Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een vervanger van de Samsung Galaxy SII die nu toch echt aan het eind van zijn latijn raakt.

Mijn budget ligt op ongeveer €250 met een lichte speling, goedkoper is beter.
Erg belangrijk is de gps functie van de telefoon, veel nodig voor navigatie, een snelle fix is een must.
Ook gaan er veel apps tegelijk open. De telefoon gaat niet gebruikt worden als game toestel.
Liever geen samsung meer, de schil is toch erg zwaar en de support viel me tegen.
Tweedehands is ook geen optie, ik wil het toestel nieuw aanschaffen. Het liefst gewoon in Nederland, ik weet dat er veel import is via China, maar dat doe ik liever niet.
SD kaart uitbreiding is ook must.
Lange accuduur heeft ook voorkeur, huidige toestel moet bijna 2x per dag aan de lader (misschien is de accu op...)

Wie heeft er tips?
Na een zoek & vergelijk rondje kom ik tot nu toe op de volgende drie toestellen:
Huawei G615
Huawei G700
HTC Desire 500

De G700 is relatief nieuw en ik kan niet heel veel duidelijkheid krijgen over gps issues, buiten dat lijkt deze op papier het beste. De problemen met 3G en de dual sim zijn ook een beetje zorgwekkend, maar dual sim is natuurlijk wel weer een mooie plus.

De G615 heeft weinig onboard geheugen 1GB maar, verder ziet dit toestel er goed uit. Verder geld voor beide huawei's dat er weinig accessoires verkrijgbaar zijn, dat is een duidelijk minpunt.

De HTC Desire is op papier het minste (lage resolutie en lage memory) maar heeft wel weer accessoires, daarbij beviel HTC goed in het verleden.

Ik ben alleen bang dat ik misschien nog wat goede toestellen over het hoofd zie. Wie kan me wat meer wegwijs maken in de keuze.
Het toestel moet na aanschaf nog zeker twee jaar meekunnen.
Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 01-11-2013 15:15 . Reden: accu info toegevoegd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LG (Optimus 7 i) bevalt me tot nu toe erg goed
ruim geheugen
grote accucapaciteit
lekker snel.

LG schijnt een beetje een budget merk te zijn maar merk er weinig van.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
boomsma schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:12:
LG (Optimus 7 i) bevalt me tot nu toe erg goed
ruim geheugen
grote accucapaciteit
lekker snel.

Hmm ik zal 'm meenemen in de vergelijking, bevalt de gps?

Ik zie wel dat dit toestel nog minder geheugen heeft dan de andere drie toestellen en dual-core is ipv quad, dat gaat denk ik op de langere termijn problemen geven.
De prijs is wel wat fijner, maar er is ruimte voor beter. Toch bedankt voor de tip.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
boomsma schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:12:
Daarom komt zijn de Nexus 5 en G2 de meest high-end phones van het moment ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 23:22
Een tweedehands een optie? Dan kan je iig een S3 kopen.

EDIT: sorry, was niet wakker. Ik denk wel dat je dan de beste prijs/kwaliteit hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door ph4ge op 01-11-2013 15:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Tweedehands is eerder een last resort voor mij, je weet nooit wat er met zo'n toestel gebeurt is. Daarbij koop ik liever geen samsung meer ;)
Ik denk dat ik dan eerder richting HTC One X(+) ofzo zou gaan hoewel ik niet precies weet of die wel een sd kaartje kunnen hebben. Maar zoals gezegd hoor ik graag alternatieven, ook tips waarom jullie voor één van mijn drie voorkeuren zouden kiezen (of juist niet) zijn welkom.

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Sony Xperia T
Lekker snel met een Snapdragon Krait core

pricewatch: Sony Xperia T Zwart

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Iedereen nog bedankt voor het meedenken, het is uiteindelijk toch een 2e hands telefoon geworden namelijk de Sony Xperia Z voor €275.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Veel GPS en navigatie, WP8?
Met nokia Drive heb je imho een van de beste oplossingen voor navigatie op je mobiel. Tevens is het OS lekker snel en starten apps lekker rap op.
Je zou dan kunnen kijken naar een Nokia Lumia 920:
pricewatch: Nokia Lumia 920 Zwart

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Android bevalt prima en er zijn al een flinke hoeveelheid betaalde apps aan m'n account gekoppeld die ik niet kwijt wil. Toch bedankt voor de tip, misschien is het iets voor m'n pa die wel van navi houdt en nog aan de smartphone moet.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rockhopper schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:31:
Android bevalt prima en er zijn al een flinke hoeveelheid betaalde apps aan m'n account gekoppeld die ik niet kwijt wil. Toch bedankt voor de tip, misschien is het iets voor m'n pa die wel van navi houdt en nog aan de smartphone moet.
Misschien zijn veel van die apps waar je nu voor betaald hebt wel standaard in windowsphone?
OneNote voor evernote
Outlook voor mailclients
Nokia Drive voor navigatie software (welke dus gratis is voor heel de wereld)
Office voor office documenten

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:55
De iBood hunt is momenteel bezig. De Nexus 4 16GB komt daar voorbij voor €249,95. Zal ongetwijfeld nog eens langskomen. Betere deal kun je denk ik niet hebben voor jouw budget.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Zoals gezegd ben ik al tot aanschaf overgegaan. De telefoon is voor vrouwlief bedoelt en zij moet en zal een SD kaart telefoon hebben, anders zou het inderdaad een nexus zijn geworden. Ik vind €275 voor een Sony Xperia Z met nog 2 jaar garantie die een week uit de doos is geweest een prima oplossing voor ons budget.

@brilsmurfffje misschien wel, maar ze is niet zo flexibel dat ze wéér een nieuw OS wilt leren. Kostte al pijn en moeite genoeg met android ;) Maar je maakt wel een goede case voor een toekomstige foon voor m'n ouders

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rockhopper schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:24:
Zoals gezegd ben ik al tot aanschaf overgegaan. De telefoon is voor vrouwlief bedoelt en zij moet en zal een SD kaart telefoon hebben, anders zou het inderdaad een nexus zijn geworden. Ik vind €275 voor een Sony Xperia Z met nog 2 jaar garantie die een week uit de doos is geweest een prima oplossing voor ons budget.

@brilsmurfffje misschien wel, maar ze is niet zo flexibel dat ze wéér een nieuw OS wilt leren. Kostte al pijn en moeite genoeg met android ;) Maar je maakt wel een goede case voor een toekomstige foon voor m'n ouders
Niets is zo fool proof en makkelijk te doorgronden als WP, om die reden heeft mijn moeder ook een WP :+

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
brilsmurfffje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:58:
[...]

Niets is zo fool proof en makkelijk te doorgronden als WP, om die reden heeft mijn moeder ook een WP :+
IK heb gevoel dat jij met een kruistocht bezig ben :P

Het is wel een mooie prijs 275 voor een Xperia Z
Pagina: 1