Toon posts:

GPU Aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een klein lijstje met GPU's die mij erg goed leken.
Ik game op één monitor, 1920x1080, en wil spellen gaan spelen zoals Battlefield 4 en Call of Duty Ghosts, verder wil ik hier wel een paar jaren op gamen voordat ik moet gaan upgraden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD€ 262,90€ 262,90
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 269,90€ 269,90
1MSI R7970 Lightning Boost Edition€ 264,51€ 264,51
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 254,50€ 254,50
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 244,95€ 244,95
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 228,50€ 228,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.525,26

Ik weet dat sommigen verschillende chipsets hebben, en dat sommigen dezelfde hebben. Maar ik vraag mij bijvoorbeeld af of ik een 3GB GPU nodig zal gaan hebben, omdat ik op een single monitor speel. BF4 recommend dit wel, en 3GB is denk ik wat meer "future proof". Ik heb naar benchmarks gekeken ( http://www.game-debate.com/ ) maar de verschillen zijn niet erg groot. Iemand ervaring met een van deze GPU's of heeft iemand misschien advies?

Bedankt!
Mvg

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je mist imo nog een goede kandidaat: pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series
Bij alternate incl 3 games.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, dit is niet zo'n héél actieve sub-forum ofwel?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:29
Eén kaart uit je lijstje valt gelijk af omdat het de 7950 betreft: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Verder heb je verschillende versies van de 7970/280x (verschillen in kloksnelheden & koelers) plus een GTX770. Deze laatste heeft 2GB geheugen wat in de Battlefield-reeks goed gebruikt wordt, op basis daarvan zou je liever kiezen voor een AMD kaart (al is het op deze resolutie nog niet merkbaar). Mocht blijken dat Mantle extra performance geeft in BF4 dan is dit alleen maar mooi en is de keuzen AMD of nVidia in dat geval duidelijk als je het mij vraagt.

Van die 7970/280x kaarten wil je eigenlijk degene met de beste koeler en hoogste kloksnelheden, uit jou lijst zou ik dan ook kiezen voor: pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik denk dat de keuze tussen deze twee ligt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD€ 262,90€ 262,90
1MSI R7970 Lightning Boost Edition€ 264,51€ 264,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 527,41

Maar ik wilde even kijken op http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php voor benchmarks, alleen was het een beetje onduidelijk. De Gigabyte GV-R928XOC-3GD heeft de R9 280X chip , en de MSI R7970 Lightning Boost Edition een Radeon HD7970, maar is dit dan de 7970M versie? Aangezien de andere versies hiervan in de lijst vermeld staan als R9 280/R9 280X. Ook komt er bij die benchmark uit dat de GTX 770 velen malen beter is dan de R9 280X, maar is dit echt een groot verschil?

Ik had even het filmpje van Hardwareinfotv (YouTube: MSI Radeon R7970 Lightning review - Hardware.Info TV (Dutch)) over de MSI R7970 Lightning Boost Edition gekeken, en die hebben het erover dat het leuk is voor iemand die wil overklokken, nou ben ik van plan dit niet echt te gaan doen dus is het zonde als ik dan voor de MSI ga?

Bedankt.
Mvg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 18:48 ]

• Freaky Maus
De 280X videokaart heeft dezelfde chip als de 7970, dit is namelijk een rebrand. Wat inhoud dat een oude chip gebruikt is, mogelijk wat verbeterd hier en daar en weer wordt ingezet. In de praktijk. De 280X is dus gewoon een nieuwe versie van de 7970, de 7970M is de Mobile (of mobility) versie van deze chipset. Deze 7970M wordt gebruikt in laptops, is minder snel/zuiniger/koeler en niet voor desktops bedoeld.

Ik weet trouwens niet wat die Passmark benchmark inhoud, maar als je naar games kijkt (http://www.techpowerup.co...igabyte/R9_280X_OC/7.html) is de 280X gelijk aan een GTX770 ongeveer.

De Lightning van MSI is inderdaad bedoeld voor overklokkers, zit ook zo'n bult op de achterkant (dat zilver-blauwe ding). Dat is onder andere extra spanningsregeling volgens mij, mede hierdoor kun je meer/stabielere spanning op de core krijgen en dus hogere overkloks halen. Als je dit niet van plan bent te gaan doen is het vrij zinloos ja, afgezien de standaard iets hogere kloksnelheden.

