Dell inspiron 17r se garantie problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb een dell inspiron 17r se van minder dan een jaar oud. Deze had wireless en lan ontvangst problemen. Hiervoor is een afspraak voor reparatie gemaakt.

Op de dag van de afspraak is de monteur niet komen opdagen, ik heb toen dus een dag voor niets vrij genomen. De dag erop is de monteur alsnog langst geweest en heeft het moederbord en wlan kaart vervangen. Na reparatie startte de laptop in zijn geheel niet meer op.

Opnieuw een monteur laten komen: moederbord en nu de ook de netwerkkaart (lan) vervangen. Hierna startte de laptop weer op, maar werkte de lan verbinding niet meer. Zodra je de lan kabel in de laptop steekt slaat de router op tilt en moet deze gereset worden. Op een andere laptop functioneert lan via dezelfde router prima. De monteur constateert dat het probleem in de latop zit.

Wederom een nieuwe afspraak gemaakt: andere monteur vervangt nogmaals de netwerkkaart, echter het probleem blijkt daarmee wederom niet verholpen. Ook nu wordt geconstateerd dat de router prima functioneert en dat het probleem in de dell laptop zit. De monteur heeft vervolgend ook nog contact gehad met de technische dienst van dell, alle instellingen nagelopen, drivers vervangen etc. Niets helpt.

Ik heb vervolgens zelf weer contact met dell gehad en het verzoek ingediend om de laptop om te ruilen voor een nieuwe laptop. Dit bleek niet mogelijk, eerst moesten alle 'stapjes' worden doorlopen. De nieuwe oplossing voor mijn probleem zou een herinstallatie van windows 8 zijn inclusief installatie van alle drivers. Ook na deze actie heb ik nog steeds geen lan verbinding.

Ik heb vervolgens weer teruggebeld met het verzoek om de laptop om te laten ruilen. De medewerker geeft aan dat als hij een aanvraag indient dat de kans waarschijnlijk nul is dat deze wordt omgeruild voor een nieuwe. Wat hij wel kon doen is de laptop op laten halen en door de technische experts laten nakijken. Dit zou maximaal 10 werkdagen duren. Ik heb toen aangegeven dat ik de laptop al sinds 17 oktober niet kan gebruiken door allerlei defecten en dat er inmiddels 4 afspraken zijn geweest voor reparatie en ik de laptop niet nog eens 10 werkdagen kan missen. Totaal zou ik dan bijna een maand een defecte laptop hebben. Naar mijn smaak duurt dit veel te lang. Overigens, mocht de technische expert constateren dat de laptop alsnog moet worden vervangen dan komt er nog een periode van twee weken overeen voor de levering van de nieuwe laptop.

Ander bijkomen punt is dat je continu weer een nieuwe dell medewerker aan de telefoon krijgt die eerst alle stapjes wil verifiëren, zich moet houden aan de “standaard processen”. Als je vervolgens tot vervelends toe uitlegt hoe lang je al problemen hebt, dat je een al 4 monteur afspraken achter de rug hebt, talloze telefoontjes met de technische helpdesk enzovoort, dan wordt er vervolgens gezegd “Sorry meneer, dit is nu eenmaal de procedure”…"wilt u nu een werkende laptop, of bent u uit op een nieuwe laptop ook als we de oude kunnen repareren" ?!? Ik heb toen aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in de reparaties en alle afspraken waarvoor ik iedere keer thuis moet zijn. Dat is de reden dat ik voorstel om de laptop om te laten ruilen voor een nieuwe.

Mijn vragen aan jullie
1.Wat zijn de rechten die ik als consument in deze heb en wat zijn de rechten van dell? Als consument moet je toch binnen een redelijke termijn worden geholpen? Verder lijkt het me dat ik na 4 losse dagen thuis te zijn geweest voor een reparatie door een monteur, voldoende mogelijkheden heb geboden om het probleem op te lossen.

2.Je staat als consument echt machteloos, zeer frustrerend. Heeft iemand ervaring binnen dell met dit soort processen, wat de mogelijkheden voor omruil zijn en hoe ik dit aan moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem ook opsturen of de monteur bij je werk langs laten komen. Als je daarvoor een geschikte baan hebt.

