Toon posts:

gigabyte GTX 770 4 GB ram wordt loei heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb van de week mijn 770 4 GB binnen gekregen en het viel me op dat het ram geheugen aan de boven kant van de kaart extreem warm wordt (ik kan mijn vinger er net een seconde op houden)

is dat normaal of is er iets niet goed?

alvast bedankt

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Videokaarten kunnen behoorlijk warm worden. Stresstemperaturen van ruim 70 graden zijn niet raar om tegen te komen. Het kan dus best zijn dat je je vinger er niet op kunt leggen, want dat is boven de 40 graden eigenlijk altijd al te warm.

Natuurlijk zou het wel kunnen dat je kaart hitteproblemen heeft, maar dat uit zich vaak op een andere manier. Dat ie bijvoorbeeld heel veel herrie maakt, zelfs wanneer je hem niet heel erg onder druk zet. Je kunt natuurlijk ook altijd even Furmark downloaden en kijken wat voor temperaturen de kaart te verduren krijgt tijdens een stresstest. Blijft dit netjes onder de 80 graden (iets hoger is eigenlijk ook nog geen probleem) dan heb je niets te vrezen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
de gpu zelf blijft rond de 70-75 (met furmark) maar ik heb het nu echt over het geheugen wat aan de andere kant zit als de koeling

ik heb ook een licht brandwondje op mijn vinger 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 19:32 ]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
download eens GPU-Z
en kijkt eens naar de sensors daar zie je meer dan gpu temp alleen
maar het is juist dat de VRM wel eens heel heet kunnen worden boven de 100 graden zijn geen uitzonderingen

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:30:
de gpu zelf blijft rond de 70-75 (met furmark) maar ik heb het nu echt over het geheugen wat aan de andere kant zit als de koeling

ik heb ook een licht brandwondje op mijn vinger 8)7
75 max is prima. De bovenkant word ook heel heet, zeker bij de core. Aangezien warmte omhoog gaat zal alles daar erg heet zijn. Is verder niets mis mee.

Bedenk wel dat een stukje is van 3 vierkante cm dat meer dan 200W aan warmte produceert.

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:17

Cidious

The Bloody Gent

Dit is de reden dat ik gewoon voor de 2gb versie ben gegaan. Een optie zou zijn om er ramsinks op te zetten.. De geheugen chips aan de gpu kant van de kaart worden volledig bedekt en gekoeld door de aluminium koeler maar aan de bovenkant zijn ze gewoon open en bloot gelaten om inderdaad dan ook loeiheet te worden. Dit was voor mij persoonlijk een afknapper waardoor ik voor de 2gb ben gegaan.

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

Topicstarter
Cidious schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 02:13:
Dit is de reden dat ik gewoon voor de 2gb versie ben gegaan. Een optie zou zijn om er ramsinks op te zetten.. De geheugen chips aan de gpu kant van de kaart worden volledig bedekt en gekoeld door de aluminium koeler maar aan de bovenkant zijn ze gewoon open en bloot gelaten om inderdaad dan ook loeiheet te worden. Dit was voor mij persoonlijk een afknapper waardoor ik voor de 2gb ben gegaan.
ik heb de 4gb genomen omdat ik uiteindelijk op 3 monitoren gaat gamen. ik neem er nog een 2e 770 bij maar daar moet ik nog even voor sparen

maar waar het mij uiteindelijk om ging is of het kwaad kan dat het vrm heel warm wordt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 02:32 ]

Verwijderd

Boven de 60 graden ga je al de vingers branden.
Geoefende vingers met eeltlaag kunnen wat meer hebben.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:23

OMD

Zou eerst is beginnen met niet te gaan meten met Furmark.

Dit is een onrealistische test en stress test voor videokaarten.

Google er eens op zou ik zeggen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 15:38

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 02:34:
Boven de 60 graden ga je al de vingers branden.
Geoefende vingers met eeltlaag kunnen wat meer hebben.
+/- 42°C is al genoeg om brandwonden te doen veroorzaken, dus niet vreemd dat een videokaart met een core temperatuur van 70°C warm aanvoelt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

OMD schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:01:
Zou eerst is beginnen met niet te gaan meten met Furmark.

Dit is een onrealistische test en stress test voor videokaarten.

Google er eens op zou ik zeggen.
Helaas wordt furmark bij recente videokaarten gethrottled. Dat is dus meer de ultieme test. Het beste kun je kijken naar een normale gameplay situatie (GPU-Z logging enabled). Eventueel zou je op de hete geheugenchipjes aan de bovenkant van de kaart, zalman blokjes kunnen plaatsen.

deze dus: pricewatch: Zalman ZM-RHS1

-_-

Pagina: 1