Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gamelaptop of laptop + pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers

ik ben op zoek naar een laptop voor school en om een beetje op te gamen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
ik wil hem voor school gebruiken, dan gebruik ik solidworks (een autocad programma), maar ik wil hem ook gebruiken om wat spellen op te spelen (half life, portal, deus ex etc.) een goede GPU is dus wel handig, en een FHD scherm ook.

Wat mag je laptop gaan kosten?
het budget ligt rond 1000 euro, het kan iets hoger (2 a 300 euro erbij) als ik een een maandje ofzo wacht. maar aangezien ik de laptop voor school wil gebruiken heb ik hem liever zsm.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
aangezien ik hem gebruik voor school, zal ik hem wel wat heen en weer nemen, voorr gamen verwacht ik niet dat de accu het lang volhoudt, maar voor licht gebruik zou een paar uur aangenaam zijn.
maar de accomodaties zijn aardig goed op mn school dus een dealbreker hoeft het niet te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
merkvoorkeuren heb ik niet, maar voor mn prijsklasse verwacht ik niet een en al plastic.

laptops die ik zelf gevonden heb:
pricewatch: MSI Gaming Series GX60 1AC-073NL deze heeft een goede GPU, geweldig zelfs, maar ik las bij een revew dat de zwakke CPU dit bottlenecked, en hij is plastic.

pricewatch: Asus N56VB-S4016H, deze heeft wel een goede CPU, is van aluminium staat goed te boek en is goedkoop, maar een mindere GPU.

pricewatch: Medion Erazer X6823 Laptop, deze is de duurste, maar heeft ook de beste specificaties, zover ik kan zien maar ik weet niet of die geschikt is voor schoolgebruik.

mn laatste gedachte is om een goedkope laptop te kopen en dan een game pc te kopen, probleem is dat ik geen rand apperatuur heb en het dan nog pittig duur kan worden.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Je Medion uit je startpost heeft geen FHD scherm en de bouwkwaliteit is ook niet super. De MSI zou ik sowieso niet proberen: CPU heeft inderdaad problemen alles bij te houden.
De N56 wordt veel aangeraden omdat games best oké draaien, de 740M is over het algemeen zo snel als een 650m (veel benchmarks van).

Over het algemeen zullen de meeste games wel draaien op een 740M, maar niet op de allerhoogste settings. Mocht je echt meer willen dan zul je toch moeten kijken naar laptops met snellere GPU's die er vaak uit gaan zien als een kermis en de bouwkwaliteit/koeling niet altijd even best van is.

Een goedkope laptop + een game pc kan heel leuk uitpakken, je kan voor 500 of 600 euro een leuke desktop hebben en voor hetzelfde geld een simpelere laptop met goed scherm (bijvoorbeeld een Lenovo E531) hebben, maar dan zit je nog met je randapparatuur wat je mist.
Een leuk scherm voor de pc en een simpel toetsenbord/muis-setje is niet het geld, echter, dus voor je gamepc zou je dan met 700 euro al klaar kunnen zijn.

Het is een afweging: Een laptop met écht goede gamecapability is niet te vinden momenteel. In ieder geval niet als hij ook nog een batterijduur van 3/4+ uur moet hebben en portable moet kunnen zijn.

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 21:52
Voor de door jou genoemde games voldoen de voorgestelde laptops prima. Ik zou zeker voor de Asus gaan, als beste van die drie. Redenen hiervoor zijn genoeg te vinden tussen de posts op dit (deel van het) forum.

Voordeel aan 1 apparaat is dat je altijd je data bij je hebt en dus voorkomt dat je net een keer iets nodig hebt dat op je andere apparaat staat. Verder is het energiezuiniger, scheelt het ruimte in je huis/studeer/slaapkamer en je hoeft geen randapparatuur aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goed punt. ik snap dat de asus een aanrader is, maar waar ik mee zit is dat aangezien ik het geld heb, en me dus afvraag of ik niet nog een sslag beter kan krijgen.
een andere versie van de medion heeft wel een FHD scherm is wel wat duurder maar valt net binnen mn budget: pricewatch: Medion Erazer X6821 laptop

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 12:30 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
ga voor een goede laptop die voldoet aan je wensen. Leg eventueel wat geld bij voor data opslag zodat je niet alles op je laptop hoeft op te slaan wat je incidenteel een keer nodig denkt te hebben.

