Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht ben ik gewoon super dom ofzo, maar ik begrijp echt werkelijk niet hoe ik muziek moet afspelen op mijn Nexus 4, en hoe ik een mp3 ringtone instel.

Bij mijn vorige Android telefoons kon ik gewoon mp3s op de SD-kaart zetten en afspelen in de muziek app zonder problemen. Ook kon ik dan een mp3 bestand in de "ringtones" map zetten, en vervolgens instellen als ringtone in de settings.

Datzelfde werkt nu totaal niet meer. De muziek app zit te zeuren dat ik maar muziek moet kopen op Google Play en de settings pakt de mp3s in de "Ringtones" map ook totaal niet op. Ook krijg ik daar de optie op mijn file browser app te gebruiken om een file te selecteren, maar als ik dan een mp3 selecteer zegt die "unknown" en heb ik gewoon geen ringtone.

Ik begrijp echt totaal niet wat ik verkeerd doe... waarom werkt wat mp3 bestandjes kopiëren naar de "Music" map niet gewoon? Wat zie ik over het hoofd?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Weet je zeker dat die muziekbestandjes wel goed zijn?
Misschien iets misschien gegaan met kopiëren?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggestie. Ik weet wel zeker dat ze goed zijn. Ze hebben gewerkt op mn vorige Android telefoons, werken op mn PC en m'n iPod. Maakt ook niet uit of ik ze via mijn PC kopiëer of via Dropbox download.

Overigens heb ik even PowerAmp gedownload om te kijken of het daar wel in werkt, het antwoord is ja.

Dus waarom zou Google Play Music die bestanden dan niet herkennen. En waarom kan ik ze dan niet instellen als Ringtones... dat vind ik vrij apart.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google Play is niet de muziekapp, Google Play is een winkel waarin je oa muziek kan kopen. Ik denk dat je in de verkeerde app zit :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:38:
Google Play is niet de muziekapp, Google Play is een winkel waarin je oa muziek kan kopen. Ik denk dat je in de verkeerde app zit :p
Jah die heet dus Play Music inderdaad. Zat wel in de juiste app, had het alleen even verkeerd getypt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat er iets mis gaat met het kopiëren. In "play music" zou je gewoon je mp3 bestanden moeten kunnen zien. Probeer eens een andere app? Bijvoorbeeld poweramp?

Hoe je een andere ringtone instelt geen idee. Lijkt me te vinden via [google=nexus 4 mp3 ringtone]

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 02-11-2013 19:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:42:
Ik denk dat er iets mis gaat met het kopiëren. In "play music" zou je gewoon je mp3 bestanden moeten kunnen zien. Probeer eens een andere app? Bijvoorbeeld poweramp?

Hoe je een andere ringtone instelt geen idee. Lijkt me te vinden via [google=nexus 4 mp3 ringtone]
Ik quote mezelf hierboven:
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:35:
Overigens heb ik even PowerAmp gedownload om te kijken of het daar wel in werkt, het antwoord is ja.
JvS schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:42:Hoe je een andere ringtone instelt geen idee. Lijkt me te vinden via [google=nexus 4 mp3 ringtone]
Natuurlijk heb ik zelf al gezocht op het internet. En daar staat gewoon "zet de mp3 in de ringtones map", wat dus niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 19:51 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 22:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb zelf een Nexus 4 en bij mij werkt het wel simpelweg door de .mp3's in de map 'Ringtones' te zetten.

Let wel op dat de benaming anders kan zijn! Heb je al geprobeerd het toestel opnieuw op te starten zodat hij alles weer indexeert?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Download eens File Manager, en probeer dan je ringtone te wijzigen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

De eerste link op google zegt dit:
When you first get your Nexus 4 and try to change the ringtone from one of the built-in ones, you’ll quickly find that it’s not quite as simple as it should be. The easiest way by far that I have found is to install an app called Rings Extended that will allow you to choose from various music files that you have downloaded and select any one of these as your tone of choice.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten, meerdere keren. Helaas heeft dat ook niet gewerkt.
Een file manager heb ik ook, dat heb ik zelfs in mijn originele post gezet, dat dat ook niet werkt.

