Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia/gaming laptop maximaal €1.000,-

Pagina: 1
Acties:

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Hallo,

Ik loop nu ongeveer 3 jaar rond met mijn Dell XPS 17 met een nvidia geforce gt 555m.
Nu ben ik toe aan een nieuwe laptop aangezien de gt555m achter begint te lopen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik speel vooral veel MMORPG's, maar ook pak ik wel eens een shooter mee zoals Battlefield of Call of Duty.
Daarnaast luister ik ook graag muziek via boxen, dus een beetje een goede geluidsinstallatie is ook fijn. Dit is geen pré.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal €1.000,- (Raad je een laptop aan die €1.050,- is, dan kan dat nog wel.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De XPS 17 is 17.3" en aardig zwaar. Vandaar dat ik nu een maatje kleiner wil. dus een laptop moet 15.6" zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb al research gedaan en ik kwam uit bij Lenonvo.
Nu zie ik de Y500 en de Y510 voor respectievelijk 899 en 999 euro.

Extra opmerkingen
Ik heb een SSD ( Samsung 840 pro 128gb) die ik mee wil nemen naar de volgende laptop. Dus het moet een laptop zijn waar deze ingebouwd kan worden.

Hopelijk weten jullie nu genoeg en kunnen jullie mij van advies voorzien. Mocht er nog meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De Y510 wordt afgeraden vanwege slechte koeling en slechte accuduur. De Y500 zou dan een betere keus zijn, want die is beter op deze vlakken.
pricewatch: Asus N56VB-S4062H
Deze wordt nog vaker aanbevolen.

• Mrsrd13
Jornv schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:58:
De Y510 wordt afgeraden vanwege slechte koeling en slechte accuduur. De Y500 zou dan een betere keus zijn, want die is beter op deze vlakken.
pricewatch: Asus N56VB-S4062H
Deze wordt nog vaker aanbevolen.
Zit er bij die Y500 standaard 2x een 650m in? Of moet je er een tweede bijkopen?

• Jornv
Ik weet het niet zeker, maar het zou mij verbazen als je voor die prijs de 2de 650 erbij krijgt. Ik neem aan dat het om de standaardconfiguratie gaat.

• Mrsrd13
Jornv schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:27:
Ik weet het niet zeker, maar het zou mij verbazen als je voor die prijs de 2de 650 erbij krijgt. Ik neem aan dat het om de standaardconfiguratie gaat.
Ok, maar kan je bij deze beide gemakkelijk een SSD installeren? En welke speelt het beste muziek af?

• Jornv
De asus heeft goede speakers geloof ik en als het goed is krijg je er een subwoofer bij. Van de lenovo's zou ik het niet weten.
Je kan in al deze laptops een ssd installeren. In de asus kan je dat combineren met een harde schijf. Bij de lenovo modellen weet ik dat er een extra hhd in de ultrabay (waar de extra gpu in kan) gezet kan worden dus dan is ssd/hdd combi ook mogelijk, maar waarschijnlijk kan je niet 2x gpu, ssd en hdd tegelijk hebben.

• Mrsrd13
Jornv schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:42:
De asus heeft goede speakers geloof ik en als het goed is krijg je er een subwoofer bij. Van de lenovo's zou ik het niet weten.
Je kan in al deze laptops een ssd installeren. In de asus kan je dat combineren met een harde schijf. Bij de lenovo modellen weet ik dat er een extra hhd in de ultrabay (waar de extra gpu in kan) gezet kan worden dus dan is ssd/hdd combi ook mogelijk, maar waarschijnlijk kan je niet 2x gpu, ssd en hdd tegelijk hebben.
Bedankt voor de informatie. Het zou mooi wezen als iemand dat laatste kan bevestigen. Dat is namelijk wat ik uiteindelijk wil, mocht ik voor de Lenovo gaan.

Verwijderd

In de Y500 zit een mSATA slot waar je een mSATA SSD in kwijt kan. In andere notebooks moet je de dvd drive vervangen als je een SSD naast je HDD wilt hebben.

• Mrsrd13
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:50:
In de Y500 zit een mSATA slot waar je een mSATA SSD in kwijt kan. In andere notebooks moet je de dvd drive vervangen als je een SSD naast je HDD wilt hebben.
Als ik goed lees, dan is een Samsung 840 pro geen mSATA SSD? Dus zou ik een nieuwe ssd moeten kopen speciaal voor de lenovo, maar dan kan ik uiteindelijk wel twee grafische kaarten doen en een HDD?

Verwijderd

mSATA:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1355403683.jpeg

Als je van plan bent een 2e GT 650m in je lenovo te stoppen ga je volgens mij ver boven je budget.

Overigens heeft je XPS beter geluid dan zowel de Y500 als N56 zonder subwoofer.

• Mrsrd13
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:04:
mSATA:
[afbeelding]

Als je van plan bent een 2e GT 650m in je lenovo te stoppen ga je volgens mij ver boven je budget.

Ik ben ook niet van plan om direct een tweede 650 of in het geval van
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)€ 899,99€ 899,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,99

een tweede 750m toe te voegen. Het is alleen fijn om later nog één toe te voegen i.p.v. weer een nieuwe te kopen later.

De geluidkwaliteit was geen pré, ik gebruik voornamelijk ook mijn koptelefoon.

In ieder geval bedankt voor alle informatie. Ik denk dat het deze Lenovo gaat worden.

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:04:
mSATA:
[afbeelding]

Bewijzen? weg

Ik heb zelf een Y500 met dubbele gt650 weten te bemachtigen voor €1000.

http://www.norrod.nl/zkb-...16ssd-gt650m/details.aspx Deze maar dan inclusief 2e GPU.