Een laptop + pc is altijd vervelend. Of je moet ervoor zorgen dat je je data deelt op beide machines. het is mogelijk maar niet wenselijk. Daarnaast neemt het een hoop ruimte in beslag. Ik heb zelf uiteindelijk voor de optie gekozen om een laptop aan te schaffen maar voor het thuis gebruik wel een extern scherm te gebruiken (gemak). Uiteindelijk neemt dit niet veel meer ruimte in beslag maar wel een hoop gebruiksgemak.

...

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met "ga voor de laptop die voldoet aan je wensen"? ze doen allebij wat ik wil dat ze doen, maar de medion is (beter) alleen dan zit ik op mn budget limiet.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
kijk naar prijs kwaliteit. maar het concreet hoeveel je wilt uitgeven.. elke 100 euro die je meer kan uitgeven zal links of rechtsom ook een stukje toevoegen.. vraag is alleen heb je dat nodig...

medion kan goede specs hebben maar is bijv de bouwkwaliteit hetzelfde als bij Asus. Gewicht? omdat je aangeeft elke dag de laptop mee naar school te nemen.

Neem dat totaal plaatje en bekijk dan welke voldoet.

Persoonlijk zou ik voor de asus gaan. Goede specs en prima bouwkwaliteit.

...

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
Je zou deze ook kunnen overwegen. Qua gpu en scherm een van de betere die je kunt krijgen voor je geld.

pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Als je een wat groter scherm wil en wel zin hebt om de gpu te overclocken (wat gewoon kan dankzij de goede koeling) is dit een goede optie.

Beide laptops zijn 2kg en dus geschikt om mee te nemen naar school. De Acer zal wel wat makkelijker in de tas passen verwacht ik.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Wat dacht je van pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii (i7 met 256GB SSD) of pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii (i5 met 500GB HDD)? 200 euro voor SSD en i7 vind ik het wel waard, maar dat is aan jezelf.

[ Voor 9% gewijzigd door tweegroenethee op 01-11-2013 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me zei dat dit ook een goede gamelaptop is: pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL is dit een goede keuze voor mij situatie?
of deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359) ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 17:26 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Volgens mij is de MSI niet heel goed (slechte koeling, slechte accuduur, slechte bouwkwaliteit.) De Lenovo is de opvolger van de y500, welke beter is (vooral betere accuduur), dus als ik jou was zou ik de y500 boven de y510p prefereren

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Draagbaar + Gamen + FullHD + rond de 1000 euro = pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii Zie mijn review ;)
productreview: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii review door Polster

Waar je met deze laptop op inlevert is op processorkracht en het niet hebben van een volledige SSD. De i5 ULV van de 482pg is geen bottleneck bij dagelijks gebruik en ook bij de meeste games is de GPU eerder een bottleneck dan de CPU. De caching SSD schijnt overigens vrij eenvoudig te vervangen zijn door een andere mSATA drive (bijv. pricewatch: Crucial mSata M500 120GB) zodat je snelheid en storage hebt. De caching oplossing werkt voor mij overigens vlot genoeg.

De Core i7 variant in de 15 inch versie gaat je niet heel erg veel extra performance geven omdat die onder gecombineerde load gaat throttelen naar i5 niveau. Wanneer het puur om CPU gaat en de GPU niet wordt belast heeft het wel meerwaarde (plus natuurlijk de "echte" SSD). Hoe zwaar Solidworks is weet ik niet dus kan daar niet over adviseren maar als je echt raw cpu power nodig hebt kun je beter wegblijven bij ULV processoren. De reeds genoemde Sony SVS15 en voornamelijk Asus N56 zijn daar gewoon veel beter in. De GPU is slechts marginaal slechter dan die van de Acer maar je levert natuurlijk wel behoorlijk in op draagbaarheid tov de 482PG.
Pagina: 1