Al tijden wil ik een NAS'je gebruiken. Ik loop steeds tegen de verschillende mogelijkheden aan waar ik eigenlijk maar onvoldoende een mening over kan vormen, zelfs na - of juist; dankzij?! - het lezen van de topics hier en op andere fora. Misschien dat ik het via deze weg voor mezelf wat duidelijker krijg.
Eisen
- Vrij OS (Freenas?)
- Benaderbaar via wifi (spreekt voor zich, maar ik zet het er toch maar bij)
Budget
- In ieder geval niet veel duurder dan wat hieronder staat. Het is in eerste instantie een experiment en daar wil ik niet teveel aan uitgeven. Daar staat tegenover dat ik geen meuk wil en kwaliteit kost natuurlijk ook wat.
Ik heb een componentenlijstje samengesteld, het is gedeeltelijk nattevingerwerk. Zo ben ik niet zeker van het moederbord. Per component heb ik de motivatie vermeld. Denk ik hiermee in de juiste richting?
Eisen
- Vrij OS (Freenas?)
- Benaderbaar via wifi (spreekt voor zich, maar ik zet het er toch maar bij)
Budget
- In ieder geval niet veel duurder dan wat hieronder staat. Het is in eerste instantie een experiment en daar wil ik niet teveel aan uitgeven. Daar staat tegenover dat ik geen meuk wil en kwaliteit kost natuurlijk ook wat.
Ik heb een componentenlijstje samengesteld, het is gedeeltelijk nattevingerwerk. Zo ben ik niet zeker van het moederbord. Per component heb ik de motivatie vermeld. Denk ik hiermee in de juiste richting?
| # | Product | Subtotaal | Motivatie |
| 1 | Intel Celeron G465 Boxed | € 33,03 | Geen pittige CPU nodig, Intel omdat driversupport AMD in Linux twijfelachtig is (ja, ik weet dat Freenas *BSD is |
| 1 | Gigabyte GA-H61N-D2V | € 46,75 | Een bij CPU passend, zo goedkoop mogelijk mobo |
| 1 | WD AV GP WD20EURS, 2TB | € 78,89 | Sata-300 vanwege mobo |
| 1 | Silverstone Milo ML04 | € 65,60 | Zo goedkoop mogelijk, fatsoenlijk kastje met (minimaal) 1x 2.5" 1x 3.5" |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 34,90 | 4 GB lijkt me voldoende |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 38,39 | Prijs/kwaliteit, capaciteit is overkill? |
| 1 | OCZ Octane S2 SATA II 2.5" SSD 64GB | € 63,22 | Opstartschijf heeft niet veel ruimte nodig, Sata-300 vanwege mobo |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 360,78 | |
[ Voor 2% gewijzigd door Wodanford op 01-11-2013 15:44 . Reden: motivatie kast aangepast ]
Kubuntu · Firefox · OnlyOffice