Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Alph
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 10:01
Hallo mensen van het forum,

Ik heb al jaren een desktop, maar wil nu eens overstappen naar een laptop, en het liefst een snelle. Mijn budget is redelijk, en na wat rondkijken ben ik gestuit, zoals de meesten die op dit moment naar laptops zoeken, op de N56 van Asus

Maar als ik dan kijk, zie ik 2 versies die mij aanspreken, maar bij 1tje heb ik mijn twijfels. Namelijk zo;
Je hebt de http://tweakers.net/pricewatch/339004/asus-n56vb-s4062h.html , die gewoon hele mooie specs voor de prijs biedt.

En toen ik erover uit was dat ik die laptop wilde, vond ik opeens nog deze: http://tweakers.net/pricewatch/354303/asus-n56vv-s4069h.html

Die laatste biedt duidelijk betere specs, de opslag is minder maar dat doet onder voor de toch best wel betere videokaart, namelijk een GT750M i.p.v. de GT740M die in de eerste zit, en dat terwijl hij maar een paar tientjes duurder is.
Maar als je dan naar die 2de laptop kijkt, kun je zien dat hij maar beschikbaar is in 1 winkel. Is dit dan een typfout misschien, of is hij nog maar moeilijk te krijgen? Of zie ik misschien wat over het hoofd? Voordat ik dit bij de winkel zelf check, wilde ik het even aan jullie vragen.

Alvast bedankt! :)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Volgens mij is er niets mis met die tweede laptop in je post, Jezzard. Je kan hem gewoon halen voor die prijs voor zover ik kan zien, waarschijnlijk restvoorraad of juist nog niet in alle winkels verkrijgbaar op het moment.

Didam, wat een ongelofelijk slechte keuze is die laptop. Waarom zou je die in hemelsnaam posten voor iemand die een snelle laptop in plaats van zijn desktop wilt en vooral naar videokaarten zit te kijken?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Omdat hij altijd random laptops van campusshop post en sowieso niet van de Pricewatch...

Ik zou Laptopshop even mailen om te vragen of er daadwerkelijk een 750 in zit. Als dat zo is, zou je die idd kunnen kopen. Mooie laptop :)

Verwijderd

Los van de vraag of dat een goede of slechte keuze is, zou je in het vervolg ook argumenten kunnen noemen voor je keuze? Ik zie jou in verschillende topic een laptop van campusshop linken zonder verdere argumenten. De topicstarter heeft niets aan jouw advies als hij jouw kennis niet in kan schatten.

Wat betreft de laptops uit de topicstart, ik zou de variant met GT 740m nemen. De GT 740m en 750m zijn precies hetzelfde, met uitzondering van de kloksnelheid. Het is echter niet moeilijk om de GT 740m wat te overclocken zodat hij op dezelfde snelheid als de GT 750m draait.

Ik zou dan overigens voor pricewatch: Asus N56VB-S4016H gaan.

• Merethil
Behalve dat je bij de GT 740M nog een 64-bit bus zou kunnen krijgen... Maar da's bij deze laptop niet zo dus je kan inderdaad de 740M nemen. Echter, als je een 750M neemt kan je die weer net wat verder overklokken, dus zich wel enigsinds verschil in natuurlijk.

750M is denk ik een betere batch dan 740M chips.

Verwijderd

€60 om mogelijk 'een betere batch' te krijgen lijkt mij wat overdreven :P

• Merethil
Hey hey hey, een betere batch en een beter naampje :+

De eerste is inderdaad prima zoals Darkstone zei. Die 60 euro kan je weer steken in een spaarpotje voor een goeie SSD :)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Leuk en aardig allemaal, maar waarin moet de laptop snel zijn?
Gamen? = sterke graka.
CAD programma's? = cpu met hoge single-core performance.
3D renderwerk? = cpu met hoge multi-core performance.
huis-tuin- en keukengebruik? = ssd

• Alph
Tof tof, die reacties! Erg bedankt voor deze feedback.
Merethil schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:03:
Hey hey hey, een betere batch en een beter naampje :+