Ik weet ook dat het geluid echt wel goed is wat uit de y500 komt. Geen problemen mee.
Wat ik uit ervaring kan zeggen is dat het geluid beter is dan waar een BTO laptop mee komt (heeft inderdaad waardeloos geluid) Ik heb ook een MSI bakbeest gehad van 2012 waar vergelijkbaar geluid uit komt als de y500.

[ Voor 41% gewijzigd door Bolletje op 02-11-2013 21:07 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Dountoun schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:05:
[...]

Bewijzen? Dell fanboy...

Ik heb zelf een Y500 met dubbele gt650 weten te bemachtigen voor €1000.

http://www.norrod.nl/zkb-...16ssd-gt650m/details.aspx Deze maar dan inclusief 2e GPU.

Ik weet ook dat het geluid echt wel goed is wat uit de y500 komt. Geen problemen mee.
Wat ik uit ervaring kan zeggen is dat het geluid beter is dan waar een BTO laptop mee komt (heeft inderdaad waardeloos geluid) Ik heb ook een MSI bakbeest gehad van 2012 waar vergelijkbaar geluid uit komt als de y500.
Gutteguttegut, Darkstone heeft het over een Dell die beter geluid heeft (want die XPS serie was supergoed op dat gebied, dat was toen heel opmerkelijk) en opeens is hij een fanboy? Hij raadt wel vaker Dell aan, want het is een merk met vrij veel goede laptops (lang niet allemaal, dat niet).

De Dell XPS laptops van 2 a 3 jaar oud hebben een briljant geluidsysteem dat op vele plekken als opmerkelijk en goed omschreven zijn: Het geluid is een stuk beter dan uit de gemiddelde laptop.
Leuk dat de Y500 goed geluid heeft, kansen zijn heel groot (ik heb de Y500 verder nooit gehoord) dat het geluid van de XPS nog een stukje beter is. Darkstone kent z'n laptops: Hij zal dit waarschijnlijk wel firsthand ervaren hebben.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Ja, want dat doen ze direct allemaal... Dit is een specifiek model dat naar kattepis ruikt en da's alleen vanwege schoonmaakspullen die ze gebruiken voordat het ding in elkaar wordt gezet (voor zover ik weet). Het probleem is ook alweer opgelost met nieuwe modellen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
Ik heb een Dell XPS en het geluid is inderdaad enorm goed voor een laptop (zelf meerdere laptops in bezit (en gehad), en zelf in de retail met laptops gewerkt, dus genoeg vergelijkingsmateriaal).

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2013 21:10 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Mrsrd13 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:17:

een tweede 750m toe te voegen. Het is alleen fijn om later nog één toe te voegen i.p.v. weer een nieuwe te kopen later.

De geluidkwaliteit was geen pré, ik gebruik voornamelijk ook mijn koptelefoon.

In ieder geval bedankt voor alle informatie. Ik denk dat het deze Lenovo gaat worden.
Zorg er dan voor dat je die 2e GT 750m dan ook echt toe voegt. Als je dat niet gaat doen is de N56 over het algemeen een betere (en goedkopere) keuze.

• Mrsrd13
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:28:
[...]

Zorg er dan voor dat je die 2e GT 750m dan ook echt toe voegt. Als je dat niet gaat doen is de N56 over het algemeen een betere (en goedkopere) keuze.
En voor die N56 heb je ook een Msata SSD nodig of kan ik daar wel mijn SSD meenemen?

Verwijderd

Je kan je SSD meenemen als je de dvd drive er uit gooit en zo'n onderdeel monteert voor een tientje:
Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/2f0j00ZsuaUbVRVYof/Universal-Second-HDD-Caddy.jpg

De dvd drive vervang optie voldoet niet voor de Y500, want de 2e grafische kaart gaat ook in de dvd drive. Daar 'moet' je dus een mSATA aanschaffen als je de harde schijf wilt behouden.

• Mrsrd13
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:24:
Je kan je SSD meenemen als je de dvd drive er uit gooit en zo'n onderdeel monteert voor een tientje:
[afbeelding]

De dvd drive vervang optie voldoet niet voor de Y500, want de 2e grafische kaart gaat ook in de dvd drive. Daar 'moet' je dus een mSATA aanschaffen als je de harde schijf wilt behouden.
Ok, hartelijk bedankt. Het wordt de ASUS.

Alle andere mensen ook bedankt voor de informatie.

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38

• Mrsrd13
"De Y510 wordt afgeraden vanwege slechte koeling en slechte accuduur."

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 07:30
"De Y510 wordt afgeraden vanwege slechte koeling en slechte accuduur"

Stel ik heb voldoende aan een enkele 750m, dan zijn deze twee problemen al redelijk verholpen toch?

Een videokaart = minder warmte dan 2?
En ik lees dat een y510p met slechts een 750m een accuduur van 4,5uur haalt.

Verwijderd

De hitte bevind zich voornamelijk aan de linkerkant van de laptop, terwijl de 2e GT 750m aan de rechterkant er in gaat met eeen volledig gescheiden koelsysteem. Dat zou geen invloed moeten hebben op de temperaturen.

En het probleem van de Y510p is verder dat de N56 hem eigenlijk op elk front met een kleine marge verslaat, behalve de grafische kaart. Maar wat heeft dat dan nog voor zin als je geen 2e GT 750m erbij gaat zetten?

De Y580 wat een leuke laptop en zag ik als gelijkwaardig aan de N56. De Y500 bracht enkele downgrades, en nu brengt de Y510p nog meer downgrades. Van de gelijkwaardigheid aan de N56 is niet veel meer over.
Pagina: 1