Die tekst heb ik nog niet gevonden (wellicht omdat ik geen Google gebruik?), maar dat verklaart nog steeds niet waarom het niet gewoon werkt voor mij, en wel werkt voor andere mensen. En waarom zou ik extra apps installeren op een moderne telefoon uit 2012 om een mp3 in te stellen als ringtone, als telefoons van 5 jaar geleden dat al out of the box konden?
Beetje vreemd. Ik ga liever op zoek naar wat er echt mis is met mijn telefoon, en vervolgens proberen het probleem te verhelpen.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 14:25
Om muziek af te spelen: je moet linksbovenaan onder Nu luisteren kiezen voor op apparaat.
Dan krijg je normaal alle mp3s te zien die op je telefoon te vinden zijn.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 22:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heb je toevallig Dropbox geïnstalleerd?

Als je bestand daar op staat kan je via instellingen de optie 'Export' kiezen. Vervolgens exporteer je hem naar de map 'Ringtones'. Je hebt dus geen dedicated file manager nodig.

Verwijderd

Topicstarter
BeArt schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:04:
Om muziek af te spelen: je moet linksbovenaan onder Nu luisteren kiezen voor op apparaat.
Dan krijg je normaal alle mp3s te zien die op je telefoon te vinden zijn.
Linksboven staat "Google Play Music". Als ik daar op druk dan lijkt het wel alsof het een knop is, maar er gebeurd niets. Zie hier wat ik krijg: http://i.imgur.com/UNX4SOZ.png
Bolletje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:06:
Heb je toevallig Dropbox geïnstalleerd?

Als je bestand daar op staat kan je via instellingen de optie 'Export' kiezen. Vervolgens exporteer je hem naar de map 'Ringtones'. Je hebt dus geen dedicated file manager nodig.
Ik vind het heel aardig dat je probeert te helpen hoor, dat stel ik zeker op prijs, maar het zou je sieren als je ook daadwerkelijk mijn posts leest. Dan zou je erachter komen dat ik reeds al heb geprobeerd bestanden in de map 'Ringtones' te zetten, alswel bestanden via Dropbox heb gedownload; die worden dus ook niet opgepakt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:34:
[...]

Linksboven staat "Google Play Music". Als ik daar op druk dan lijkt het wel alsof het een knop is, maar er gebeurd niets. Zie hier wat ik krijg: http://i.imgur.com/UNX4SOZ.png

[...]
Op de 3 streepjes daarnaast al geprobeerd? :+

Verwijderd

Topicstarter
dutchgio schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:42:
[...]

Op de 3 streepjes daarnaast al geprobeerd? :+
Nee, dit is de aller eerste keer dat ik met een Android telefoon werk (behalve mijn vorige 3 Android telefoons dan) en dat ik uberhaupt iets doe op een elektromagisch apparaat...

Uiteraard heb ik dat geprobeerd, Refresh, alle opties in Settings langsgeweest... zelfs de Help gelezen! Daarin staat dat het allemaal perfect werkt, natuurlijk. Ik kan nog wel Send Feedback proberen, zien of dat wat uithaald.
Bedankt voor de suggestie!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:51:
[...]

Nee, dit is de aller eerste keer dat ik met een Android telefoon werk (behalve mijn vorige 3 Android telefoons dan) en dat ik uberhaupt iets doe op een elektromagisch apparaat...

Uiteraard heb ik dat geprobeerd, Refresh, alle opties in Settings langsgeweest... zelfs de Help gelezen! Daarin staat dat het allemaal perfect werkt, natuurlijk. Ik kan nog wel Send Feedback proberen, zien of dat wat uithaald.
Bedankt voor de suggestie!
Ik heb net even Google Music geinstalleerd, en geloof het of niet: de eerste keer openen en mijn muziek staat erbij.
Van Macklemore tot Whatsapp Audio :+

En de 3 streepjes zijn weldegelijk een menu: in de zogeheten 'hamburger style'
Hier heb ik de keuze uit: nu luisteren, mijn bibliotheek, afspeellijsten, instantmixen en winkel.
Deze komt ook via een swipe van de linkerkant van het scherm zichtbaar in beeld.

- Menu > vernieuwen al geprobeerd?
- google play music updaten/verwijderen/opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
dutchgio schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:01:
[...]

Ik heb net even Google Music geinstalleerd, en geloof het of niet: de eerste keer openen en mijn muziek staat erbij.
Van Macklemore tot Whatsapp Audio :+

En de 3 streepjes zijn weldegelijk een menu: in de zogeheten 'hamburger style'
Hier heb ik de keuze uit: nu luisteren, mijn bibliotheek, afspeellijsten, instantmixen en winkel.
Deze komt ook via een swipe van de linkerkant van het scherm zichtbaar in beeld.