De eerste is inderdaad prima zoals Darkstone zei. Die 60 euro kan je weer steken in een spaarpotje voor een goeie SSD :)
Ik kreeg er op internet inderdaad wat dingen over mee, over een betere batch etc. Maar ook kijkend naar mijn antwoord hieronder, ik wil de laptop best graag gebruiken om ook nog eens wat mee te kunnen gamen, dus neig ik best wel naar de GT 750M. Overclocken is niet echt direct iets wat me verstandig lijkt voor een laptop, kijkend naar koeling en het feit dat het een laptop is (?).
Met wat research kwam ik op http://www.notebookcheck....orce-GT-750M.90245.0.html waar toch best wel te zien is dat die een stuk meer kan dan de GT 740M (http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html)
wappiewappie schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:59:
Leuk en aardig allemaal, maar waarin moet de laptop snel zijn?
Gamen? = sterke graka.
CAD programma's? = cpu met hoge single-core performance.
3D renderwerk? = cpu met hoge multi-core performance.
huis-tuin- en keukengebruik? = ssd
CAD en 3D renderwerk ga ik me niet echt mee bezig houden voor zover ik weet. Eerder wat Photoshop of lichte videobewerking, maar daar is tegenwoordig al niet heel veel meer voor nodig.
Gamen is best wel iets wat ik met de laptop wil kunnen, ik weet dat ik niet het beste van het beste kan verwachten voor mijn price range. Ook met een desktop zou ik beter uit zijn, qua GPU en (zelf)bouw, maar toch ga ik voor de laptop om redenen als handbaarheid, etcetc.
SSD ben ik inderdaad van plan erbij te halen, toch wel een noodzakelijk iets voor mij in ieder geval.

EDIT: Ik heb op de Asus site gekeken, en er zit inderdaad een GT750M in de N56VV serie, dus de site zal wel kloppen dan. (http://www.asus.com/Noteb...oks/N56VV/#specifications)

[ Voor 45% gewijzigd door Alph op 04-11-2013 17:38 ]

• Alph
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:57:
[...]

Los van de vraag of dat een goede of slechte keuze is, zou je in het vervolg ook argumenten kunnen noemen voor je keuze? Ik zie jou in verschillende topic een laptop van campusshop linken zonder verdere argumenten. De topicstarter heeft niets aan jouw advies als hij jouw kennis niet in kan schatten.

Wat betreft de laptops uit de topicstart, ik zou de variant met GT 740m nemen. De GT 740m en 750m zijn precies hetzelfde, met uitzondering van de kloksnelheid. Het is echter niet moeilijk om de GT 740m wat te overclocken zodat hij op dezelfde snelheid als de GT 750m draait.

Ik zou dan overigens voor pricewatch: Asus N56VB-S4016H gaan.
Mag ik vragen hoezo dan de VB...16H i.p.v. de VV...62H? Ik zie alleen verschil in het feit dat de 16H 5GHz-ondersteuning heeft, maar wel 2gb minder RAM-/werkgeheugen heeft.

Verwijderd

Het scheelt 3 tientjes. ;)

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 08:57
Heel grappig, ik zit met letterlijk exact hetzelfde probleem. Ik kan ook niet kiezen tussen de twee laptops van de TS.
Ik ben zelf ook wat meer naar de 750 geneigd, als ik de benchmarks bekijk:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[ Voor 11% gewijzigd door Mattie84 op 04-11-2013 19:27 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mattie84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:26:
Heel grappig, ik zit met letterlijk exact hetzelfde probleem. Ik kan ook niet kiezen tussen de twee laptops van de TS.
Tja... ik moet zeggen dat ik de vb heb met de 740 maar hij kan aardig mee. Op zon klein schermpje zie je dat kleine beetje detail toch niet echt. Ik speel zelf af en toe bf 3 op mijn laptopje en moet zeggen dat ik (zonder ze 1 op 1 met mijn krachtigere desktop te vergelijken) ik bf3 op de asus erg mooi vind. Ik heb er wat geheugen bij geprikt, SSDtje erin en nieuwe wifikaart (waarom ik dat laatste eigenlijk heb gedaan weet ik ook niet... iets met impulsaankoopje...) en hij loopt super lekker. Ik ben blij dat ik voor deze ben gegaan en niet voor een nog duurdere versie.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Mattie84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:26:
Houd er dan wel rekening mee dat je in principe €60 of meer betaalt voor wat je in feite net zo goed zelf kan doen door wat met een slider in MSI afterburner te rommelen.

• Alph
Bedankt voor alle berichten hiero, en dan heb ik nog een laatste vraag, met betrekking tot de laptop die ik ga kiezen.

Het is voor mij de N56VV geworden, en ik zit nu met de vraag of ik beter een RAM upgrade kan doen, of om er een SSD in te pleuren. In het geval van SSD zoek ik nog naar advies voor een compatible iets, voor zover dat uitmaakt. Nog een laatste advies zou erg tof zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alph op 06-11-2013 23:12 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
SSD is altijd aan te raden en ik weet niet of je je RAM vol gaat krijgen als je alleen een beetje gaat gamen en kleinere photoshop en videobwerkingsbestanden gaat maken. Dus als je geld overhoudt sowieso een SSD en heel misschien later nog wat RAM mocht je het nodig hebben.

Samsumg EVO of de Crucial M500 zijn 2 goede SSD's. Erop letten dat je de SATA versie pakt en niet de mSATA. Verder kun je die dan op de plek van de HDD zetten en de HDD op de plek van de dvd-drive duwen die je dan weer in een externe caddy kunt duwen.
Pagina: 1