Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kan niet meer opstarten na format c schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste , ik heb een predator G3620 nu heb ik de c schijf geformateerd, nu wil ik booten met win 7 echter ik krijg een foutmelding dat ik deze niet kan instaleren , zie fout melding

Kan iemand mij helpen toch win 7 er weer op te krijgen ?
Dank je

foto lukt niet ik zal het even beschrijven:

file: \$WINDOWS.$T\Windows\system32\winload.efi
status:0xc000000f

the application or operating system couldn't be loaded because a required file is missing or contains errors.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 19:55 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je plaatje werkt niet, vraagt om login gegevens.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:47:
Je plaatje werkt niet, vraagt om login gegevens.
raar zie je het nu wel ?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
helaas heb het ook wel eens gehad waarschijnlijk moeten alle partities eraf voor je kan installeren zorg ook dat er geen andere schijven aangesloten zijn. windows 7 is weird like that :P

Nukezone FTW

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11 17:27

Pos

Wat ik uit je plaatje opmaak is dat je systeem niet van de Disc boot.

Druk tijdens bios post eens op F2 of F11 (naar gelang moederbord merk) zodat je in het booting media menu komt en kies dan je dvd drive

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Met Pos, ook ik heb het idee dat je niet daadwerkelijk van de disc geboot hebt.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img196/9424/ygle.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Rupie op 01-11-2013 19:54 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:53:
Met Pos, ook ik heb het idee dat je niet daadwerkelijk van de disc geboot hebt.

Plaatje:
[afbeelding]
ik heb in het boot menu als eerste de dvd aangevinkt , hij springt direct op het error scherm c schijf is weg maar de d schijf staat er nog in , waren er 2 , de vraag is hoe kan ik alle hd verwijderen ?

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11 17:27

Pos

Ok.. Aantal mogelijke problemen.

Je error geeft me het idee dat het MBR nog op 1 van de schijven actief is, wat zou kunnen betekenen dat C niet fatsoenlijk geformatteerd is, als daar de mbr op stond. Of dat je een dual boot had.

Buiten die 2 mogelijke oorzaken is er nog het feit dat je systeem niet boot vanaf de disc.

Ik zou eerst eens proberen de 2e schijf los te koppelen (mits daar dus niet de MBR op staat) en je moet zeker weten dat je disc bootable is (maar daar ga ik wel van uit, we zitten hier op tweakers) dan zou het maar zo kunnen zijn dat je optical drive kaduuk is.

Als de boot order zo ingesteld staat dat je dvd drive als eerste staat, de dvd er al in zit, de dvd bootable is, je 2e schijf los gekoppeld, je zonder problemen de installatie van windows zou moeten kunnen doorlopen

Verwijderd

Topicstarter
Pos schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:34:
Ok.. Aantal mogelijke problemen.

Je error geeft me het idee dat het MBR nog op 1 van de schijven actief is, wat zou kunnen betekenen dat C niet fatsoenlijk geformatteerd is, als daar de mbr op stond. Of dat je een dual boot had.

Buiten die 2 mogelijke oorzaken is er nog het feit dat je systeem niet boot vanaf de disc.

Ik zou eerst eens proberen de 2e schijf los te koppelen (mits daar dus niet de MBR op staat) en je moet zeker weten dat je disc bootable is (maar daar ga ik wel van uit, we zitten hier op tweakers) dan zou het maar zo kunnen zijn dat je optical drive kaduuk is.

Als de boot order zo ingesteld staat dat je dvd drive als eerste staat, de dvd er al in zit, de dvd bootable is, je 2e schijf los gekoppeld, je zonder problemen de installatie van windows zou moeten kunnen doorlopen
heb net gekeken en zie dat er maar 1 hd in zit van 2 tb, dus loskoppelen kan helaas niet

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Tijdens booten zie je je bios scherm, daar zie je ook dat je een knop kunt duwen, om eenmalig, je boot apparaat te wijzigen. Welke knop kan verschilend zijn f8, f9, f11, etc.
Probeer bovenstaande eens.
Of haal booten vanaf de hd uit je bios, en probeer opnieuw.

Moet je niet op de spatiebalk drukken om van de cd te booten(of was dit windows xp).
Zet in je bios quickboot uit, dan zie je meer wat er gebeurd tijdens booten.

Anders boot van garted livecd,
dan:

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
verwijder alle partities,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)
doe dit voor alle hd's, reboot en installeer ubuntu of windows.

Zo maak je de hd ook schoon van virussen, formateren is niet genoeg.
En als je meerdere hd's hebt, dan moet je ook de andere hd's de mbr wissen,
want als je 1x boot vanaf die hd's die geinfecteerd is, dan ben je weer geinfecteerd.

[ Voor 34% gewijzigd door jan99999 op 02-11-2013 10:50 ]

Pagina: 1