Dag Devschuur 
Pff, ik ben bezig met mijn huiswerk, een inlogscriptje, en ik kóm er maar niet uit hoe ik mijn inlogscriptje aan de praat krijg...
Het probleem zit bij het uitloggen, wanneer ik naar inloggen.php ga, zie ik de form om uit te loggen, maar de if statement in ingelogged.php die de post 'uitloggen' vangt, geeft een witte pagina.
Daarnaast hoort de else in de check of het gebruikersnaam en wachtwoord klopt ook op te vangen wanneer iemand al ingelogged is. Hier geeft hij ook al een witte pagina!
Zou iemand er eventjes naar willen kijken?
Hier de code, voel je vrij om hem zelf te gebruiken, maar ik betwijfel het of iemand het hier nodig zal hebben
Heel erg bedankt!
Jonathan
PS: Stiekem ben ik iets verder gegaan dan wat er van een eerstejaars student word gevraagd
Pff, ik ben bezig met mijn huiswerk, een inlogscriptje, en ik kóm er maar niet uit hoe ik mijn inlogscriptje aan de praat krijg...
Het probleem zit bij het uitloggen, wanneer ik naar inloggen.php ga, zie ik de form om uit te loggen, maar de if statement in ingelogged.php die de post 'uitloggen' vangt, geeft een witte pagina.
Daarnaast hoort de else in de check of het gebruikersnaam en wachtwoord klopt ook op te vangen wanneer iemand al ingelogged is. Hier geeft hij ook al een witte pagina!
Zou iemand er eventjes naar willen kijken?
Hier de code, voel je vrij om hem zelf te gebruiken, maar ik betwijfel het of iemand het hier nodig zal hebben
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?php if (!isset($_COOKIE['counter'])) { setcookie('counter',1); $counter = 1; } if (isset($_COOKIE['counter'])) { $counter = $_COOKIE['counter']+1; setcookie('counter',$counter); } if(!isset($_COOKIE['gebruikersnaam'])) { ?> <form method="post" action="ingelogged.php"> Gebruikersnaam <input type="text" name="gebruikersnaam"><br /> Wachtwoord <input type="password" name="wachtwoord"><br /> Hoe lang wilt u ingelogged blijven?<br /> <select type="dropdown" name="tijd"> <option value="3600">1 Uur</option> <option value="43200">1 Dag</option> <option value="302400" checked>1 Week</option> <option value="9374400">1 Maand</option> <option value="112492800">1 Jaar</option> </select><br /> <input type="submit" name="inloggen" value="Inloggen"> </form> <?php } else { ?> U bent al ingelogged. Wilt u uitloggen?<br /> <form method="post" action="ingelogged.php"> <input type="submit" value="uitloggen" name="uitloggen"> </form> <?php } ?> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <?php if(isset($_POST['inloggen'])) { $gebruikerx = "sjoerd"; $wachtwoordx = "devos"; $gebruikery = $_POST['gebruikersnaam']; $wachtwoordy = $_POST['wachtwoord']; if(!isset($_COOKIE['gebruikersnaam'])) { if($gebruikerx = $gebruikery && $wachtwoordx = $gebruikery) { $tijd = $_POST['tijd']; setcookie('gebruikersnaam','sjoerd',time()+$tijd); $_COOKIE['gebruikersnaam']= $gebruikery; $_COOKIE['wachtwoord']= $wachtwoordy; $gebruikersnaam=$_COOKIE['gebruikersnaam']; $wachtwoord=$_COOKIE['wachtwoord']; if (!isset($_COOKIE['counter'])) { setcookie('counter',1,time()+$tijd); $counter=1; } if (isset($_COOKIE['counter'])) { $counter=$_COOKIE['counter']+1; setcookie('counter',$counter,time()+0); } echo "Welkom $gebruikersnaam. U bent ingelogged."; } else { ?> U bent al ingelogged.<br /> <form method="post"> <input type="submit" name="uitloggen" value="Uitloggen"> </form> <?php } } else if(empty($_POST['gebruikersnaam'])) { echo "Vul uw gebruikersnaam in."; } else if(empty($_POST['wachtwoord'])) { echo "Vul uw wachtwoord in."; } else if(isset($_POST['uitloggen'])) { if(isset($_COOKIE)) { unset($_COOKIE['gebruikersnaam']); unset($_COOKIE['wachtwoord']); } echo "U bent nu uitgelogged."; } else { echo "Er is iets misgegaan."; ?> <script type="text/javascript" language="JavaScript"> setTimeout(function() { location.href = "inloggen.php"; }, 5000); </script> <?php } } ?> |
Heel erg bedankt!
Jonathan
PS: Stiekem ben ik iets verder gegaan dan wat er van een eerstejaars student word gevraagd
[ Voor 0% gewijzigd door NMe op 01-11-2013 18:58 ]