Mijn keuze uit die lijst blijft bij de Gigabyte, maar wellicht dat iemand anders hier nog naar wil kijken? Wie weet lul ik wel onzin. ;)

Specs

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Nu de Lightning geleverd word is dit een absolute no-brainer. MSI.

• Freaky Maus
Thomg schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:41:
Nu de Lightning geleverd word is dit een absolute no-brainer. MSI.
Graag uitleg waarom? Voor mij is het namelijk geen no-brainer?

Vanwege die 70MHz hogere klok?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Maus schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:38:
De 280X videokaart heeft dezelfde chip als de 7970, dit is namelijk een rebrand. Wat inhoud dat een oude chip gebruikt is, mogelijk wat verbeterd hier en daar en weer wordt ingezet. In de praktijk. De 280X is dus gewoon een nieuwe versie van de 7970, de 7970M is de Mobile (of mobility) versie van deze chipset. Deze 7970M wordt gebruikt in laptops, is minder snel/zuiniger/koeler en niet voor desktops bedoeld.

Ik weet trouwens niet wat die Passmark benchmark inhoud, maar als je naar games kijkt (http://www.techpowerup.co...igabyte/R9_280X_OC/7.html) is de 280X gelijk aan een GTX770 ongeveer.

De Lightning van MSI is inderdaad bedoeld voor overklokkers, zit ook zo'n bult op de achterkant (dat zilver-blauwe ding). Dat is onder andere extra spanningsregeling volgens mij, mede hierdoor kun je meer/stabielere spanning op de core krijgen en dus hogere overkloks halen. Als je dit niet van plan bent te gaan doen is het vrij zinloos ja, afgezien de standaard iets hogere kloksnelheden.

Mijn keuze uit die lijst blijft bij de Gigabyte, maar wellicht dat iemand anders hier nog naar wil kijken? Wie weet lul ik wel onzin. ;)
Bedankt voor je informatieve reactie! Ik heb de GTX 770 niet gezien in een 3GB versie, dus dat is ook al wat jammer.
http://www.techpowerup.co...gabyte/R9_280X_OC/12.html
Hij zit op 33.7 FPS bij Crysis 3, klinkt weinig 8)7

En hoe kan het dat bij Splinter Cell de R9 280X opeens minder scoort dan bv de gtx 770?
http://www.techpowerup.co...gabyte/R9_280X_OC/19.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 21:27 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

De lightning koeler is iets beter dan de Gigabyte
De gigabyte geheugen laat zich nauwelijks tot niet overklokken wegens goedkoper geheugen ( iets met E begon het, Elyda? )
MSI limiteert de voltage minder
MSI is goedkoper

Daarom.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 02-11-2013 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:27:
De lightning koeler is iets beter dan de Gigabyte
De gigabyte geheugen laat zich nauwelijks tot niet overklokken wegens goedkoper geheugen ( iets met E begon het, Elyda? )
MSI limiteert de voltage minder
MSI is goedkoper

Daarom.
Dus volgens jou ook een betere keus ookal ga ik niet overklokken?

• Freaky Maus
Thomg schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:27:
- De lightning koeler is iets beter dan de Gigabyte
- De gigabyte geheugen laat zich nauwelijks tot niet overklokken wegens goedkoper geheugen ( iets met E begon het, Elyda? )
- MSI limiteert de voltage minder
- MSI is goedkoper

Daarom.
- Koelers ontgaan elkaar weinig, kan me herinneren dat die 'anti-stof' (even andersom draaien bij start) niet altijd gewaardeerd werd.
- Overklokken wil de TS niet.
- Overklokken wil de TS niet.
- Goedkoper? Volgens mij is juist de 280X iets (paar euro) goedkoper.
Ik zie weinig meerwaarde in die MSI, vandaar mijn keus voor de Gigabyte. Maargoed, ieder zijn keuze (de een vind zus belangrijk, de ander dat). Welke kaart je ook kiest het is een goeie!

Wat betreft de performance van die 280X in Splinter Cell, daar doen AMD kaarten het slechter dan nVidia. Sommige games laten duidelijk een voorkeur in prestaties zien, zo is in Metro AMD weer beter: http://www.techpowerup.co...gabyte/R9_280X_OC/17.html

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, het zal uiteindelijk de Gigabyte GV-R928XOC-3GD wel gaan worden :)

Mvg
Pagina: 1