Ik vind het vreemd dat dell netwerkkaarten vervangt terwijl de ethernet adapter kapot is. De ethernet adapter zit op het moederbord of daugtherboard. Die moeten ze dan vervangen, niet de wifi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort beter thuis in het shopping forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Laatste voorstel doen van jouw kant (vervanging van laptop of ontbinden van de koop), reactietermijn van 10 werkdagen geven. Daarna (als ze niet op je voorstel ingaan) stel je ze in gebreke en bel je je rechtsbijstandverzekering. Als je die hebt... Anders zul je het zelf moeten doen bij de rechtbank (met advocaat), maar als je echt het gevoel hebt dat je aan het lijntje wordt gehouden of bij Dell tussen wal en schip in gevallen bent, dan zal het zo moeten.

Aan de andere kant, dat is wel de manier waarvan je zeker zult weten dat je vanaf nu het minst mogelijke medewerking en coulance van Dell zult ontvangen. Wellicht kun je met een nette brief (probeer alle emotie eruit te laten en gewoon de feiten op te sommen, zonder daarbij op techniek in te gaan, een defect is een defect), proberen om alsnog je verhaal kwijt te kunnen. Dan moet je maar hopen dat iemand bij Dell met verstand van klantenservice (en die zijn er heus wel) van mening is dat je toch wel erg onredelijk bent behandeld.

Verder zou ik het niet meer via de telefonische helpdesk proberen. Het blijkt heel erg moeilijk om via zo'n afdeling een probleem fatsoenlijk geëscaleerd te krijgen, want die moeten zich vrij strak aan processen houden. Als je via bijvoorbeeld social media binnenkomt bij ze kan het wellicht helpen om wet hoger in de boom binnen te komen, of probeer eens uit te zoeken of je via LinkedIn iemand bij Dell kent? Medewerkers weten vaker de juiste ingang voor dit soort problemen. Als dat niet lukt kun je natuurlijk ook de facebook en twitterpagina's van Dell helemaal onder posten, dan wordt je vanzelf gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit zelf met Dell te maken gehad en na ik een klachtenbrief naar hun klachtencommissie heb geschreven kreeg ik een gebrekkig Nederlands sprekende "Klachten-expert" toegewezen die niet reageerde op mijn mailtjes. Pas 1 dag voor de dagvaarding naar de rechter ging hebben ze het geld van de aankoop teruggestort. Het geld voor het eigen risico van mijn rechtsbijstandverzekering heb ik nooit mogen ontvangen. Oftewel, stel ze in gebreke en ga voor de harde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-03-2024
Na een bericht van mij op social media uiteindelijk toch de juiste personen aan het werk gekregen. Er wordt een nieuwe laptop toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 23:01
topsie schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:10:
Na een bericht van mij op social media uiteindelijk toch de juiste personen aan het werk gekregen. Er wordt een nieuwe laptop toegezonden.
Erg vervelend, maar dat lijkt vandaag de dag inderdaad de meest effectieve manier om serieus genomen te worden.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topsie schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:10:
Top dat je nog even de opvolging meldt d:)b Dat gebeurt helaas niet altijd waardoor mensen die later het topic lezen met soortgelijke problemen niet weten hoe eventueel verder.

Maar inderdaad; het lijkt ook of het standaardprocedure aan het worden is. Misschien gedreven doordat bedrijven en publique hun beste kant willen laten zien, maar aan de andere kant ook gepusht door de bedrijven zelf omdat soms bij de helpdesk het advies al is het even via de social media te vragen omdat de mensen daar meer mogelijkheden hebben.

Al met al fijn voor de klant die de digitale weg weet, maar ik maak me toch een beetje zorgen hoe dan de mensen geholpen worden die niet zo digitaal ontwikkeld zijn en vervolgens tegen zo'n muur aan lopen. Met de jaren zal dat probleem afnemen, en dan is het per saldo toch mooi dat er een makkelijkere weg is om uitzonderingssituaties op de kaart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25
zelfde ervaring hier....mijn scharnieren na twee jaar afgebroken van mijn Vostro v131 dell laptop...in eerste instantie werd dit niet gemaakt terwijl ik drie jaar garantie heb...maar doormiddel van een klachtenbrief en een post op hun facebook pagina en twitter heb ik het wel voorelkaar gekregen dat ze het weer hebben gefixt...wel onder coulance.

wat mij wel opviel is dat er razendsnel wordt gereageerd op facebook/twitter.
Pagina: 1