Toon posts:

Audio doorsturen van PC/Mac over Wi-Fi naar Android...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar het volgende, en vind geen afdoende oplossing...

Ik wil alle audio van pc of van mac via mijn android smartphone naar hifi kunnen doorsturen via wifi.
Dat is alles.
Dus niet specifiek streamen, en geen Airplay.
Vooral ook alle audio, ook belletjes in Windows of audio tijdens het browsen.
Zowel van pc als van mac, we hebben beide, liefst met hetzelfde programma, maar gelijktijdig hoeft nu ook weer niet.
Liefst gratis, maar het mag eventueel wel iets kosten, als het daarmee écht werkt.
De pc staat te ver van de hifi-keten, daarom wifi. Ik hang dan de smartphone aan de aux-ingang van de versterker, dus geen apart bakje (dat ze duur verkopen) meer nodig.

Technisch kan dat toch niet zo moeilijk zijn, dacht ik?
En toch vind ik dat niet. Altijd mankeert er iets, of alleen win, of alleen mac. Of specifieke oplossingen (iTunes, alleen streamen uit playlists, ...), maar niet alle audio.

Bestaat dit dan niet?
Hoop zo dat jullie er meer van weten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 14:32 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:02
Waarom geen Airplay? Dat is echt perfect geschikt hiervoor. Installeer een Airplay servertje op je Android telefoon, Airfoil voor Windows en in de Mac zit het al ingebouwd, werkt ideaal.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij is een Sonos Connect ook wel iets voor jou. Niet goedkoop maar de software is goed uitgewerkt. De Sonos speelt alles af via je hifi set en via je telefoon kun je alles bedienen. Lijkt me wel passend in jou situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die Airplay/Airfoil nog eens uitgeprobeerd.
Zoiets zoek ik inderdaad, maar waarom zit er (meer dan) een halve seconde vertraging op het geluid? (Windows 7 -> Android)
Toch redelijk onbruikbaar dus - als je een filmpje probeert te kijken, zijn ze al dood voor je het hoort.
De verbinding is anders wel optimaal...

Sonos is wellicht zeer mooi, maar heel erg veel te duur (!) voor wat ik nodig heb.

Kan dit nu echt niet? Is dat dan technisch inderdaad zo moeilijk, of wil de industrie dit gewoon niet? Geen idee, we zoeken voort...

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-01 13:59

n8n

airfoil heeft een videoplayer, deze houdt de audio in sync

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je hier of hier iets aan?

Net als internet via de elektrciteitskabels (Powerline) kan je dit ook doen met audio. Wellicht een oplossing voor je. Stroom heb je immers al bij je pc en radio.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Je moet een videospeler gebruiken die het beeld synchroniseert met het geluid zoals het uit de speaker komt.
Airplay in iTunes doet dit. Het kan gesynchroniseerd spelen. Het kan zelfs twee verschillende airplay apparaten + je vaste speakers vrijwel gelijk synchroniseren.

Gamen gaat je nooit lukken, die latency gaat namelijk niet weg.

Ik denk niet dat je dit kunt oplossen met een virtueel audio apparaat, ondersteuning zal echt in de applicatie moeten zitten.
Mogelijk kun je met een FM transmitter of Bluetooth audio veel van de latency af halen.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 02-11-2013 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net als internet via de elektrciteitskabels (Powerline) kan je dit ook doen met audio. Wellicht een oplossing voor je. Stroom heb je immers al bij je pc en radio.
Die stopcontacten, zijn dat wel de onze? Ziet er Engels uit of zo? is dat geen probleem?

En je hebt ook een basisset nodig, denk ik. Nog eens zoveel?

Lijkt anders wel wat, ja.
Moet de software-oplossing nog verder uittesten.
Bedankt alvast!
Pagina: 1