• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Er is een stalen lineaal op het moederbord gevallen. Er zit nu een kras door de verbindingen. Mijn vraag is echter of deze er door zijn of niet.. Het is voor jullie moeilijk te zien, maar misschiren kunnen jullie me toch helpen:

Het gaat on de MSI Z87 G45 Gaming

http://www.speedyshare.com/HxZYK/20131102-001032.jpg

PC Specs

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 19:01
Ik zou het niet weten. Ik krijg alleen maar download links naar één of andere vage .exe waar m'n AV gek van gaat doen. Misschien je plaatje naar een normale plek uploaden?

[ Voor 18% gewijzigd door Slurpgeit op 02-11-2013 00:55 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55
Het is niet zo goed te zien, maar ik denk dat alleen de solder mask eraf is. Het lijkt namelijk niet zo'n dikke/diepe kras en het koper is vrij dik. Je zou het kunnen fixen met wat nieuwe lak erop. Of als het toch door is: Vertinnen met een soldeerbout en dan e.v.t lakken?

Scratch

My favorite programming language is solder.

• Montu
Bedankt. Hoe kan ik het het beste checken of het er door is? Zou mn mobo hiet een fougmelding oid voor.moeten geven? Of niet eens aan gaan? Of helemaal niks?

PC Specs

• Puch-Maxi
Continuïteit testen met een multimeter :)

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Gewoon aanzetten en testen zou ik zeggen. Wel is vaker zulke topics tegengekomen waarbij mensen uit waren geschoten met een schroevendraaier oid, maar wat op de foto te zien is lijkt niet diep te zijn. Ik denk dat hij het gewoon nog normaal doet!

• Montu
Ok, bedankt.

Puch maxi, wat is continuiteit? Kan ik ook gewoon mijn pc aanzetten, en dan met de multimeter de ene draad voor en andere draad na de kras de spanning meten?

[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 02-11-2013 01:50 ]

PC Specs

• Puch-Maxi
Gewoon de printbanen doormeten (weerstand), van voor de 'breuk' tot achter de 'breuk'. Daar hoef je het mobo niet voor aan te zetten.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou liever niet zomaar met de ohmmeter op een moederbord gaan prikken, in het bijzonder als je daar geen ervaring mee hebt. De kans dat het daardoor (meetspanning al snel 3V, en als de baan onderbroken blijkt te zijn of je prikt even verkeerd kan er stroom lopen) alsnog stukgaat is groter dan wanneer je de computer aanzet en test.

Je merkt het snel genoeg als er iets stuk is. Niet persee door foutmeldingen, kan eigenlijk van alles zijn hoewel de kans op blauwe schermen reeel is.

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 02-11-2013 03:58 ]

• Puch-Maxi
Tja, dat zou per multimeter af kunnen wijken. Mijn Fluke's meten met 0,207VDC (weerstand) en 0.4476VDC (continuïteit) en de andere doet 0,6693VDC (weerstand) en 2,669VDC (continuïteit). Dus er zit zeker weten verschil in. Is 2.7V schadelijk voor je mobo? misschien. Als er rook van af komt dan weet je dat banen toch stuk zijn :P.
edit:
De UT61E doet het met 0.209VDC (weerstand) en 3.001VDC (continuïteit). Je bent beter af als je de weerstand meet. Meten gaat in sommige gevallen met reversed polarity.

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 02-11-2013 04:22 . Reden: Aanvulling ]

• Montu
Gigantische spanningen lijken mij geen probleem, zolang er maar geen stroom gaat lopen, toch?

PC Specs

• Puch-Maxi
Lijkt mij ook, gewoon aanzwengelen dat ding en dan weten we het snel genoeg :).

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:32

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Inderdaad, veel kun je toch niet doen als je dat gebeurt, gewoon hopen dat hj het doet, en als hij het gewoon doet heb je geluk gehad ;)
Mij is al eens een schroevendraaier op een ipad gevallen onder het bouwen van een PC, kan gebeuren, maar als het het gewoon doet dan moet je je er niks van aantrekken (geen enkele beschadiging trouwens ;))

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1