het aan de laptop en specifiek aan Windows 8 ligt, want op m'n laptop onder Linux (Elementery OS Luna) werkt het prima, net zoals op m'n pa z'n laptop en de mobiele telefoons hier in huis.

Ik heb zelf natuurlijk al even gezocht, al een simpele reboot gedaan, gekeken of de WIFI niet op een of andere manier uit stond maar ik weet verder niet waar ik het moet zoeken.

Even om het nog wat duidelijker te maken een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rzeICXal.jpg

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Remcom00 op 02-11-2013 15:32 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27

TommieW

Numa numa.

Je kan proberen de drivers van de Lenovo site te downloaden en deze opnieuw te installeren.

Wat staat er eigenlijk bij je WLAN kaart in apparaatbeheer?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Zal ik dat eerst ff doen.
Was ik gisteren al van plan maar ik had wat gekloot met Linux wat niet wou booten en een recovery disk die kwijt was :+.

Gisteren wel ff snel onder Apparaatbeheer gekeken, volgens mij was er wel iets mis, zal nog ff dubbel checken.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27

TommieW

Numa numa.

Je hebt nog niet geüpgrade naar Windows 8.1?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Nee nog niet, was ik wel van plan vlak na de release maar ik ging de volgende dag op vakantie dus ik heb het even uitgesteld.
Verder nog niet aan toe gekomen, zo veel is er voor de desktop gebruiker volgens mij niet veranderd dus ik heb er geen haast mee.
Er is natuurlijk een kans dat als ik Windows 8.1 er op zet en Windows Update draai dat het probleem dan verholpen is, ga ik dat ook even proberen.

Ik ben ook even met de drivers bezig geweest, er was nog een WLAN driver setup op de laptop aanwezig en ik heb een van de site gedownload.
Ze hebben beide niet geholpen, alleen het tekentje rechtsonderin de taakbalk is veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W0kuROAl.png
Wat ik raar vind is dat er zo vaak "Onbekend apparaat" staat in Apparaatbeheer.
Als ik daar op klik (heb het maar met eentje geprobeerd) staat er zo als te zien is dat ik de driver opnieuw moet installeren, en als ik klik op "Stuurprogramma opnieuw installeren" krijg ik de foutmelding die in het schermpje er onder staat.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Windows 8.1 er op gezet en hij doet het weer *O*.
Bedankt voor je hulp :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00

TheVMaster

Moderator WOS
Wat ik ook wel eens heb gehad (heb ook een Lenovo), is dat het 'aan' en 'uit' zetten van WIFI ook weer een lijst met WIFI netwerken geeft. Overigens had ik dit issue eigenlijk alleen op Windows 8, niet op 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TheVMaster schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:40:
Wat ik ook wel eens heb gehad (heb ook een Lenovo), is dat het 'aan' en 'uit' zetten van WIFI ook weer een lijst met WIFI netwerken geeft. Overigens had ik dit issue eigenlijk alleen op Windows 8, niet op 8.1 :)
Maar toen had je vast geen 8 onbekende apparaten onder netwerkadapters staan ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00

TheVMaster

Moderator WOS
Brahiewahiewa schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:37:
[...]

Maar toen had je vast geen 8 onbekende apparaten onder netwerkadapters staan ;o)
Niet te bijdehand he....nee 8) nu zie ik het, is toch niet altijd handig Tweakers een tablet lezen....had dat onbekende apparaat niet gezien.... O-)
Pagina: 1