Toon posts:

i7 vs i5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik ben een tijdje aan het rondkijken op het desktop forum en ik zie dat de grote meerderheid van de pc's met een i5 ineen wordt gestoken.

Is hier een specifieke reden voor, anders dan de prijs?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:00

TommieW

Numa numa.

Bij veel toepassingen heeft een i5 niet veel voordelen tegenover gamen. Een voordeel van de i7 is dat deze over hyperthreading beschikt (ligt natuurlijk aan welke i7 je neemt). De meeste games hebben niet veel aan hyperthreading, dus dan ben je voordeliger uit met een i5, en kan je het geld wat je overhoudt bij een videokaart leggen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Zigros
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08-2025
De i7 ondersteund hyperthreading tot soms wel 12 threads (bij de extreme editions) dit heeft bij meerdere applicaties zin maar bij gamen niet. zoals tommieW al zegt kan je dit geld beter in een videokaart steken en een i5 kopen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij is het zo dat de duurste CPU's meestal niet zo'n heel interessante prijs/prestatieverhouding meer hebben. Je legt onevenredig meer geld bij ten opzichte van de prestaties die je ervoor terug krijgt.
Dat geldt niet alleen voor i5 vs i7, maar ook bij CPUs van AMD.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik dus voor games EN virtualisatie wil gaan, dan kan ik beter een i7 aanschaffen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34

M2M

medicijnman

Ja wat voor virtualisatie, af en toe een VMmetje draaien kan prima op een i5 namelijk ;)

-_-

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
een systeem met een enkele gtx760 of 770 vind ik het ook niet nodig om voor een i7 te gaan.
ga je gtx780 gebruiken of in sli zetten zou ik met zulke dure gpu wel de i7 nemen om alles uit de gpus te halen.
ik bedoel stop je voor 1200 euro gpus in je pc ga je niet bezuinigen op 100 euro extra voor een i7
sommige games hebben wel baat bij een i7 zijn er idd nog niet veel bf4 dacht ik wel
zullen er wel steeds meer komen denk ik met de nieuwe gen consoles die ook 8 cores hebben, maar das een gok

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA
Pagina: 1