- Menu > vernieuwen al geprobeerd?
- google play music updaten/verwijderen/opnieuw installeren
In de post die je quote staat letterlijk dat ik alle opties in het menu al ben langsgeweest en ook Refresh al heb geprobeerd... misschien begreep je mijn sarcasme niet, ofzo? Dus dat werkt niet.
Heb Play Music ook al verwijderd, disabled, opnieuw geinstallerd, caches gecleared, nee hoor, niets werkt. Hij kan geen muziek vinden.

Wat wel apart is, als ik met mijn file browser naar een mp3 navigeer en selecteer, dan kan ik als app wel Play Music selecteren, en dan speelt die af in een soort van kleine pop-up. Maar de app kan ze verder niet vinden.

In PowerAmp werkt het dus wel, maar gek genoeg werkt het in Mixzing dan weer niet.

Ik begrijp er echt he-le-maal niets van. Wat kan er verdorie nou zo lastig zijn aan een muziek app anno 2013..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Beste app hiervoor is Ringdroid (Play Store link).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
ikzelf had deze issue in het verleden ook een keer gehad. Muziek kwam gewoon niet tevoorschijn. Ik gok dat bij jou precies hetzelfde aan de hand is. Zorg ervoor dat de mediascanner proces draait. Deze zorgt ervoor dat alles herkend wordt.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer je telefoon eens te herstarten en dan een MP3 te downloaden vanaf de telefoon zelf zonder dat die via USB gekoppeld is met je computer. Dan is de SD-kaart niet ontkoppeld voor het Android OS en werkt het misschien wel. Dan zou ik hem gewoon rooten zodat je met WIFI bestanden over kan zetten op je telefoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Mouki_9 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:39:
ikzelf had deze issue in het verleden ook een keer gehad. Muziek kwam gewoon niet tevoorschijn. Ik gok dat bij jou precies hetzelfde aan de hand is. Zorg ervoor dat de mediascanner proces draait. Deze zorgt ervoor dat alles herkend wordt.
Hmm, je noemt een goed punt. Enkele weken geleden zat ik te klooien met de mediaserver, omdat die zogenaamd mijn battery aan het drainen was (was in feite een slecht geprogrammeerd spel dat op die achtergrond actief bleef en via de mediaserver mn battery aan het drainen was). Wellicht heb ik toen iets uitgezet wat ervoor zorgt dat mn media niet juist wordt opgepakt? Ik zit een beetje te kijken, maar kan niet echt iets vinden waar je dat uit en/of aan kan zetten. Het proces draait in ieder geval wel..
Marzman schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:50:
Probeer je telefoon eens te herstarten en dan een MP3 te downloaden vanaf de telefoon zelf zonder dat die via USB gekoppeld is met je computer. Dan is de SD-kaart niet ontkoppeld voor het Android OS en werkt het misschien wel. Dan zou ik hem gewoon rooten zodat je met WIFI bestanden over kan zetten op je telefoon.
Het eerste wat ik probeerde was een enkele MP3 te downloaden vanaf Dropbox, maar die werd dus niet opgepikt. Pas daarna geprobeerd met USB-kabel. Overigens wordt bij de Nexus 4 de SD-kaart niet ontkoppeld aangezien het MTP-protocol gebruikt wordt.
En het zou toch wat zijn als ik mijn telefoon zou moeten rooten enkel om MP3tjes te luisten... :P

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:55:
[...]

Hmm, je noemt een goed punt. Enkele weken geleden zat ik te klooien met de mediaserver, omdat die zogenaamd mijn battery aan het drainen was (was in feite een slecht geprogrammeerd spel dat op die achtergrond actief bleef en via de mediaserver mn battery aan het drainen was). Wellicht heb ik toen iets uitgezet wat ervoor zorgt dat mn media niet juist wordt opgepakt? Ik zit een beetje te kijken, maar kan niet echt iets vinden waar je dat uit en/of aan kan zetten. Het proces draait in ieder geval wel..
als je root hebt, dan zijn daar apps voor in de play store. Volgens mij is dit er eentje: Google Play: Rescan Media ROOT

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Pagina: 1