Algemeen advies upgrade computer

Pagina: 1
Acties:

• knuppeldeboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik wil mijn pc upgraden in een andere kast die ik al heb net als de volgende onderdelen die ik (in eerste instantie) blijf gebruiken:

1x 1TB hdd.
drie schermen: LG flatron l192ws, Samsung syncmaster p2070 en een Hanns-g hw191a (deze laatste is op het moment door een gebrek aan een goede videokaart niet in gebruik).
De voeding (450 watt. later voor upgrade aan te kijken). xgear met het model nummer cps4500t12f1 (kan er niks over vinden verder).
dvd-rom brander.

Nu wil ik over een bepaalde periode een amd systeem in elkaar zetten met een nieuwe video kaart, nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw werkgeheugen (waarschijnlijk in delen gekocht in de volgorde waar het in staat vanwege het geld.)

Deze videokaart moet drie schermen kunnen aansturen (de drie schermen die al eerder zijn vermeld) en kan ongeveer rond de €150,- kosten (zoals ik zelf al een beetje onderzoek had gedaan naar een asus gtx650 of msi gtx660 maar ik hoef niet specifiek een nvidia kaart (dat kan het ongeveer gaan kosten). Gamen gebeurt af en toe op een scherm. (en hoeft ook niet specifiek op ultra settings ofzo want nu game ik meestal ook op medium of low. Maar toch wil ik de beste videokaart voor mijn geld)

Daarna komt de rest:
Als processor wil ik graag een 6 of 8 core hebben die een beetje redelijk geprijsd is. (zelf had ik al naar de am3+ socket gekeken(FX Series geloof ik).)

Hierbij een moederbord met de formfactor atx die bij dat moederbord past deze heb ik het liefst niet duur maar ook niet goedkoop-duurkoop. Ook moet deze (van zelf sprekend naar mijn ideeën) ddr3 ram slots hebben.

Dan als laatste het werk geheugen:
Ik wil graag 8 gig onder het zelfde motto als het moederbord aanschaffen. Hier liep ik zelf tegenaan omdat ik het niet altijd even goed weet wat nou waarop past (kijk naar het aantal pins de rest kan ik nog wel uitvogelen)

Al met al zou ik graag voor het moederbord de processor en het werkgeheugen tussen de 250 en de 300 euro zitten (dit leek mij een realistisch bedrag).

Hopelijk heb ik hiermee genoeg info gegeven om verder op te gaan maar mocht je nog dingen willen weten dan kan je altijd vragen :) .