Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbele output van 1 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Ik gebruik nu SPDIF uitgang op mijn geluidskaart maar ik wil ander programma naar de normale output sturen van dezelfde geluidskaart en/of naar een onboard geluidskaart.

Bestaat er iets van software waarbij je geluid van kan pushen naar een bepaalde poort op je geluidskaart binnen Windows zonder dat dit de default output aanpast?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:10
Wat heb je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd?

Zijn er programma's in het specifiek die je naar een andere output wilt hebben? Veel mediaspelers, bijvoorbeeld, hebben een instelling dat je voor dat programma een aparte output kunt kiezen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens naar de settings van dat "andere programma"..

Als ik de onboard van de laptop als de fault zet (dat is nu m'n externe geluidskaart) gaat alles over de onboard heen, tenzij ik in de software die ik gebruik gewoon keihard de geluidskaart kies.

Het is dus geen enkel probleem om simultaan video op TV te kijken (beeld en geluid over HDMI) en winamp over de externe kaart gooien en de system sounds over de onboard speakers..

Ey!! Macarena \o/

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Bij een aantal programma's is dit inderdaad wel mogelijk maar bij veel zit dit er ook niet in, neem bijvoorbeeld Spotify of diverse spellen.